Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Tror 40 er en fin inngang. Men sjakk har rett i hva han påpeker, lurer å avvente å kjøpe på tur opp, spesielt om du handler på teknisk informasjon.
Tror det er overreaksjon og at den til uka vil forsøke å vise det. Vi får se, ville anbefalt andre å høre på Sjakk og ikke gjøre som meg.

Vi har sett på dette mangeårs chartet før @tomoscar

Jeg mener at det det viser er det hittil beste forsøket på å bryte opp fra sub 50 prisnivået, men det feilet igjen.

Det er derimot omsatt såpass mye aksjer over 33 nå at det er ganske god sjanse for at en ikke vil bryte under det nivået.

image

4 Likes

#Metoo - men jeg måtte ut jeg også, på SL. Røk -2% etter kurtasje. Virker ekstremt tung. Avventer close i dag. Closer den under 40 ser jeg mot @Savepig nivå. Virker som mye bedre r/r enn å fange kniven her.

Må spille litt lotto. Prøver meg på en liten trade her. 40,50 1400stk. Selger på 5%opp 2%ned
Håper den står seg til mandagen og en liten bounce for profit

Addit1: rasjonale er en psykologisk bunn her på 40,00-40,50 og volumet har falt ila dagen. Risken er åpning i amrika og fredag

Addit2: dette utgjør svært svært lite av porteføljen, ville ikke gjort dette i min vanlige strategi. Mulig noen daytradere her kan kommentere

Addit3: Ooh kanskje ikke totalt idiotskudd av meg. Intradag gap rett etter åpning. Im feeling lucky

1 Like

Karen her mener 36-38 buy zone, jeg er ikke helt uenig.

Lurer på at volumet i fallet relatert til shorting kan gjøre tradingrommet mindre sannsynlig. Short teknisk ser samme. Og vil vel sannsynlig kjøpe før. Så for meg de hadde kjøp rundt og under 40 i dag. Var en del algoritme—aktig bevegelser på den tiden i hvertfall.
Men om belåninger er tilstrekkelig ptesset, og det vedvarer, er det nok ikke usannsynlig

Skal ærlig innrømme at jeg måtte tilføre litt midler til kontoen jeg hadde PHO på i dag. Min egen feil som kjøpte litt mer aksjer på 48.

Det er nok litt perfect storm for pho at fallet ble såpass stort at den effekten utløses, samtidig som NANO fyker.

1 Like

Tror fallet i dag var en del sl fra i går, og litt etternøling. Usikker på mandag men håper vi skraper en bunn.

Blir spennende på mandag med nye liste og short oppdatering.

Blir den lavere må eg inn med mer , pcib vekter tyngre så den ryker nok først. Men da kan eg og øke her.

Vil uansett ha med q i pcib før eg gjør noe som helst.

3 day rule ned til 37 så er vi der. :wink:

https://stockmarketmentor.com/3-day-rule-2/

Og da er vi omtrent tilbake til før Q2. Easy come, easy go.

Eeasy go, easy come.

Så lenge vi ikke er i fritzelkjelleren er jeg veldig happy.

5 Likes

Kjøpe over 53 eller ned mot 22, kan gå noen måneder eller noen år ?

På kort sikt: mulig 25% - 33% oppside fram til årsrapport, kurs 50-53, og knuste drømmer - komme seg ut dagen før eller ta inngang? Vurderer hvis det blir etablert en solid bunn som ikke brytes nedover (ville forventet at ikke all nedsiden er tatt ut enda, støtte på 40 overraskende solid).

Regner med vi kan få en fin bear-flag set up her med en dead cat korreksjon opp mot 45ish.

3 Likes

Hvordan ser støttene ut nedover? Vurderer å handle en del ekstra (i utgangspunktet for langsiktig beholdning). Ved nyhetstørke frem mot februar kan den nok sige litt ned. Samtidig skal en short dekkes inn.

Er vel 40 som har vist styrke, så er 36-38 området pekt ut i en post jeg mistenker var på et av de andre PHO forumene, var det @Savepig som postet kanskje? Og 33 har mange pekt på, ja 23 for den del. Kraftige volumet i nedgangen, og en shortaktør som bidro mye på det værste kan kanskje påvirke. Begge veier for den del. Fundamentalt vil jeg fremme at Q3 forventningene var urealistisk, og Q3 tallene misforstått, ja positiv mistenker jeg i grunn. Så utelukker ikke at volatiliteten ikke er slutt. Men @Nocturne sin fremviste tanke her har nok oddsen på sin side, markedet liker teknisk tross alt.

Galmanns trade fikk som fortjent, og røyk ut med tap

Samme skjedde med meg på fredag. Kunne tradet i pluss men satt SL litt for thight. Nå som 40 er brutt kan man vel se til nivåene @Savepig har nevnt lenger oppe.

Jeg gir ingen kjøpsanbefalinger, men vil si 36-38 er en sone hvor en kan begynne å akkumulere ut i fra hvordan chartet ser ut. Men man kan kanskje være litt kritisk til hvor mye man kjøper i første omgang.

Fall gjennom 46 og så 40 på så kort tid er en rimelig kraftig washout, men det er viktig å merke seg at alle aksjer som omsettes over 33-34 er utrolig gunstige for langtidsutviklingen i PHO-aksjen.

1 Like

Gått på to smeller ved å prøve å fange papirer som har rast :yum:. Trodde 40 blank skulle være en bunn her

Ja 33 -34 har vært viktig i historien. Så det kan være eit greit kjøp men husk stop loss.

Ellers ville eg vente på 65 før eg kjøper. Brudd på 65 kan trigge kursen opp.

1 Like