Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Polarcus (PLCS)

Meldingen i dag du tenker på? jeg kjøpte før q2. Ser at den er opp 6,45% bare idag nå kl. 15:24, så jeg er fornøyd jeg altså, men det er jo klart om du er en daytrader og kjøpte deg inn idag og ønsker kjapp gevinst så kanskje du ikke er helt fornøyd da…

Er vel mer trading ja, men fornøyd eg om dette fortsetter

Bra moment om dagene :sunglasses:

Meget bra åpning ja, synst eg så noe om at DnB skulle komme med oppdatert analyse etter q rapporten, komt noe ?

Noen med teknisk innsikt som har sett på polarcus ?
Brudd på 1,3 eller der om kring så er det vel fri bane langt oppover mot 1,7

Ja det er brudd opp kortsiktig fra en omvendt hode og skulder formasjon, samt brudd opp fra noe en lengre rektangelformasjon som tilsier tp rundt 1,48. Men på enda lengre sikt kan vi få en stor dobbel-bunn formasjon. Polarcus er et veldig gearet selskap. Så kursen går fort opp i gode tider, samt fort ned i dårlige tider.

1 Like

Ser fin ut plcs.

2 Likes

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/Innsidere-laster-opp-aksjen-er-spennende

1 Like

Er investert her selv - og det jeg ikke liker så godt er cashburn og hvor langsomt den forventede rebounden av markedet har kommet (kapasitetsutnyttelsen har vært OK, men dårlige marginer, og ett skip ligger fortsatt brakk og tas ikke med i beregningen). Har ikke fulgt så godt med i det siste - noen som har vurdert disse tingene? Rekapitalisering føltes ikke veldig usannsynlig sist jeg så på det

Rebounden har tatt tid ja. Ratene er på vei oppover uansett. Det har vært en haug med emisjoner her. Så de som har sittet rolig her og spyttet penger inn i emisjonene har hatt en brutal reise. Men jeg tror ikke det blir flere emisjoner nå. Det som er fint med et selskap som er så gearet er at det er ikke store marginene forbedring som skal til før egenkapitalavkastningen blir fryktelig bra. Da er det morsomt å være aksjonær. Innsidekjøp er som regel alltid et bra tegn :slight_smile:

1 Like

Forøvrig ut i går på 1,34, gevinsten rant utigjen på en scanship trade idag

1 Like

Mandatory Notification of Trade

Mandatory Notification of Trade

Polarcus awarded XArray project in South East Asia

1 Like

Mandatory Notification of Trade

Financial calendar

Polarcus presents at the Pareto Securities’ Oil & Offshore Conference 2019

Polarcus engaged on wide-azimuth project for WesternGeco

1 Like

Redelivery of Vyacheslav Tikhonov

Polarcus announces XArray project in Australia

1 Like