Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Ser ingen grunn til at optimismen skal øke før det er ca en måned til Q4 rapporten. Det er absolutt mulig at maksimal pessimisme og bunn kommer før, men jeg har ikke noe tro på sterk opptur før det nærmer seg neste rapport og mulig guiding fra selskapet. Det måtte i så fall være fordi en større aktør velger å kjøpe så mye som mulig, og forhåpentligvis ser man det av aksjonærlistene.

Veldig teknisk var det ikke, så da drar jeg til med følgende:

1 Like

I dag er det enten bull trap eller reversal :stuck_out_tongue:

1 Like

Årsaken ligger vel i at fallet har vært dramatisk stort, så en bounceback er naturlig? Vet ikke om det fungerer slik i TA. Og blir dratt i gang med Photocure fundamentale forhold (PHO)
Fallet var mye brattere enn hva bollinger har foreslått. nedre bollinger på 39.91 på RT. Forventet det skulle snu oppover i bulltrap/reversal på 40 allerede. Holder en knapp på at bulltrap kommer i området mellom 45 og 50, før noen sender aksjen hardt ned til 40 igjen.
Og nei, jeg forfekter ikke at det er områder som representerer en fornuftig fair price på selskapet.

1 Like

Den stiger på økende volum (intradag), så da kan vi kanskje håpe på reversal?
Aksjen vil vel følge sentimentet i markedet generelt, så en vellykket reversal forutsetter kanskje at hovedindeksen også snur.
Oppdatering: Med CEO Daniel Schneider sitt kjøp av 15.000 aksjer i dag så blir det kanskje vellykket reversal selv om hovedindeksen ikke klarer helt å snu?

I hate to break it to you guys…

[quote=“Nocturne, post:223, topic:10503”] 2 dager siden
Regner med vi kan få en fin bear-flag set up her med en dead cat korreksjon opp mot 45ish.
[/quote]

Jeg ser den Nocturne, at Scneider sitt kjøp bare gjør at katten spretter noe raskere opp før den faller ned igjen, med det er lov å håpe :slight_smile:

Det var litt spøkefult ment også. Skal endre mening om vi klarer å ta ut 45 og etablere oss over der. Da er det mulig dette var en grei washout og nye krefter er kommet inn. Ser det bare ikke enda :slight_smile:

1 Like

Kaller dagens candelstick for Engulfing under litt tvil. Vi starta ikkje dagen med gap ned men vi gjekk rett ned. (så ikkje ekte engulfing)
Kan være trendvending.

3 Likes

@sulzrox
Den nederste grafen må da være for perioden mai 2018 og fram til i dag, ikke intradag som det står i grafen.

@Longtrader vil si vi er i et område som er relevant å følge med på. Brudd ned fra 200 dagers og 36, vil kunne indikere videre fall mot 33. 20 dagers vil bryte mot 50 dagers i nær fremtid, det er et salgssignal. Tror ting vil stabilisere seg, og kursen gjøre en comeback selv, men ser ut som en viktig området vi er mot nå. Uten fundamentale nyheter vil jeg anta det kan ta 1-3 måneder å normalisere tilstanden. Tror kursen per 31.12 er i området 40-48, pga skattemessige fordeler og slikt kan vi holde en knapp på 42-45. Men det er gjetninger basert på 200 dagers som støtte, og at sektoren får litt medvind pga nedgang i olje. 60+ vil jeg anbefale å ikke forvente før Q1+.

Nei den er fra 13.11 intradag.

1 Like

Hva med intradag i går, som er den dagen som vises til av sulzrox? :wink:

1 Like

Joda, men eg følger ikke TA, eg har kjøpt på fundament og tro på de klarer og ta USA markedet.

Du er en kortsiktig trader, men kjøper på det fundamentale? Det synes jeg hører ut som en vanskelig tilværelse.

har vært inne hele 2018, hvor er det kortsiktig ?

Jeg ser det er støtte på 37,90. Nå ligger vi på 38.
Hva tenker dere?

Teknisk er aksjen nå ganske så utbombet (dog vi har sett mye lavere rsi enn dette i norsk biotech i år) , og vi ligger og vaker rett over SMA200 og rett under en fibonacchi linje i følge netfonds.

Volumet tørker ut og antyder bunning gitt at vi ikke bryter under SMA200.

Acc/dist tilsier at det fremdeles er folk som vil selge heller enn kjøpe.

image

2 Likes

Jeg mener denne fremdeles er gyldig. Best case en kortsiktig bounce for å kjøle ned RSI nivåene.

image

2 Likes

Det er vel teknisk rom for reversal? Om støtten i 200 dagers skulle holde, og støtte på innside-kjøpene. Det ville kreve en høy-volums dag med oppgang(500k aksjer kanskje?), så kanskje mye å håpe på. Me skal vel ikke mer til enn at en aktør ønsker å øke med 5-10m kroner(resten av tradere og folk som venter på gjerdet) for at et slikt teknisk bilde skal kunne fremtone seg.

Spørs hva du mener med «reversal». Reversal i min bok er at en aksje går fra en fallende trend til en stigende trend. Jeg ser ikke helt hva som skal skape en stigende trend her. Bryter vi 45 på høyt volum så er i allefall flagget kansellert, og således vil det være positivt :slight_smile: