Kom dagens Asieris resultat etter bĂžrsen var stengt i Hongkong?
[quote
Jeg betviler ikke at Asieris har en lanseringsstrategi. Poenget mitt er Ä stille spÞrsmÄl ved hva de velger Ä ikke nevne.
NÄr de for Hexvix gir en langt mer konkret og detaljert beskrivelse av mÄlgrupper, betalingsvilje, forsikringsdekning, og stegvis utrulling, mens de for Cevira holder det mer generelt og overordnet, er det naturlig Ä stille spÞrsmÄl om hvorfor. Spesielt nÄr disse to produktene antas Ä lanseres parallelt.
Ja, det stemmer
Takker. Spennende Ă„ se hvordan Asieris kursen reagerer i morgen.
Det er vel ikke "vanlig " Ä sÞke om refusjon fÞr produktet har fÄtt godkjenning i markedet!
MÄ innrÞmme at jeg ikke kjenner den kinesiske prosessen pÄ dette omrÄdet.
Nei, det er det nok fÄ som gjÞr, meg selv inkludert.
Jeg vil anta formelle sĂžknader sendes sĂ„ fort produktet formelt er godkjent, men alt forarbeidet mĂ„ (bĂžr) vĂŠre klart i forkant. Mulig det ogsĂ„ er egne unntak for âinnovativeâ produkter, som f.eks. oppdatering av nasjonal prisbok, som ellers later til Ă„ ha en Ă„rlig oppdatering.
Det er nettopp slik informasjon jeg savner i rapporten. Samtidig som de skriver at produktet skal vĂŠre umiddelbart tilgjengelig etter godkjennelse utelater de info om refusjonssĂžknad, ingen info om offentlig prisfastsettelse, ingen info om out-of-pocket, privatforsikring, og ikke nevnt hvilke sykehus og provinser som prioriteres ved lansering.
NÄr en leser det de skriver om lansering av Hexvix enda en gang virker det klart at de ikke har refusjon for Hexvix p.t. og derav utrulling blant pasienter med hÞy betalingsvillighet og/eller privat forsikring:
The company is refining its launch strategy for HexvixÂź, initially targeting patients with strong willingness to pay out-of-pocket or coverage through commercial insurance, focusing on urology centers in top-tier and oncology hospitals in major cities. Over time, as clinical guidelines are updated and urology expert endorsements are established, coupled with the launch of single-use blue-light cystoscopes, the company plans to gradually expand penetration into urology centers across key hospitals nationwide, achieving broad access to blue-light cystoscopy.
For Cevira skriver de:
To fast-track the commercialization of APL-1702, the company has undertaken multiple pre-launch initiatives. Phase III trial results have been presented at leading academic conferences, and more than 10 expert advisory meetings have been held to support updates to clinical guidelines and consensus. At the China International Import Expo, the product was showcased globally, and the company signed medium- to long-term strategic partnerships with the China Womenâs Development Foundation and the Cancer Foundation of China. All of these projects were launched in the first half of 2025. To improve access and affordability, disease-burden and policy research have been conducted. The company is also accelerating the build-out of its commercial team, implementing an omni-channel strategy focused on public hospitals, and optimizing the supply chain to ensure patients can benefit immediately upon approval.
AltsĂ„ de jobber med Ă„ bygge stĂžtte til oppdatering av guidelines (de er ikke oppdatert p.t.), utfĂžrt âresearchâ pĂ„ policy og disease-burden, altsĂ„ forarbeid, ikke noe konkret resultat, og implementert en strategi med fokus pĂ„ offentlige sykehus og optimalisert supply chain.
Hva skal en dra ut av dette?
@Jubel hva er det med disse emojiiene dine?
Med en slik solid og fremoverlent rapport, vil aksjen stige solid. 10 til 20% er sannsynlig.
Kan d snu nÄ mot 70 fÞr vi fÄr godkjenning?
HÄpet er alltid der, og d mÄ jo en eller annen gang bli slutt pÄ skuffelsen.
Er d nÄ?
Jeg tĂŠnker det samme â men er overbevist om at ALT er pĂ„ plads incl. refusion, da 1702 bliver en del af strategien med fertilitet i Kina.
Kina er sultne efter at fÄ flere bÞrn pr. Familie.
Er overbevist om at NMPA ikke godkender et sÄ vigtigt produkt, hvis ikke det er styr pÄ information, instrukser om behandling, forsyningskÊder incl hjÊlpestoffer og anordning til livmoderen og ikke mindst distribution og refusions ordninger.
Ved at EMA ikke godkender hvis alle disse forhold ikke er pÄ plads.
Det forholder sig nok ikke anderledes ved NMPA da deres system fuldstĂŠndigt ligner EMA med den forskel at NMPA âs godkendelses proces er langt mere transparent.
Jer er overbevist om at som Snoffleren skriver Asireis ER KLAR ved evt godkendelse og royalties ruller ind fra dag 1.
Dansken
Ja, hvem vet. Jeg syns bare det er litt enkelt Ä stadig konkludere med at alt som ikke nevnes, eller mangler, i rapporten automatisk betyr at det er pÄ plass. Det bare avfeies uten videre.
