Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Jeg tenkte spesifikt på dagens handel. Så det samme for et par dager siden hvor kursen gikk ganske sprekt på en spike i volum, med påfølgende nedsig på lavere volum. Samme tendens i dag, dog ikke like markant.

Siste jokeren her er jo at én aktør MÅ kjøpe ihvertfall 180k aksjer på et tidspunkt. Blir ikke overrasket om de er oppe i 200k etter gårsdagen heller.

1 Like

Vi snakker shorterz? Jeg vet ikke helt, altså. Det snakkes mye om at shortere til slutt må kjøpe tilbake og at det vil svi, kursen vil gå opp på det etc., men slik jeg har observert shorthandel så er de flinke til å snike seg ut av aksjen. Det er heller ikke usannsynlig at det ligger flere mindre shortposisjoner inne som er lavere enn 0,5%. Det er snakk om småpenger for Marshall Wace. Tipper panna er tørr og pulsen er lav.

Ja, det er helt klart småpenger for dem. Har fundert mye på hvordan de tenker vedrørende det. Om de kaster kortene hvis de så dette ikke gikk, eller bare avventer og ser. En siste variant kan jo være at utlåner tilbakekaller aksjene. Det kan bli det mest spennende utfallet. Åpent volum for salg i ordreboken nå er under 40k.

En posisjon på 0,83% av aksjene er sannsynligvis lånt ut av en institusjonell aktør. I slike situasjoner er vel tilbakekalling noe man sjeldent ser.

Får vi brudd opp eller ned?
Med dagens børsklima tipper eg ned.

1 Like

Er et sånt chart der man av og til kanskje trenger en washout ned til 42-44 for å skape grunnlag for ny bevegelse oppover.

Det sagt, så synes jeg photocure holder seg veldig godt nå foran q3.

image

2 Likes

Kanskje ikke så overraskende sett i relasjon til alle de positive dryppene som kommer. ;-))

Ingen endring. sakte fallende mot q3.

1 Like

Svært spesielt handlemønster i dag. Noen vil inn for enhver pris, i bolker a 3-5000 aksjer

2 Likes

Det er vel sheriffen som innser at de må dekke inn shorten…

Postet denne i traderhjørnet tråden, kan ta den her og

mulig breakout

2

3 Likes

Tror ikke de er så smart, de prøver nok å øke.

når er Q3?

Torsdag 8 nov. Og vi gleder oss!!

1 Like

hvorfor det?

En liten påminnelse igjen om at dette er en TA tråd, del gjerne spekulasjoner osv på fundamentalt eller småprat :slight_smile:

1 Like

A post was merged into an existing topic: Photocure fundamentale forhold (PHO)

Photocure tester brudd ut av nedtrenden fra toppen:

Close over 53-54 så er vi over SMA50.

image

2 Likes

Ser vi forsøk på nytt utbrudd i løpet av dagen? Tror nok at det faktum at vi fra førstkommende mandag kun har tre handledager igjen til Q3 presentasjonen, kan ha innvirkning på et eventuelt brudd oppover.

1 Like