Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Da var gevinst sikrerene ute og det er duket for ferden videre?

2 posts were merged into an existing topic: Photocure fundamentale forhold (PHO)

@Londonmannen det er vel strengt tatt ikke et kvidder av TA i de to postene.

PHO har allerede i dag omsatt for over 6 millioner over den “magiske” 53-grensen markert i rødt.

Og den holder seg sånn noenlunde innenfor den ekstremt bratte trendkanalen fra de siste ukene, faktisk i ferd med å trade over 10 dagers snitt igjen.

Så alt er peachy. At det blir gevinstsikring etter et sånt run som aksjen har hatt tilhører normaliteten i markedet.

image

2 Likes

Kommer vi ned mellom 51 og 49 kjøper eg tilbake den potten eg solgte.

Går vi opp og over 60 får eg revurder.
Noen andre som har eit ant kjøps-punkt?

1 Like

jeg har kjøpt på mellom 55,2 og 63,5. mitt mål er bare å akkumulere det jeg kan. Men for all del, hadde nok tjent på å ta hensyn til det tekniske mere. Så vil følge mere med her fremover

Det tekniske er vel og bra, men man har ingen garanti for at selskapet slipper kursdrivende info på et tidspunkt det tekniske bildet tilsier at kursen skal ned. Da vil nok ny info trumfe TA. Og i en potent aksje som PHO så er det nettopp det jeg frykter kan skje når jeg står på utsiden pga tekniske signaler.

Ikke så mye å kommentere, enn så lenger ser vi at volumet bare synker de siste dagene og den trader rolig litt over 53-54 linjen som går to år tilbake i tid.

image

1 Like

Der røyk PHO og

image

Det ligger gap både på 43 og 46… har aldri slått feil for min del tidligere. Teknisk er sidelengs, muligens litt svak, men tviler på at det tekniske rekker å knekke ned kursen særlig før Q3 kommer.

Under 53 så blir den fort litt bunnløs :slight_smile: Så det tekniske ligger til rette for en tur ned i 42-43 om 53 ryker. Hard fall det.

Enn så lenge er det en tålmodighetsprøve å vente på breakout ene eller andre veien.

Da røk PHO ned under 53. Hvis den ikke rykker opp igjen ila dagen så er neste test 50MA på 48.50
Jeg holder da en knapp på at vi får se gapclose på 46 om ikke lengde.

Har startet oppvekting i PHO i dag, anser ganske nøyaktig de punktene du viser til som akkumuleringspunkter.

1 Like

Jeg tipper det er mange som tenker det samme.

Virker også ganske åpenbart at noen gjør hva de kan for å skremme.
Ikke mye som skal til for å dra kursen ganske godt oppover igjen.

Ja skal ein kjøpe ein fallende kurs eller skal ein vente litt å sjå hva som skjer.
Vi er på 51 og må følge litt med her.
Eg ser 2 evt korreksjonskanaler. Den første har vi testa bunnen på. Vi er også ned over 12% på 3 dager.
Trur eg venter til evt test av 50. (psykologisk tall/stopp loss her?) Så har vi MA50 like under.
Evt får vi ein dag her nede med stort volum men ingen lavere kurs, (flat kurs men stort volum) kan det også være eit godt kjøps signal.

Må innrømme at jeg ikke finner den helst store verdien i trendkanaler.

Flere som opplever at de forteller historien etter at bevegelsene er et faktum?
Ser bra ut når du analyserer historisk. Men har ikke funnet den helt store nytten når du står her i dag, og vurdere kjøp og salg for de neste periodene.

Veldig glad i pris og volum balanse selvsagt og de store glidende snittene 50 og 200ma
På veldig kort sikt blir rsi og korte pris volum bevegelser viktigere. Men veldig korte trades har jeg aldri lykkes med. Men har etterhvert lært å ta rask gevinst om jeg får en 10-20% på med flaks på noen dager.

Ang Mytryfoss “tipper det er mange som tenker det samme” ble bevist her forleden, da den bunnet ned i 53 for andre gang (og under 53 intradag), og stengte dermed gap som oppstod i oppgangen. Spratt da opp på forholdsvis bra volum men med “sorte” candlesticks. Så ja er nok litt for mange teknikere å trader her ift volumet vi har å jobbe med.

Du må ta trendkanaler litt for hva de er, men jeg tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste om du ser helt bort i fra dem.

Spesielt brudd opp og ned fra trendkanaler som har vært tydelig etablert er svært meningsfulle events.

Det du bør se etter ar punkter hvor trendkanaler sammenfaller med andre indikatorer som glidende snitt, støtter og motstander, osv.

2 Likes

Fundamentalt synes PHO å bli sterk fremover, men teknisk ser aksjen meget stygg ut!
Det viktigste tekniske er neppe trendkanalen, men dobbeltoppen som med fallet gjennom den kritiske bunnen 52/53 mellom toppene gir kursmål kr 41!

1 Like

Virker som om en del selgere trekker seg nå? :slight_smile:

Synres som om den tekniske ekspertisen er enige om at nedturen skal fortsette enda noen dager og at det blir mulig å kjøpe mer PHO på 41, 42-43 eller 46. Jeg skjønner meg lite på TA og har valgt å se på det fundamentale i selskaper jeg investerer i. Hadde sikkert hatt noe å hente ved å lære meg TA. Men nå det nå finnes så mange dyktige skribenter med kompetanse innen TA, så velger jeg å lese disse innleggene og bruke det som der fremkommer sammen med andre faktorer.

Ett er sikkert, kommer kursen ned på 41-43 må jeg seriøst vurdere min posisjon i IDEX. For da får jeg fantastisk mange PHO aksjer ekstra. Og med de fremtidsutsiktene PHO har de nærmeste årene, så kan det bli gull, gull og mere gull, sa bruar.

Phø, vi skal opp herfra, nok ned no​:sunglasses::money_with_wings:

1 Like

image