Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Det er ihvertfall kjøpere, men de er blitt vant til å få kastet aksjer etter seg. Blir spennende når det snur.

1 Like

For hver eneste aksje som omsettes over 50, blir det litt mer støtte

Jeg vil gjerne kjøpe. Men med lavt og fallende volum de 3siste dagene…

Kikket litt på chartet her. Tenker å kjøpe en liten lyttepost under 50 lappen.

Ja ikkje noe klart kjøpssignal her ved MA50. Ikkje mye volum som kom inn.
Men på ein an side, har volum gått med på korreksjon. Det er jo bra.

Nei kanskje det enklere å vente på eit klar kjøpssignal. Blir litt lettere å sette stop loss da.
Men eg har kjøpt.

Fint med litt edruelighet på tross av at man er innvestert. Er det samme i Nano selv om de tekniske faresignalene har vært mange. I PHO ser jeg en rising wedge på weekly, men den trenger ikke å spille seg ut. Det er også et potensielt bearflag på daily så jeg avventer kjøp her.

@Savepig - ekstremt lite datasett på TV for Pho? Må finne et annet chart.

1 Like

Nytt forsøk på å bryte opp fra 10 dagers snitt ser ut som det kommer ganske snart.

Hvis det ikke lykkes så tipper jeg det blir en ny reaksjon nedover.

Spennende.

Godt mulig det, men om så skjer tror jeg den nedturen neppe blir dyp eller langvarig. Mandag er vi halvveis i oktober og jeg spår en del ønsker å komme seg på innsiden før kursen på ny klatrer mot kr 60,-. Noe jeg tror den gjør i godt tid før Q3 presentasjonen, uansett hvordan det tekniske bildet måtte se ut.

Det har tatt noen uker siden toppen, men PHO begynner sakte å sige ned i et leie der noen indikatorer antyder oversolgt:

Se stokastisk og rsi i dag

4 Likes

Med verdens børser i korreksjon modus kan dette bli tøft for PHO. Forsatt “holder” MA50 og trendkanalen men dei rykk vel godt i morgen.

2 Likes

45 kjøper du i dag @Sjakk?

Famous last words? :slight_smile:

Neida… men ikke undervurder TA @Londonmannen - den feilen er det desverre mange som har gjort før deg, meg selv inkludert med Nano :wink:

Fuckup. planen var kjøp på 46,50… men jeg har brutt mine egne regler og puttet for mye likvider i PCIB og DNO. (den svei i dag)

Så nå må jeg prøve å frigjøre noen midler, for det ser ikke ut som blodet renner i gatene i PHO (at volumet ikke er større så langt på dette fallet er sterkt av PHO synes jeg)

Mulig jeg går inn på høyere pris. Men liker ikek gjøre ting overilt

Er nok fordi vi alt er oversolgt på RSI som @Savepig nevnte. Kjipt for oss :frowning:

oversolgt og overkjøpt er ingen garanti i bull/bear rally situasjoner. F.eks. i oppgangsperioden siste måned lå PHO på overkjøpt nivå i over en måned.

Jepp
41 er også eit mulig støtte nivå. 10% ned.
I dag skal alt selges. Er nok mange stop loss som rykker i dag.

Joda, ser at kursen raser. Pussig hvordan frykt kan få ellers sindige aksjonærer til å flippe fullstendig ut.

Men pr nå så er oppgangen i PHO siden Bellete presenterte svært så god informasjon på Q2, skarve 28,95%. Den har altså korrigert ned fra kurs på kr 63,5 pr 10 sep til nå kr 46,10!

Samtidig så bør aksjonærene ha klart for seg at PHO opplever akselererende vekst i et særdeles stort marked! Joda, noen blir nok overrasket på Q3 og jeg frykter det er dem som i dag kaster PHO aksjene sine overbord. Men man ligger som man reder.

1 Like

No offense men vi sa det samme da Nano korrigerte fra ATH ned til 65. Nå kjenner jeg ikke dette caset så godt og baserer evt. kjøp og salg kun på det tekniske. Det vil være min primære strategi fremover. Bearflag target hadde jeg som 45 - men er enig at 41 virker å være et bedre r/r nivå. Må se an om fallet fortsetter i morgen.

Forsåvidt enig i nivå og konklusjon. Bedre å kjøpe på oppgang.

Så jeg avventer til over helga og ser an om korreksjoner er over. Hobby dette så sitter stille med alt jeg har. Jeg ikke har tid til å sette meg inn i alt og gjøre informerte salg

Bearflag / wedge spilte seg ut ganske så fint. Her er noen fib. nivåer for evt. kjøp:

1 Like