Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

poLight (PLT)

Hvor sikre er vi på at dette er PLT? Jeg håper, og dersom det stemmer snakker vi store muligheter!

Husker bare alt for godt hvordan det var med Apple Vision Pro med hausing og rykter… Det ga meg -80% i avkastning på aksjen, som fremdeles er -80%….

Det meste stemmer :smiley:
Patentet i bunn, timeline,uttalelser om at det er en “solutions provider”, Everyday wear", LBS på ett brilleglass og ikke minst så er Bosch såpass store til at de fint kan ha hatt over 100 personer på dette prosjektet :smiley::ok_hand:

4 Likes

Mandatory notification of trade by primary insider

2 Likes

https://www.dn.no/borskommentar/arets-hotteste-nyttarsrakett-og-her-er-de-ni-andre/2-1-1746946

Hvis noen ønsker litt inspirasjon til valg av mulige nyttårsraketter/julekuler/stjerneskudd (kjært barn har mange navn), så kan dere ta en titt på poLight. Til tross for poLight sin begredelige kursutvikling overall de siste årene, så har de en sterk tradisjon med å gjøre det veldig bra rundt juletider. Noe til og med Investtech har anerkjent, som vanligvis ikke setter poLight særlig høyt.
I gjennomsnitt siste 6 år har poLight steget 13,78% i desember og 12,38% januar i følge Investtech.

Siste 5 år har utviklingen fra laveste kurs i november/desember til høyeste kurs i januar vært:

• 2023/2024: 162%
  • 2022/2023: 73%
  • 2021/2022: 82%
  • 2020/2021: 74%
  • 2019/2020: 132%
    (Tallene over har jeg ikke regnet ut selv, men hentet fra andre forum.)

Hvis noen ønsker å lese om mere fundamentale forhold rundt poLight, eller er nysgjerrig på teknologien, osv. osv., så kan dere gå inn på Discord-gruppa hvor det er samlet alt tenkelig og utenkelig informasjon som er relevant for poLight.

2 Likes

Flere som legger til poLight på sin nyttårsrakettliste. Sist ut er Mads Johannessen i Nordnet.

3 Likes

poLight ASA to Demonstrate Latest TWedge® Wobulator Pixel-Shifting Technology on Advanced Augmented Reality Projectors at CES 2025

2 Likes

Bull. Texas Instruments er STORE! Perfekt å ha i ryggen.

1 Like

Nyttårsrakett - Nordnets Mads Johannesens fem utvalgte aksjer

• Kongsberg Automotive
  • Polight
  • Techstep
  • Norbit
  • Link Mobility
2 Likes

Noe nytt å melde fra nylig deltakere på tek -messe?

Det skjer mye i PoLight for tiden, men aksjonærene behandles som sjampinjong; kept in darkness, fed by shit.
Dette gjør også at interessen rundt aksjen er veldig lunken. Og inntil ledelsen letter på sløret vil nok aksjekursen fortsette å surre mellom 4-5.

Men PoLight er inne i et meget spennende år. Som vi har sett på VES skjer det for tiden mye innen AR/MR vertikalen. Og i den grad ØI sin uttalelse på CMD i 2024 stemmer, så skal PoLight sitte på The solution for AF i AR/MR produkter.

Når nå AI er på full fart inn i mange produktet i AR, da vil behovet for å optimalisere input til AR briller. Dette bør også gjøre TLens attraktiv. Noe vi ser i flere og flere patenter. Men enn så lenge har ikke utviklingen gjor AR briller til et consumerprodukt. Det kommer trolig ikke til å skje før 2026/27. Men om den tidslinjen skal holde, da må nødvendigvis innkjøp at linser til AR produktene skje i 2025. Derfor bør man som PoLight aksjonær se med spenning frem mot H2 2025.

I tillegg har ØI uttalt i 2024 at det har begynt å røre seg i smarttelefonmarkedet igjen. Ut fra hva jeg har sett på you-tube har AI også begynt sin inntreden i smarttelefoner. Og da vil det også bli satt større krav til visuelle input til telefonen. Jeg antar at dette kan være en av årsakene til at enkelte smarttelefonprodusentene har kastet sine øyner mot PoLight og deres TLens.

Spennende tider, men skal man investere i PoLight så bør man ha en smule tålmodighet.

5 Likes

Årets nyttårsrakett! En gedigen skuffelse så langt. Vi som gledet oss som barn til CES, og når det ikke ble som alle forventet, så vi fram til gårsdagen, 23.1.:joy: What next?