At produktet er viktig nasjonalt betyr ikke at alle brikker mÄ vÊre ferdig lagt fÞr godkjenning. NMPA vurderer dokumentasjon, ikke distribusjonslogistikk og helseÞkonomisk politikk. Cevira har heller ikke fÄtt noen form for sÊrbehandling eller fast track sÄ langt i prosessen.
Og hadde alt dette vÊrt pÄ plass sÄ ville det vel vÊrt nevnt nettopp i denne rapporten? Det er jo her Asieris fremhever hva som er gjort for Ä sikre suksess.
No juicy? Skal jeg kjĂžpe mer? Fortell fortell
Utdrag fra Asieris 2025 Semi-Annual Report
âFor Ă„ fremskynde kommersialiseringen av APL-1702 har selskapet iverksatt flere initiativer fĂžr lansering. Resultater fra fase III-studier har blitt presentert pĂ„ ledende akademiske konferanser, og det har blitt holdt mer enn 10 ekspertrĂ„dgivningsmĂžter for Ă„ stĂžtte oppdateringer av kliniske retningslinjer og konsensus. PĂ„ China International Import Expo ble produktet presentert globalt, og selskapet signerte strategiske partnerskap pĂ„ mellomlang til lang sikt med China Womenâs Development Foundation og Cancer Foundation of China. Alle disse prosjektene ble lansert i fĂžrste halvdel av 2025. For Ă„ forbedre tilgang og overkommelighet har det blitt utfĂžrt forskning pĂ„ sykdomsbyrde og policy. Selskapet akselererer ogsĂ„ oppbyggingen av sitt kommersielle team, implementerer en omnikanalstrategi fokusert pĂ„ offentlige sykehus og optimaliserer forsyningskjeden for Ă„ sikre at pasienter kan dra nytte av behandlingen umiddelbart etter godkjenning.â
NÄ burde det synke inn at det er ikke lenger spÞrsmÄl om Cevira blir godkjent, men nÄr!
Det er rimelig Ă„ si at risikoen for at Cevira ikke blir godkjent er mye lavere enn fĂžr gitt fase 3 resultatene og regulatorisk fremdrif, men Ă„ si at det âikke lenger er et spĂžrsmĂ„l omâ er litt for bastant. SĂ„ lenge sĂžknaden ikke er formelt godkjent finnes det alltid regulatorisk risiko.
SpÞrsmÄlet er ikke lenger om dataene holder, men om regulatorprosessen glir helt igjennom uten nye krav. Sannsynligheten taler for godkjenning, men tidspunktet er fortsatt det store ukjente.
Nettopp! Det nytter ikke Ä (gang pÄ gang) gjenta visse utdrag fra en halvÄrsrapport som endelig bevis pÄ at et produkt vil bli godkjent av myndighetene. Det er ikke slik det fungerer.
Uansett hvor lenge det er igjen sÄ er nok de fleste som er satt inn i caset enig i at vi er nÊr, meget nÊr. (sÄ fremt man ikke tror vi snakker noen fÄ dager).
Det som fascinerer meg er hvor risikovillig folk er i det jeg kaller high risk bio/med aksjer som ligger typ 3-4 Är bak Cevira i progress, og gjerne uten noe som helst inntektsstrÞm slik som PHO har alerede.
Det virker pÄ meg som folk pantsetter hus, unger, selger en nyre, tar opp sms lÄn for Ä komme seg raskest mulig inn i de aksjene, mens PHO? Nei takk, altfor liten risiko der ja sÄ det stÄr jeg over.
Photocure er kanskje ikke caset for de som drÞmmer om raske doblingar, men det er et sjeldent eksempel pÄ et norsk biotekselskap som faktisk har kommet helt til markedet og overlever pÄ egne ben.
Vi kan fÄ en relativt rask dobling her med medvind, sol i ryggen og FDA med oss. 12 mndr og kr 125. Der har vi vÊrt fÞr.
Akkurat det der er jo hva som fascinerer meg. Hvorfor i alle dager skal ikke PHO doble seg ved Cevira godkjent om de andre aksjene jeg tenker pÄ skal gjÞre det? Nevner ingen navn pÄ selskap sÄ ingen skal bli fornÊrmet, men de fleste vet nok hvilke det er snakk om.
Sier ikke at jeg forventer at kursen skal stĂ„ i 400kr her nĂ„, men at omsetningen pr dag er sĂ„ lav som den er nĂ„ gir ingen mening nĂ„r man sammenligner med andre âtullkukâ selskap innen samme segmentet og hvor PHO er i lĂžypen sammenlignet med de.
Kanskje fordi man ikke vet hva Asieris planlegger av lansering ? Man vet ikke enhetsprisen, utrullingsplan, antatt refusjonsbelÞp, nÄr/om cevira blir innlemmet i den nasjonale prisboken, etc etc
Hva skal man regne pÄ? NÄr kan man forvente inntekter, og i hvilken stÞrrelsesorden?
Selskapene du sammenligner skulle lansere kreftmedisiner i vesten med stÞrre forstÄelse av helsesystemene, behandlingslinjene og prisnivÄene.
Heldigvis fÄr Photocure en solid milepÊlsutbetaling ved godkjennelse.