Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Play Magnus AS (PMG-ME)

Play Magnus AS er en ny aksje (IPO) som kan handles på Merkur Markets fra og med neste uke:

Play Magnus har tidligere blitt omtalt (men ikke anbefalt) av @Evilfreud på Aksjesladder i forrige episode.

4 Likes

Emisjonen ble kraftig overtegnet:

2 Likes

Jeg har troen på at dette kan bli en ny folkeaksje for gamle @funcom investorer, @Kronn og Taxisjåfører fremover…

2 Likes

Har noen en presentasjon eller lignende å vise til? Såvidt jeg har skjønt eier de plattformen chess24, appen playmagnus og analyseverktøyet(?) Chessable, men hva ellers består selskapet av?

Fully deluted er mcap 950mnok!!!

Og de omsetter for litt mer enn en stor pølsebu!

En pølsebod med 35.000 abonnenter? Skal følge denne, men avventer enn så lenge . Kan bli folkeaksje det her ja.

3 Likes

Omtrent som Funcom under storhetstiden det…

Heldigvis er TIN med som Cornerstone investor, regner med at de tror på caset.

1 Like

Sjekk regnskapet…

Skal gjøre det. Ikke satt meg inn i denne enda.
Uansett: Jeg er middels interessert i sjakk, i ordets rette betydning, og betaler i dag ca 120 kr per mnd til chess.com. Dersom denne aksjen eier chess24, så kan det bli stort. Er ikke regnskapet man skal sjekke først og fremst på techaksjer. Da hadde man ikke investert i facebook, spotify osv på tidlige stadier heller.

Sjakk kan bli veldig stort, og det er et pengesterkt marked.

Edit: Hvis de kan generere nok brukere og trafikk til siden, så kan dette bli veldig bra. Kahoot sitt regnskap har ikke vært allverdens heller? :upside_down_face:

Edit 2: bytter fra chess.com til chess24 dersom jeg investerer i denne aksjen, så da er det mer cash i pølseboden :joy: Skulle dette bli en folkeaksje, og alle aksjonærer ender opp som betalende brukere hos chess24, ja, da har man det gående. Sjakk er for øvrig fantastisk pauseunderholdning på jobb.

6 Likes

Spiller regnskap noen rolle i dagens marked? De som har tapt mest penger, har jo gått best i år…

5 Likes

Pølsebodene i New york omsetter for en del med høye marginer :wink:

1 Like

Har prøvd å finne en presentasjon, men ikke funnet noe.

Noen som har den tilgjengelig?

Folkeaksjer er jo gøy. Supert😊

2 Likes

Skal se om jeg får delt den på en pm nær deg

Er chess24 100% eid av Play Magnus, noen som vet?

Aner ikke eierfordeling, men her er noe info iallefall :

“Play Magnus, an Oslo-based company backed by World Chess Champion Magnus Carlsen, also launched in 2014, and in March 2019 the two companies combined forces. Play Magnus brings expertise in mobile apps and education along with the direct involvement of arguably the greatest chess player of all time.”

“Combined” er vel kanskje et stikkord her?

Edit : Se bedre svar under! :stuck_out_tongue:

2 Likes

https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2019/03/magnus-carlsen-sikrer-seg-sjakkgigant#:~:text=Sjakkmester%20Magnus%20Carlsen%20og%20app,Magnus%20kjøper%20opp%20konkurrenten%20Chess24.&text=Det%20samlede%20selskapet%20vil%20dermed,%2C%20Anders%20Brandt%2C%20til%20avisen.

2 Likes

Veldig positivt, så ser ut til at svaret er ja. Målet må jo nesten være på sikt å bli like stor eller eventuelt etterhvert bli større enn chess.com. Det kan jo være mulig på et tidspunkt. Interessen for sjakk er også veldig økende spesielt den siste tiden under denne pandemien har det gått kraftig opp.
Jeg sjekket litt rundt og det som så mest rasjonelt i forhold til inntekter for chess.com var fra zoominfo som sier at de omsetter for 20 millioner dollar i året.

De har en fin og stor jobb foran seg, men absolutt veldig spennende. Som en som også synes sjakk er utrolig gøy så er det en veldig spennende aksje, men tydelig at de starter høyt. Så får vi vel egentlig bare se hvordan det utvikler seg.

Legger på en liten sen edit her og. Noe som gjør at Play Magnus med chess24 skiller seg litt fra chess.com er også at de faktisk arrangerer store sjakkturneringer hvor de setter rekorder i pengepremier osv. TV2 sendte blant annet fra disse turneringene og de har da betalt penger for tv rettighetene. Dette er en potensielt stor inntekt i fremtiden spesielt dersom sjakk interessen kan skikkelig blomstre i større land som f.eks. USA. En ser at det er klar vekst på området så det er ikke noe umulighet at det plutselig smeller til.

7 Likes
1 Like

Gleder meg til i morgen når Play Magnus kommer for salg på Merkur. Skal bli gøy med en norsk spillaksje på Oslo børs igjen, hvis vi ser bort fra våre danske venner i 5PG.

Jeg tror denne aksjen kan bli en vinner fremover med den veksten og inntjeningen som er guidet av ledelsen. (Som er vist på presentasjon for IPO, men ikke er offentliggjort)