Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Bør ikke aksjen være i en positiv trend?

Jeg tenkte på i forhold til Wyckoff metoden om aksjen kanskje hadde nådd bunn, men den har fortsatt nedover etter disse observasjonene. Så må rett og slett bare avvente å se når aksjen stabiliserer seg og endrer karakter. Akkumuleringsfasen er hovedsakelig horisontal, før den bryter ut. Men er forskjellige nyanser har jeg sett. Leser meg fremdeles opp på dette så er ikke noe ekspert :smile:

Zoomet litt ut i log

2 Likes


? blir ikke klok på denne. Er det bunn? Synes det hadde gjort seg med panikk og volum her nede

Var vel tilstrekkelig panikk og volum på veien ned. Bør ha roet seg nå.

Det er mest historikk som ligger bak ideen om 33 som en sterk bunn, men jeg tror det er mest sannsynlig at den skal videre ned en måned eller to. Historisk så mener jeg at trend har hatt en tendens til å fortsette ned en stund til etter så bratte fall i photocure før det flater ut. Jeg mener derfor at det er mest sannsynlig at aksjen skal videre ned de neste ukene.

Det er kanskje en midlertidig brems, men hvis dette ikke holder?

image

TA er per definisjon modeller basert på prishistorikk i verdipapirer…?

Når kursen til en aksje gjentatte ganger reagerer ned fra et nivå blir det kalt en motstand. Så må den testes på vei ned for å se om den har blitt en støtte.

Så er det litt betraktninger en kan gjøre seg om hvor i området 32-34 en tror mest på støtte her

(Eller for all del lavere)

1 Like

Ja, jeg ser mer på 27 som en naturlig og logisk bunn, og 21 har blitt pekt på, men det er jo mulig det slår inn på 33. Vi får se hvor bunnen blir satt etter hvert. Handelsmønsteret tyder ikke i mine øyne på sterk motstand helt enda, men det vil jo også vise seg de nærmeste dagene.

1 Like

Akkurat det med handlemønsteret er jeg enig i. Det ble litt åpent spørsmål for jeg ville ikke stille et ledende spørsmål. Handlemønsteret ser ikke ut til å være en skikkelig bunn ennå. Og jeg fikk noen flere øyne til å se. Får fortsette å vente på at det flater ut. Glad jeg ikke rakk å kjøpe på den lyndippen som var ned til 45 for 3 uker tilbake. (cirka) som var opprinnelig plan. Sett i ettertid var jo den dippen et svakhetstegn.

Addit: Ser nå på intradagen at det faktisk er blitt litt volumspiker. Ikke noe voldsomt, men noen driver å kjøper litt volum her nede i intervallet 33-34. Jeg avventer iallefall til jeg klarer å lese en trend endring.

Synes kjøpersiden virker sterkere nå:) satser på det snur snart!

@sparkonge
Det var vel slik du mente den linja skal gå. (EOD)

markedet støvsugd for aksjer etter 176k aksjer omsatt? (don’t think so)

Elder-Ray Bear Power indikerer kjøp i dag. (Men det er jo bare en av flere indikatorer.)

Stort mer klokkeren test av 33 enn dette kunne man ikke få.

1 Like

Skal bli spennende å se hvordan aksjen oppfører seg fremover nå. Hvis dette viser seg å være bunnen nå så skal vi se en retest av SCLX, forhåpentlig med mindre volum utløst en tidligere. Har vi det så er sannsynligheten for oppgang stor :+1:

Helt normalt volum, så ikke så signifikant?

Må ihvertfall bekreftes mye mer. Er kun første forsøk.

1 Like

Ja, må ha en retest av SCLX uten at den går lavere. Volumet på selve nedgangen er der, men skulle gjerne sett mer volum på oppgangen.

Prøver å forstå her: hva er SCLX og hvorfor er dette nivået viktig?