Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Tja, jeg er ikke 100% sikker på at vi får kjemperesultat på Torsdag men hvis det ikke skjer da vil det nok komme på Q4.

1 Like

Så er det liksom spørsmålet, hva er et resultat som er “greit” nok for markedet?

Jeg har ikke sett noe bredere “konsenus” enn den uformelle avstemmingen på fb gruppen. Og den har forventninger til Cysview inntekter i intervallet 26-29 mill og utplassert 15-18 skop.

Dette er ikke ekstreme forventninger i mitt hode hvertfall.
Inntektene tror jeg dem treffer på, men at de har for lavt estimat på skop.
Jeg har en følelse av ny rekord på utplasseringer, altså >20. Men med bare 7stk i q3 2018 vil 16-17 helt klart være innenfor. Men jeg tror vi må ha >5 fleksiskop for å begeistre uansett total antall.

Mitt eget tips for skop er forøvrig 13R+6F, men tror det blir noen flere.

Ser nå at dette nok ikke tilhører denne tråden, kanskje @Savepig kan flytte det til q3.

1 Like

Jeg sliter desverre med å få flyttet pga en pågående bug i programvaren.

Gøy å se at PHO nå får interesse fra nye folk på twitter, han her var vel i E24 som et av de norske børstalentene en tid tilbake.

1 Like

Close over 60 uten noen crazy rusning. Alt klart for Q3 i morgen tidlig!

12 Likes

So far so good. Alt over 56 er godkjent, over 58 er bra, brudd over 60 ville være episk.

3 Likes

Pen touch av trendlinjen der :wink:

4 Likes

Er vel på tide med en liten oppdatering etter Q3 :slight_smile:

Som man ser på det siste rallyet har man en helt annen struktur på denne prisstigningen kontra tidligere. Jevnere og finere flyt oppover istedenfor spekulative hopp, med etterfølgende dumper.
En annen ting verdt å merke seg er SOS baren midt i rallyet som forplikter seg på oppsiden av den nedadgående streken som har fungert som motstand tidligere i rangen. Man har heller ikke fått dropp i forkant av Q3 som tidligere.

Men man fikk en ny higher high, som bekrefter en bullish natur i Pho. Som jeg nevnte i tidligere post ville vi nok se enkelte dumpe ved en slik pris. Men ikke noe jeg blir bekymret over.

Når vi kommer til dagen i dag åpnet vi med gap ned., med påfølgende push ned, med umiddelbar retur opp, og til tider i det positive området . På slutten av dagen ble denne testet igjen og vi ligger nå i nedre del av baren. Det artige nå er å se hvor den finner bunn før den snur. Vil helst ikke se noe close på nedsiden av den nedadgående linjen som har fungert som motstand tidligere. Men på bakgrunn av volumet som kom på denne dippen ned, vil denne mest sannsynlig bli testet igjen på en eller annen måte.

Her ser man enda tydligere at man har en helt annen karakter på siste rally mot topp en noe tidligere rally. Og ser man på volumet kontra tidligere dumper etter kvartalsrapporter, er ikke resultatet så mye å skryte av foreløpig. Tidligere har man enten havnet på bunn av tradingrange, hvis man ikke allerede har lagt der pga dump i forkant. Her kommer man ikke halveis ned engang. Man har i tillegg en total reversal iløpet av dagen. Man har absorpsjon på et mye høyere nivå.

Blir artig å se hvordan den går helgen i møte.

8 Likes

Enig med alt du sier, hvis man sammenligner dette med det hodeløse rallyet på 0 volum før Q3 i fjor hvor da en da raste helt ned og lukket gapet ned til 32 som var motstanden før det enorme bellete-rallyet opp til 64, så er det helt natt og dag sammenlignet med den lille volatiliteten en hadde i dag.

Er jo fantastisk å se hvor råsterk aksjen er ift forrige gang den tradet på disse nivåene, legg merke til hvordan glidende snitt for ukechartet følger trendkanalen.

6 Likes

Mandag:
Følg med på stokastisk og rsi nå, kan fort bli interessant

Edit Tirsdag:
Trader nå over 50 dagers snitt

Edit Onsdag:
Putler av gårde:

4 Likes

Ser ut som vi har fått utviklet en liten trekantformasjon på timeschart, satser på at vi får brudd opp på denne.

5 Likes

Update for de nysgjerrige:
Virker som vi har fått et brudd ned, men i de situasjoner hvor TA ser litt dårlig ut kan vi alltids trøste oss med at vi har en bunnsolid fundamental case (til biotek å være) og innkjøp på tilbudspris😁


Edit: Jeg la merke til at jeg har endret litt på strekene mine siden sist, men i begge tilfellene har vi et brudd.

Jeg synes PHO fremdeles ser glimrende fin ut, trader av gårde godt over 50 dagers glidende snitt i en pen opptrend

Edit Mandag:
Åpner pent etter flott melding, antyder trading range mellom 60 og 56. Volatiliteten etter Q3 er bare et uregistrertbart blipp ift hvordan det pleier å være.

6 Likes

Tenkte mest på ganske kort sikt, men ja jeg er absolutt enig i at den ser veldig bra ut på middels og lang sikt. Jeg håpte bare at vi skulle slippe å ta turen enda lenger ned

1 Like

Liker å snu chartene opp ned innimellom, noen ganger er det lettere å se retningen da.

Nå ser vel PHO-chartet greit ut rette veien også, men oppned så ser det iallefall farlig ut for “brudd ned” :slight_smile:

13 Likes

Photocure tutler oppe mot 60 motstanden igjen

6 Likes

Skal inn i PHO, men kjøpe nå på brudd over 60 eller vente på pullback? :thinking:

Vil påstå at sannsynlugheten nå er stor for at den går i 70+. Vi har allerede tatt ut års høy og brytes 64 er det rett til 70. Se på den bratte oppgangen fra ca. juli 18 til oktober 18.

1 Like

Pleier som regel å komme en pullback. Skal også ha flere aksjer men vil ha bedre inngang enn dette :stuck_out_tongue:

Nå stiger den på større volum enn det den har pleid gjort tidligere, tror kanskje det kan bli vanskelig - time will show!

2 Likes

Close over 60 i dag ville være nydelig.

7 Likes