Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Takk og lov for det. Vi treng skribentar som utfordrar bildet av at alt går på skinner/toget går frå perrongen/måneferd osv.

Haltopen sine innlegg gir meg mykje meir enn mange andre her.

7 Likes

Jeg leter ikke etter negative vinklinger. Jeg er aksjonær og prøver å forholde meg til at en sak har flere sider. En ting er hva som skrives, en annen er hva som unnlates. Det må da gå an å ha to tanker i hodet samtidig?

At Asieris nevner mer buzzwords enn håndfast informasjon synes jeg er bemerkelsverdig. Jeg har troen på godkjenning, og >100 millioner kroner på Photocure sin konto er velkomment. Men så langt har vi ingen konkret informasjon om utrullingsplan. Greit nok at produktet er tilgjengelig etter godkjenning - men hvem skal kjøpe det og til hvilken pris?

De skriver at de jobber med KOL for å oppdatere guidelines. Det betyr at guidelines ikke er oppdatert på nåværende tidspunkt. De har implementert en strategi som fokuserer på offentlige sykehus, men hvilke? Til hvilken pris? og hva må være på plass før man kan ta de i bruk på disse? Hvor lang tid etter godkjenning forventer man å lansere produktet til disse sykehusene? Hvilke pasientgrupper sikter man seg inn på? Må man påregne tid til opplæring?

Virkelig? Skal jeg ta hensyn til at noe av informasjonen får folk til å stille spørsmålstegn? Eller blir krenket?

Jeg stiller spørsmål jeg selv lurer på. Hvis de er helt urimelige eller irrelevante får noen heller si det.

12 Likes

Hilse George i ABG

Er helt enig. Det er kun graden av negativitet jeg sikter til. Når man konsekvent leter etter mulige negative sider for å ta motet fra optimistene.

2 Likes

At ikke alle elementer meldes til markedet i detalj på nåværende tidspunkt, betyr jo ikke det samme som at det ikke er under kontroll eller på plass?

2 Likes

Nei, det er sant. Det betyr heller ikke at man ikke bør etterspør informasjonen, eller lure på hvorfor den ikke nevnes om den er på plass? De skal opplyse om all relevant informasjon i rapporten.

Igjen, når noe ikke nevnes betyr det ikke at det nødvendigivs er på plass.

Problemet er ikke optimismen. Problemet er måten det blir fremlagt.

Enkelte formulerer seg som at produktet allerede er godkjent. At det kun er formaliteter igjen. Det kan ikke feile osv.

Når da en person poengterer at ingenting er godkjent enda, eller at det fremdeles er uavklarte spørsmål, så er det han som får “pepper” for å være negativ.

Dem som burde fått pepper er dem som hele tiden poster det samme om og om og om igjen uten å bringe noe nytt til diskusjonene eller maler på som at produktet allerede er godkjent…

8 Likes

De har da meldt at produktet vil være tilgjengelig for utrulling momentant når markedstilgang foreligger. Jeg vet ikke hvor mye tydeligere det kan kommuniseres.

1 Like

Jeg er 100% enig i at idiothaussing ala Hegnar forum ødelegger all nytte av et forum. Men samtidig synes jeg det er helt legitimt å fokusere på optimisme som det beviselig er grunnlag for.

2 Likes

Du står jo fritt til å gjøre det? Du kan bare unngå å lese innlegg som rokker ved optimismen din. Det er sikkert mulig å blokkere meg :slightly_smiling_face:

Det er ingen på dette forumet som har noen forutsetninger å komme med annen informasjon enn det Asieris informerer om. Det er ikke vi optimister som hausser det er Asieris sin informasjon til markedet vi refererer til.

Har ingen motivasjon for å blokkere deg! Du har gitt oss mange svært nyttige innlegg som jeg har satt stor pris på. Var aldri meningen å fornærme deg. Mente som sagt kun at jeg syntes du nå ofte var litt for ivrig etter å lete etter mest mulig negative vinklinger. Er et glass halvtomt eller halvfullt?

1 Like

Selskaper kommuniserer som regel best case scenario, det kan være greit å ha i bakhodet… Det sagt så har jo Asieris også faktisk overlevert på tidslinjer.

1 Like

Kjenner det på gikta at PHO-aksjekursen er moden for en oppgang vi kan like.

1 Like

Det ble bare nesten med dine 10 til 20 prosent oppgang. Ser ut at en god del forventninger til positiv utfall for Cevira godkjenningen allerede er innpriset i Aleries kursen med sine ca 80 prosent opp i år så langt. I Photocure derimot så er ingen ting innpriset…

1 Like

Joda, i PHO så er det innpriset 600% toll fra Trump, ingen økte inntekter fremover på egen drift, aldri godkjent skope i Kina, failure Cevira godkjenning, og om godkjent så blir ikke Cevira salget mer enn 500kr i uka, osv osv :joy:

Om noen her tror at kursen ikke kommer til å sprette HARDT opp den dagen en event Cevira godkjenning kommer må tro om igjen. Se kursen den siste tiden og se hvor lite som skal til før det rykker rett opp. Om kursen holder seg slik den har gjort siste ukene rundt 60-62 så er den minst 90 innen de to første dagene etter Cevira godkjenning. Noe lavere enn det vil sjokkere meg

2 Likes

Men, som Photocure aksjonær har du vel blitt sjokkert opptil flere ganger før. Har du ikke det?

“sjokkert”. Er mest sjokkert over at hvor mye under radar den går. Det er nok basert på historikken noe år tilbake i tid, og mange sitter her siden tidenes morgen.

Skal man se det med nye øyne fra noen nye som vil inn så ser caset langt mer atraktivt ut

Jeg selv er “godt i pluss” her, men jeg har et snitt på litt over 30% fortjeneste pr år på tradingen jeg gjør i andre aksjer, så sånn sett ser det ikke spes bra ut. Som jeg nevnte i et tidligere svar så hadde jeg ventet med å gå inn om jeg skjønte bedre hvordan søknadsprossesen i Kina fungere, ikke minst med verktøyet man har til å tracke fremgangen. Nå kommer jeg ikke til å gå ut herfra pga hvor kort tid det er igjen. Fyller heller litt og litt på når kursen er under 62

2 Likes

Vel, i edruelighetens navn så hadde vel ikke selskapet da vært verdsatt til dagens 1,68 mrd? :sweat_smile:

Personlig blir jeg fornøyd om kursen stiger til mellom 70 og 80 etter eventuell godkjenning av Cevira. Jeg tror imidlertid at dersom man har tro på potensialet, så har man svært mye å vinne på å i det minste vente med å selge til man har fått de første indikasjoner på salget av Cevira i Kina. Det er først da markedet for alvor vil begynne å prise inn hva dette kan bli på sikt! Tror ikke vi skal måtte vente lenge før vi kan se de første klare tegn på salgspotensialet.

Kursen ligger nå noe over 60 kroner sammenlignet med noe over 50 kroner fordi det var bedring i Hexvix/Cysview salg i Q2.

Det er lenge siden Photocure har vært priset på hva som kan skje i morgen, kun ting vi know for a 100% fact er priset inn. Ikke 99,99%, men 100%.

3 Likes