Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Frykter mere å stå ute eller en midlertidlig nedgang . Kursen burde vært langt høyere og brått er vi der igjen.

Og denne gangen skal eg ha med alle aksjer eg har gribbet til meg😂

1 Like

Nocturne
Joda jeg kjenner til NANO. Men jeg frykter at man gjør en gedigen bommert om man sammenligner NANO og PHO.

I tilfellet NANO har vi å gjøre med et selskap som rett nok har et meget stort potensiale, forutsatt at de får godkjennelse av produktet av FDA samt lykkes med kommersialiseringen. Men det er nok en stud til selskapet befinner seg i den posisjonen. Og likevel blir selskapet av markedet i dag verdsatt til 2,4 milliarder. Misforstå meg rett, det kan godt hende at NANO vil lykkes og bli verdt betydelig mer.

I tilfellet PHO har vi å gjøre med et selskap, som rett nok ikke har en så veldig oppløftende historie, men som til gjengjeld i dag sitter med et produkt som er godkjent av FDA, som har fått på plass medicare refusjonsordninger, som blir anbefalt av urologer og pasienter i USA og som for tiden opplever en akselererende vekst i omsetningen av Cysview.

Ser du forskjellen? I PHO renner pengene inn i et stadig raskere tempo, mens i NANO renner pengene ut i streben etter å komme frem til optimal dosering og forhåpentligvis oppnå en FDA godskjenning på sikt.

I PHO er risikoen langt lavere enn det den for tiden er i NANO. Likevel prises NANO til 1,3 milliarder mer en PHO. Forstå den den som kan. Men jeg antar at markedet vil bråvåkne en gang mellom i dag og juni 2019. Da kan oppturen i PHO bli meeeget brutal. Jeg bare nevner det.

1 Like

Trollolol

Gudbedre meg denne tråden sliter med å holde seg ontopic.

Teknisk analyse av PHO er temaet her…

Gitt at ikke børskorreksjonen blir til et krakk, så var gårsdagens LOD veldig bra for å skape et mer ryddig chart, da fikk vi en touch ned på gapet til 46.

image

6 Likes

jau, men teknisk analyse av pho er ikke så inntresant nå

Gapclose x2 faktisk. siden nedgangen i går startet med et gap ned. og fylte det på slutten.

Nå synes jeg fortsatt det tekniske ser veldig svakt/ enda svakere ut. Vi holder oss fortsatt under 10MA, trendkanalen ned er fortsatt inntakt. Volumet i går var stort på nedgangen. Og lavt i dag på oppgang. Hvor går kursen da???

2 Likes

Sorry Savepig
Du gjør en utmerket jobb og jeg setter pris på dine TA vurderinger. Skal skjerpe meg. ;-))

Ja fint om folk kan holde seg til det tekniske her inne👌

1 Like

`

Dette er jo nesten spennende. Brudd opp eller fortsatt fall?

Jeg regner med å kunne kjøpe PHO under 50 kr neste uke. Om jeg gjør det er en annen ting, frister å vekte opp i Nano også. Får bestemme meg på mandag. Under 50 eller over 52 @Londonmannen :slight_smile:

Litt O.T. på TA tråden.

Men
Like viktig som streker og kurver må vel være det faktum at HH snart er ute.
Myrlid har solgt litt pga emisjonen i PCIB i forrige uke. Dette har presset kursen. Han er nok ferdig solgt.
Hva skjer når HH er ute kombinert med (kanskje) blå tall i Q3?
Det vil bli en voldsom knapphet på aksjer er mitt tips.

Edit
Mens jeg skrev innlegget ser det ut som det er oppstått knapphet allerede :smile:

2 Likes

Ohh, showdown. :smiley:

@Hugoil jeg mener chartet til PHO fremdeles er langt mer bullish enn NANO, om så bare i kraft av at SMA50 ligger skyhøyt over SMA200.

Jeg vet forøvrig ikke om du antyder at jeg ikke har aksjer i NANO, det er rimelig langt fra fakta.

At PHO er i en nedtrend fra topp og at den ligger og tester 50 dagers snitt er udiskutabelt, men den er langt over relevante støtter på vei ned.

Vi er mange i tråden som har påpekt at 46 var et realistisk støttenivå aksjen kom til å treffe, nå gjorde den jo det under litt rare omstendigheter, så avventer litt fortsettelsen.

Men det er crazy å påstå at PHO har brutt opptrend, den må bryte under 36 for at det skal være noen valid påstand, det var den kritiske motstanden på vei opp.

Det gjør det på daily, men ikke på weekly. Weekly ser fremdeles bra ut ifht. at vi holder en fin HL /HH. Ellers jobber jeg ut fra en hypotese om at vi ligger i en descending wedge (som er bullish). Ønsker å se en retest og touch av nedre trendlinje for kjøp (grønn boks). Gir en bedre r/r ifht. stop loss like under om den ryker og vi mister HH / HL mønsteret.

1 Like

@Nocturne Hva er grunnen til at du legger nedre trendlinje så lavt? Hvorfor ikke som den røde linjen jeg har lagt til i chartet ditt, slik at du får (flere) touch på linjen i valgt periode? Den ser vel i så fall mindre bullish ut, eller?

Og hva er tanken bak at vi skal helt ned i grønne boksen før det evt. snur? Er det bevegelsene medio august du støtter deg til her?

Jeg spør fordi jeg er ganske god (ekstremt?) til å treffe feil når jeg går inn i en aksje, og håper å time inngang litt bedre fremover. I PHO gikk jeg inn etter fase 3-resultatene, og har siden snittet ned. Rent rasjonelt/fundamentalt var det en god tid for inngang, men ikke faktisk, z i ettertid.

-Wannatri :slight_smile:

Dette har jeg ikke hørt om før, hvordan påvirker daily/weekly chart hvordan 50 dagers snitt blir mot 200 dagers snitt?

Moving Average teller units of time. Det kan være kvarter, time, dag, eller uke selv om standard hvis ikke noe annet er spesifisert tilsier dag.

De samme dataene kan fint gi forskjellige signaler på forskjellige tidshorisonter.

Ah, så hvis du ser på ukeschartet så mener man at man fokuserer på 50 uker kontra 200 uker? Det blir jo et totalt annet crossover enn 50 dager/200 dager.

Når jeg zoomer ut på chartet, så ser jeg jo ofte 200 dager kontra 400 dager f.eks, men det er nå engang 50 dager kontra 200 dager jeg ser på som den mest interessante crossoveren for å se opptrend/nedtrend ift den investeringshorisonten jeg har.

Jeg ser hvert fall på 50 timer kontra 200 timer på timecharts, 50 dager kontra 200 dager på dagschart, osv. Og det er vel en grunn til at 200 dager nok er standard, det er vel det folk flest bruker.

Da er jeg med.

Men om vi da setter 250/1000 i netfonds som vel må tilsvare 50/200 i ukeschartet, så er jo de to i ferd med å gjøre et vanvittig krapt bullish crossover, og potensielt utløse et flott kjøpssignal i temmelig nær fremtid?

Hvis kursen stabiliserer seg over 45 og vi får bullish crossover så er det jive.

Det er det jeg ser ja.