Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Det spørs vel volum en vil ha og, alle kommer ikke inn på samme plass :wink:

uansett, eg tipper pho er solgt innen neste jul.

1 Like

Teknisk analyse her er jo kun for å trade mellom kvartalsrapporter, vi er alle enige om at neste kvartalsrapport vil bestemme retning.

Er du fornøyd med din inngang, og ser fram til neste kvartalsrapport, er det bare å sitte stille. Det er ingen her som påstår at de kan spå utviklingen etter neste kvartalsrapport tror jeg.

Derimot er det mulig å trade bevegelsene fram til den kvartalsrapporten, og da er det noen av oss som prøver å spå om dette er bunnen eller ikke. Så langt så ser ikke jeg at dette er en åpenbar bunn på mer enn kort sikt.

Omtrent høyeste kurs før det kom volum inn i aksjen var ca 36.5. Det var ett resultat av jevn oppgang fra lavt 20 tall uten volum.

Så kom volum inn i aksjen 8. - 10. august, omsetningen var svært høy, og det ble satt en tydelig bunn på 41-42. Deretter gikk aksjen veldig høyt, før den konsoliderte på lavere og lavere nivåer, og så gikk den opp igjen på forventninger til Q3 rapporten. Dette var primært pga håp om ny, positiv og offensiv guiding.

Når guidingen uteble så falt aksjen på stort volum, og brøt ned inn under 41-42 bunnen som ble satt når stort volum kom inn i aksjen.

Akkurat nå har aksjen tatt ut alt volumet som drev kursen oppover, og vaker mellom 36.5 og 42.

Jeg har liten tro på at aksjen skal handles mellom disse to nivåene og være stabil fram til Q4 rapporten, jeg tror at den enten skal etablere seg over 41-42 hvor det fungerer som støttenivå, eller at den skal bryte nedover (og da ser på jeg 29-36.5 som en ny fornuftig trading range).

Pga momentum, at bevegelsen har vært negativ, og siste volum har dratt aksjen ned under klart definert støttenivå på ca 42, og det er flere måneder til det er forventet positive nyheter, så tror jeg sannsynligheten for at den skal fortsette å falle 25% til er større enn at den skal stige 25% på kort sikt. Det er også - selvfølgelig - en mulighet for at den skal gå sidelengs i en lengre periode, men det anser jeg som minst sannsynlig.

Fin helgardering, ikke sant? Alt er mulig, men noe er kanskje mer sannsynlig enn alternativene. Og så vil selvsagt neste kvartalsrapport bestemme retning videre uansett :slight_smile:

4 Likes

Ser den. Beklager at jeg blandet eple og pærer. Det gjør seg best når man lager juice.
Enig i at trading kan bidra til noen ekstra kroner i kassen, for dem som behersker TA. Lykke til.

3 Likes

Hvis dette holder seg ser det ut til vi kan ha første test. Blir spennende å se neste uke.

test

3 Likes

Kan fort havne i støtteområdet rundt kr 35 neste uke. Best å avvente kjøp til PHO finner teknisk støtte i dagchartet.

image

3 Likes

Hvor kommer støtter/motstander fra?

Accumulation enda lav, men tydelig at PHO beveger seg i et område hvor det eksisterer noen tålmodige kjøpsposter.
Mistenker RSI i oktober nådde et lavpunkt som vil være med å danne en positiv undertone fremover.
20 dagers vil bryte ned igjennom 100 dagers snart, det kan føre til fall under 200 dagers grensen. Spent på om aksjen henter seg inn før 50 dagers går mot 100 dagers.

2

Ryker 37,4 (200 dagers snitt) nå er det 36,8 neste.

og 36,8 har støtte langt tilbake i tid.

Både farlig og fristende dette :slight_smile:

Hva tenker dere som har fulgt med en stund?

Avvent til midten av januar, eller den etablerer seg med 41-42 som en tydelig bunn er min nåværende strategi.

2 Likes

Uff, der satt den ny low også, da er det bare å avvente ny setup.

@anon80503862, var klar til å handle på det som kunne se ut som en fin inngang med en knapp HL og 200SMA for en time siden. Hørte på deg :smile:

1 Like

Jeg fortsetter akkumulering iht støttenivåer. en liten pott i dag, og en litt større en vil det bli om den kommer ned på 33-34

1 Like

Se på chaten

Fysj og fy, PHO startet opp i dag, men nå er den nitrist. Trader godt under SMA200 og næmer seg dermed siste skanse som er rundt 33.

Trenger at det snart tegnes en bunn.

image

kan reise lukt til hel. heile aksjene og de ansatte.

bytter til pcib på første bounse opp, forhåpentlig kommer der noe pent fra canada i morgen

Hvis du ser på litt lengre tidsrom, så er det vel støtte på 32

Ja 32-34 skal i utgangspunktet være en veldig robust støtte. Jeg pleier bare ikke å gidde å benevne de så vanvittig spesifikt.

Første oppgang var tydeligvis ikke SCLX, noe som ble utfordret i går da den gikk lavere på første test. Men pga. det var liten forskjell var jeg usikker.

I dag ser man en tydelig dipp videre men også en tydelig retur oppover. Og faktisk oppgang på en ganske så rød børs.

Kan hende vi har nådd bunnen, men det vet vi ikke før vi får første test.

1

1 Like

Ifølge denne artikkelen her, er aksjemarkedet kanskje ved bunnen nå.