Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

På kort sikt blir det spennende om aksjen fortsetter opp mot motstand. Det er flere aktører som skal presentere produktene side de neste ukene , blir interessant om noen av disse inneholder polight linse.

Ut fra hva vi har sett graverne finne i patentverden, tør jeg påstå at det er overveiende sannsynlig at TLens vil befinne seg i ett eller flere av produktene som ligger på terskelen til å bli presentert.

Men for at kursen skal ta skikkelig av, så må det også komme en blrsmelding fra PoLight som bekrefter dette.

Eller at produsentene "presenterer/argumenterer får bruk av TLens .

Ja, det er også en mulighet. Kan skje mye før vi skriver oktober🤞

1 Like

He he ja FA fornekter seg ikke. Nå er vel FA sine finansjournalister opptatt av kvartalstall og regnskapstall. De kan vel neppe beskyldes for å forsøke å skjønne teknologien til PoLight, langt mindre hva TLens og TWedge har å si for bruk av AI i tilknytning til å kunne «se» gjennom linser. Men slik det nå fortoner seg så sitter PoLight på nøkkelteknologi for å kunne gi AI den nødvendige hastigheten og robustheten til AF.

I den grad Investinor velger å selge seg ut av PoLight i høst, så vil jeg bare ønske dem lykke til. Gleder meg til å se hva FA finner på å skrive om Investinor om ett år når PoLight har fått sitt virkelige gjennombrudd. Kjenner jeg lusa på gangen vil de neppe rippe opp i at de latterliggjorde Investinor sin posisjon i PoLight høsten 2024.

Virker som polight er høy gravid i 9 måned , like før tlens blir født :rofl:

Isaksen formidlet under forrige Q presentasjon at flere prosjekter modes, som selvsagt er spennende.

Denne er vel snart klar ,eller tilsvarende?
Beskrivelse er nesten tatt ut av instruksksbok fra Tlens

The RGB color camera module is equipped with a polymer lens for “ultrafast autofocus.” The focus is controlled by the thickness of the polymer lens. According to Sharp, this type of focus is “much faster” than conventional cameras. XR hardware analyst Bradley Lynch is also impressed by the camera’s fast focus and compactness (see video below article).

Sharp Tech Day 2024, 17. september 2024.

3 Likes

men er sharp ett merke som man ville kjøpe noe som helst fra? eller tar jeg feil her?

Med 43 222 ansatte skulle man jo tro noen pleier å kjøpe produktene deres🤷‍♂️

3 Likes

Endel selskaper skal presenteres sine produkter nå i høst, som igjen kan bli spennende med tanke får oss Polight aksjonærer.

Har du en liten oversikt over disse, DenGladeAmator?
Takk på forhånd.

Investinor solgte ikke aksjer forrige uke, kan bare vært en justering av aksjer i portisen :point_left:

Må komme deg på Discord så får du alt servert på et sølvfat😉 Men for å dra frem noe er det nå først Sharp da, som pågår nå. Så er det Meta neste uke, som kanskje er det mest spennende på veldig kort sikt. Blir ikke noe børsmelding her, men blir interessant å se hva de viser frem, og om vi kan plukke opp noe som kan peke mot poLight-tech.

Ellers er det den ukjente MR-kunden vi venter på ila 2024. En del tror det kan være Sony, men vi får se. Også er det det store display-prosjektet, hvor kunden skal ha et såkalt “roadshow” mot slutten av året, for å vise frem løsningen sin. Bør jo gå an å sniffe seg frem med stor grad av sikkerhet til hvem dette kan være ila året.

Ellers er det mye annet som skjer, og mye som plutselig kan dukke opp. Så forhåpentligvis blir det en bra høst🤞

2 Likes

Men det blir ingen børs melding fra sharp. For det er bare en slags teknologi fremvisning og ikke en lansering. Har meta en lansering eller er det også bare en fremvisning?

Det blir nok ingen børsmelding verken fra Sharp eller Meta nei. Verdien her ligger mest i å finne ut hva vi kan vente oss litt lenger frem i tid, og eventuelt posisjonere seg deretter. Meta skal ikke lansere noe så vidt jeg vet. I hvert fall ikke noe med poLight-tech. De skal mest vise frem og tease litt med det de jobber med. De har jo flere versjoner av ulike typer VR/MR-briller de jobber med. Men også AR-briller. Man håper jo her at de kan avsløre litt av specs på dette, eller bruke noen betegnelser vi vet er veldig polight-relevant.

Hvis man får nok kjøtt på beinet til å tro at Meta bruker TLens i et eller flere av sine produkter, så vil det jo være potensielt enorm verdi å komme seg inn/øke på det rette tidspunktet før dette smeller i en børsmelding i markedet. Så det kan være mye verdi i å følge med på disse eventene.

2 Likes

Stille og rolig Polight periode på nyhetsfronten , kanskje Meta Connect neste uke kan skape litt interesse. Blir spennende

1 Like

Hvis jeg skal spekulere i hvem som har 100 folk som jobber med LBS prosjekt, som har økonomiske muskler og relevant kompetanse… tja. Spennede tanke om ikke annet.

2 Likes

The future of #machinevision points to the increased use of #AI, delivering better automation, optimized efficiency, and improved quality control. These enhanced features demand better image quality - delivered through instant, accurate autofocus across a wide focal distance, with constant field of view and regardless of ambient light conditions. The future needs #tunableoptics from #poLight! Want to learn more? Jon Edwards will attend VISION ’24, the leading trade fair for machine vision, Oct. 8-10 in Stuttgart, Germany.

2 Likes

Litt spennende transaksjoner i går

1. J.P. MORGAN SE økte Polight portisen I går , selger ser ut som Nordea avkastning som solgte samme antall aksjer…