Noen som følger dette selskapet i det hele tatt? Synes det begynner å virke billig nå. Innsidere har handlet både på kurser rundt 20kr og nedover, samt at Magnus og Henrik Carlsen har handlet ganske mye på kurs 13 kr.
Jeg vurderer en inngang snart.
Jeg tok en liten post på 33 og solgte på 24
Virker absolutt billig nå, men har så mange på listen som virker lavt priset nå så har egentlig glemt denne litt bort… Kanskje det blir et lite lodd om den holder seg her en liten stund
Lurer på det samme, men hvilke triggere har et selskap som dette?
Jeg kan se for meg at det vil være ganske lavterskel for Microsoft å kjøpe denne sjappa. Ren gjetning.
Bare fordi de kan, eller er det en spesiell grunn? Det er ganske mange selskaper innenfor sektoren man kan si at Microsoft/Meta kan kjøpe…
Om et selskap kjøpes opp eller ikke, blir jo bare gjetning. En bedre grunn til å kjøpe aksjen er kombinasjonen inntekter på all time high i Q4 og kurs på all time low…
Godt spørsmål! Microsoft vil inn i gaming og chess24, lichess osv. er det beste innen segmentet, synes jeg.
Jeg er litt usikker, men jeg ser for meg at dersom de får til videre organisk vekst og styrker posisjonen sin som den dominerende aktøren innen alt som har med internettsjakk så er de godt på vei.
Om de i tillegg når guidingen sin og begynner å gå med stadig større overskudd så bør jo dette bli en hyggelig reise dersom man kommer seg inn på dagens kursnivåer. Første mål bør kanskje å levere positive tall i løpet av de neste q-presentasjonene?!
Play Magnus Group (PMG) - Invitation to Webcast of Q1 2022 Quarterly Presentation 24 May 2022 at 17:00 CEST
Det ble record quarter, men ble det imponerende nok? Noen som vet hvor mye cash de har?
Kort oppsummering ifm, Q1-tall:
- Lavere digitalt konsum førte i Q1 til en nedgang i bookings for segmentene Courses(fra 3,2 til 2,5 mUSD) og Subscriptions(fra 1,5 til 1,1 mUSD). Derav også nedgangen i ARPPU og månedlige betalende kunder.
- Solid økning i bookings for segmentet Tour revenue & partnerships (fra 1,5 mUSD til 3,9 mUSD).
-
Omsetning ned QoQ grunnet lav konversjonsrate på bookings i Tour-segmentet. Bare 1,8 mUSD ble bokført som inntekt av bookings på 3,9 mUSD, altså under 50%. De forventer denne raten å være høyere i de kommende kvartalene, i 2021 lå denne raten på 62,5% i snitt.
-
God kostnadskontroll og de er godt i gang med et program for å minimere kostnader. Dette programmet forventes å gi full effekt fra Q2. Mens omsetningen er redusert QyQ med 4% fra 6,32 mUSD til 6,07 mUSD så er OPEXen redusert med 15% fra ca 10 mUSD til ca 8,5 mUSD.
-
de brenner cash, over 50 mill norske kroner i 1. kvartal! De har pr utgangen av Q1 24,7 mUSD på konto. Selv tror jeg på en betydelig forbedret cash flow de kommende kvartalene som følge av lavere kostnader og økt fakturering, dessuten vil mesteparten av de 3,9 mUSD i bookings fra Tour-segmentet komme på konto de neste kvartalene.