Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Kortsiktig sett ganske positivt at vi ligger i grønt territorie for dagen når børsen er ned 1%, spesielt mtp hvordan trenden ellers har vært når børsen har vært rød den siste perioden. Støtten holder enn så lenge.

1 Like

Det som overrasker meg er at det går store poster i dag tror jeg det gikk en på 100 000 og en på 170 000. I går også store poster uten at det beveget kursen vesentlig. Hvordan skal vi tolke det rent teknisk?

Min erfaring er, at det kan gå begge veje. Nogle positionerer sig for enten op eller nedture… Det er dog i mine øjne positivt at det går op på en rød børs i stort volumen. Havde jeg frie midler, ville jeg have suppleret på en yderligere faldende kurs.

Dette ser ut til å gå den veien høna sparker? Jeg begriper det fremdeles ikke. Men det er min feil.

Et positivt moment er det høye volumet vi har hatt de to siste grønne dagene. Sett bort fra kvartalsrapportene (og oppmerksomheten i dagene rundt disse) har volumet knapt nok vært høyere i år.

Når det gjelder støttenivået på 100-98 må jeg nesten korrigere meg selv; Etter å ha sett mer nøye på chartet virker hele intervallet 100-93kr å være et slags konsolideringsintervall, så jeg tør ikke si noe bastant før vi er ute av det intervallet. Skulle man bryte ned herfra er det da volumet virkelig begynner å ta seg opp, så personlig hadde jeg ikke turt å selge. Sitter heller rolig en liten stund til og forsøker å bygge opp den allerede bunnskrapte krigskassa🏴‍☠️

Nytt chart med ny trendkanal og litt justeringer på støtte/motstandslinjene. Ref. volumøkningen videre nedover fra dagens nivå; se volumprofilen langs Y-aksen på chartet (måler kumulativt kjøp/salgsvolum ved ulike kursintervaller)

2 Likes

2 artige chart på en fredags kveld.

Litt spesielt å se at den baren med minst volum siste 3 uker, er den som beveger prisen mest :joy:
Tydelig motstand på siste baren, da man ser en tydelig økning i volum, men veldig lite bevegelse i pris til nedsiden i forhold.

Siste her er nesten ikke nødvendig å forklare. Men se på volumprofilen :slight_smile:

2 Likes

Før vi begynner å juble over de siste dagenes oppgang - dette er textbook retest av brudd på støtte og volumet er heller ikke noe å skryte over. Jeg jubler ikke før vi bryter over 100kr, og helst med litt volum

3 Likes

Det som er trist med dager som denne er at små shorterne ligger å presser kursen nedover med små poster og så ligger de nede i boka og kjøper tilbake hva de har solgt. Nå fikke de kjøpt tilbake ca. 6000 aksjer til 95,5. Dette mønsteret har jeg sett over and over again. Tror jeg må begynne å bli små shorter.

I bunn og grunn tror jeg det er korona usikkerhet som styrer det meste her

En vill oppside i chartet hvis dette snur

Ukeschart

5 Likes

Mulig brudd ut av siste måneds horisontale trendkanal.

Kanskje det… iallfall landet vi over 100, for første gang på lenge :slight_smile:

Ja, 100 er jo en mulig motstand i seg selv, så det var bra! :+1: Ser at volumet var sånn midt på treet sett i forhold til den siste perioden, men registrerer også at ca halve dagens volum blir handlet den siste timen før stenging og da i området 99-100 kr.

Hvis oppturen blir lik siste gang vi var her nede går det raskt til 120+

Ja, det hadde ikke gjort noe. :slightly_smiling_face:

109-111 første nivå jeg følger med på

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Denne sjøuhyreformasjonen fanget i et sjeldent øyeblikk 29.11 lover godt for det nye året! Hver gang jeg har sett en slik formasjon har aksjen steget den neste måneden. Har troen på at det fortsetter inn i 2022!

Godt nyttår folkens :v:

4 Likes

Tror aldri jeg har sett så lite aksjer omsatt på en dag i Photocure noen gang.
Kun 8500 aksjer i hele går.

1 Like

Helt dødt. Hva tenker du om utviklingen fremover?