Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Dere er sterke i troen til tross for kurs krakk ?

Jeg er det i hvert fall. Det er veldig mange private aksjonærer i poLight som i det ene øyeblikket er i himmelen og hamstrer, mens i det neste er alt død og fordervelse og det dumpes. Da er det ikke rart kursen er ekstremt volatil til tider. Selskapet jobber på jevnt og trutt de, og viser at de gradvis tar nye steg. Ikke så fort som man skulle ønske, men det går fremover. Kursen og selskapet er helt frakoblet hverandre til tider, så ikke lett å få en fasit på status i selskapet kun på bakgrunn av hva kursen er.

5 Likes

Her er tålmodighet viktig. Ser vi allerede har gått inn i ferie modus omsetning…

1 Like

PLT: Disclosure of large shareholdings – Stiftelsen Industrifonden

Håper vi kan få en ordre fra en av de store selskapene i løpet av sensommer/tidlig høst…
Fortsatt god sommer

Håpet er det siste en mister, i PLT røyner det skikkelig på. Selskapet har drevet for aksjonærenes penger via emisjoner i en årrekke men å sikre seg en ordre på 1 million eller mer fra en kunde, det klarer selskapet rett og slett ikke. Utrolig

Neimen har du sett. Jaggu fant jeg et par ordre på over 1 mill.

3 Likes

Jaggu gjorde du det tilbake i 2023. Hvor blir det av millionordre i 2024? Er ikke PLT et vekstselskap?

Det vet jeg ikke, da jeg dessverre ikke er synsk :man_shrugging: Det går i rykk og napp, så vi får se hva status er etter 2024. Begge de to ordrene jeg viste var f.eks. fra desember 2023.

3 Likes

Har det kommet noe ny informasjon som påvirker dagens fall? Noe jeg har gått glipp av

Ikke som jeg vet om i hvert fall. Får se på aksjonærlistene til mandag hvem som dumpet.

1 Like

Litt spesielt, da det var på ganske høy omsetning. Skulle nesten tro det er litt ulik info i aksjen

Blir gjerne høy omsetning når noen dumper såpass med aksjer. At noen store velger å redusere/kvitte seg med posten sin skjer fra tid til annen. Det har skjedd før og det kommer til å skje igjen. Trenger ikke bety at de vet så mye mer enn oss:)

1 Like

Er vel ikke så rart at det dumpes aksjer?

Ikke så lenge siden storemisjonen på 2 tallet og plt har ikke meldt en eneste ordre av verdi over 1 MNOK i 2024. Stay away

Hvem solgte ? Har hentet seg noe inn.
Omsetning er preget av ferie modus.

Oversikten kommer i kveld.

1 Like

For både gamle og nye potensielle aksjonærer som ønsker å lese seg opp litt på status i poLight, kan jeg anbefale denne presentasjonen fra Capital Market Day fra juni 2024. Dette er mye mer omfattende og grundig enn hva man får servert på en kvartalsrapport, og man kan lese/se status fra både CEO, CTO, COO, og flere andre viktige personer i selskapet.

Siden det er AR/MR-satsningen til poLight som virkelig ser ut til å kunne bli stort fremover, så limer jeg inn noen clickbait-sitater fra rapporten for å friste folket her til å gå inn og lese mer. Limer også inn “summary” fra CEO sin del som viser overall status,

AR/MR: TLens® is dominating the AF camera market

•  TLens® for AF cameras well positioned as BEST in AR/MR

• 4 Industrial/Enterprise OEM design-wins, 

multiple Consumer OEM PoC’s and design-ins advancing to real end device engagements with 1st potential MP revenues in 2026+

• TLens® has taken over all of the 1st AF camera projects at leading OEM customers.

AR/MR: TWedge® resolves show-stopping issues in microdisplays

• TWedge® Wobulator is the ONLY viable pixel-shifting technology in AR/MR displays
  • Multiple Consumer OEM PoC projects in good progress, product development starting in 2025.

SUMMARY

• poLight is well positioned with product offerings in all key focus market segments today that provide significant/growing demands with AI-enablement necessitating more AF cameras.
  • TLens® products/solutions for cameras and TWedge® Wobulator technology for microdisplays BEST-positioned especially in AR/MR with unique differentiations and potential consumer revenues materializing 2026+
  • poLight is securing new product roadmap, system-level solutions and local support organizations globally to better address future customer needs which will further strengthen our position
  • Healthy growing pipeline of customer PoC’s and MP project opportunities across top target focus markets to build momentum to scale revenue and fuel sustainable business growth long-term.

Ønsker både poLight-aksjonærer og alle andre en god sommer videre!

10 Likes

Noen som fortsatt tror på at selskapet kan sikre seg kontrakter med en av de store selskapene, med dagens ledelse.

hjelper nok ikke mye å bytte ledelse, det er teknologien. Hvis man har agnet med samme siden 2011 og ikke fått napp, spiller det liten rolle hvem som holder stagen

1 Like

Veddemålet er på MR nå. I hovedsak AR. Hvis AR blir stort blir poLight stort. Men de store inntektene kommer nok ikke før tidligst i 2026 og utover. Så er spørsmålet hva markedet er villig til å prise inn når.

Alle de store, kjente selskapene innenfor feltet jobber med AR. Og poLight har uttalt at de jobber med alle de store selskapene. Alle patenter som handler om AF i AR beskriver TLens som den foretrukne løsningen.

Verdens fremste selskaper innenfor profesjonelle MR-briller benytter TLens. Dette inkluderer Magic Leap, Vuzix og Varjo.

Personlig gleder jeg meg enormt til mitt første par med AR-briller! Men det er nok fortsatt 2-3 år frem tid.

(AF = Auto Focus, MR = Mixed Reality, AR = Augmented Reality)

5 Likes