Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Siste Chart :

3 Likes

Bryte over 50 sma og unngå bearish crossover 50 under 200 hadde vært fint.

1 Like

En liten måned senere, og chartet for PHO er ganske spennende.

Den har foreløpig unngått 200 under 50, og den har en sjanse til å bekrefte brudd over 50.
Volumet har økt litt den siste drøye uken.

Den ligger an til å tegne et månedscandle som er en fin forbedring fra de to forrige:
image

3 Likes

Var det å bryte 63 og så er det fri bane oppover @Savepig

Generelt sett vil jeg anbefale å ikke sitte og følge med på hvert minste tick opp og ned hele tiden. :wink:

4 Likes

Svarer deg her heller.

50/200 SMA krysset er et av de mest basale i TA, og er ganske langsomme så man kan følge de over tid .

Helt enkelt kan man si at så lenge 50 er over 200, og kursen er over 50, så er aksjen i en fin opptrend.

https://trendlyne.com/posts/359289/three-indian-stocks-and-their-smas-demystifying-the-most-commonly-used-technical

Et bullish scenario kan da være at utviklingen kan se sånn ut utover høsten:

3 Likes

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tror det blir støy for de fleste å poste et chart med en drøss av indikatorer og dra fram noen utvalgte gjennomsnitt uten forklaring. Å hevde at aksjen er i fin opptrend så lenge den er over 50/200, er det nok mange kortsiktige som er uenig i, men er man en posisjonstrader/lengre perspektiv, så ok, men alt avhenger av horisont.

Generelt sett har jeg ikke pleid å poste charts i tråden så ofte, heller prøve å sjekke inn med jevne mellomrom. (Blitt litt mange de siste dagene, litt grunnet at det er mens man er helt i bunnen av en trendkanal man sitter og ser litt nøyere etter om bouncen kommer eller om det faller gjennom.

Innlegghet henger sammen med dette fra starten av juni:

Photocure er stort sett alt for illikvid til at det blir noe annet enn gambling å være helt kortsiktig i mitt syn.

1 Like

Rart med det da, hvordan en bevegelse som stanger i SMA200 oppover resulteter i et overdrevet rykk nedover. :wink:

I sum ble det en kapitulering som falt akkurat ut av trenden den har vært i i det siste, men gjorde en første bounce på samme nivå som tidliger i år

1 Like