Som ofte med PLT har det blitt hauset hver gang man tror at, nå kommer det. Aldri vært borti en aksje som hauses mere på patenter og ting som kansje kommer. Fingeren i jorda, tilsa meg at det ikke kom noe på CES. Øyvind har så langt jeg husker sagt at 25/26 KAN bli årene… Da tenker jeg 26/27… Vi vet det tar tid i tech.

Ja, de har mye på gang, men vi mangler ennå å se at det materialiserer seg mot store volum. Bra produkt, men hjelper lite når det ikke blir store volum.
Sikker mange som leser dette og tenker; Han følger ikke med på hva som skjer. Jo, det gjør jeg. Mye på Discord der PLT diskuteres i det vide og det brede.

Vært i denne aksjen siden 2020, og spist emisjoner til frokost og tapt masse penger. Nå har jeg realisert mye av tapet, men sitter ennå i aksjen. Det er lov å håpe på gjennombrudd en gang i fremtiden… i mellomtiden kommer det sikkert 4 emisjoner :joy:

4 Likes

Ja, tålmodigheten blir virkelig satt på prøve som aksjonær i PoLight. Men jeg er helt enig i at man bør lytte til hva ledelsen sier mhp tidslinjen, og da snakker vi om 26/27 før et skikkelig gjennombrudd kan forventes.

Men det er ikke ensbetydende med at kursen ikke kommer til å kunne gå før den tid. For jeg er rinelig sikker på at dersom man venter med inngang til er kommersielt gjennombrudd er et faktum, ja da vil man nødvendigvis gå glipp av mange prosenter oppgang i aksjekursen.
For enhver som følger PoLight og som skjønner potensialet vet også at gitt rett børsmelding så vil kursennskyte opp, langt raskere og langt høyere enn når graverne presenterer patenter. Vi har jo sett hvordan kursen går på rykter. Hvordan vil den ikke da kunne gå på fast fisk?

Spørsmålet er nok om man tror at PoLight vil lykkes eller ikke. Største trusselen er nok om det skulle dukke opp konkurrerende løsninger til TLens og TWedge, før PoLight har fått innpass hos en eller flere av de store. Akkurat det gjenstår å se.

1 Like

tålmodighet er en ting, men i år er det 10års ( korr, 20 er det ) jubileum uten at de egentlig har mye å vise til over den perioden.

Kanskje på tide i ta inn over seg at T lens ikke kommer til å få noe stort gjennombrudd. Tenk på alle de edringene som skjedd innen tech, hadde dette vært ettertraktet i markede ville noen ha hoppet på for lenge siden

Fortsatt er det grunnnløse spekulasjoner og håp om neste år,

2 Likes

Til dels enig. Det er litt få kritiske røster til selskapet. Det jeg syntes er merkelig er utallige patenter, men de blir nesten aldri satt ut i live. Hvorfor? Det må jo være en grunn.

For alt jeg vet kan folk om to år le av denne posten.

Jeg forsøkte å spør om hvorfor noen av «ekspertene» var så utrolig bull på at antal Poc’er økte uten at design in’s økte noe.Dette ble stort sett ignorert eller besvart med at teknologi tar tid og at jeg ikke skjønte hvordan store spiller jobber…

Jeg panikksolgte da det fremkom i en kvartalsrapport at xenor hadde gått tilbake på design in av tlens. Dette var for meg et åpenbart tillitsbrudd og burde soleklart vært børsmeldt da det hadde åpenbar innvirkning på kursen etter min mening. Gikk på kort tid fra mid-20 til 2-3kroner( ikke kun på tillitsbruddet).

Ikke mye lyspunkter. Utdrag av teksten;
Brudd på 3,70-nivået kan åpne for fall ned mot 1,90 kroner, og de laveste nivåene siden september 2019. Underveis vil det i så fall være teknisk støtte på 3,20-, 2,84-, 2,57- og 2,35-nivået. Brudd på ett nivå kan åpne for fall til neste nivå. Og under 1,90-nivået kommer neste tekniske støtte i så fall på 1,70-nivået. All-time low er for øvrig 0,924 kroner intradag den 22. august 2019.

Ja, leser hva som står. Og rent teknisk er det sikkert korrekt. Men TA er fremtiden spådd basert på historiske data. Motveventuelle børsmeldinger holder ikke TA. Men det er klart at dersom TA spådommen ikke skal slå til, må der etterhvert komme børsmeldinger fra ledelsen som gjør at markedsaktørene får tro på og tillit til at PoLight skal lykkes. Uten dette vil nødvendigvis TA få rett.

Morsomt at det kommer innlegg akkurat nå, som sår tvil om det fundamentale. Hvor var disse da kursen var 5 kroner+? Bare fordi kursen har droppet mye i det siste. Akkurat som det er overraskende at kursen får seg en knekk når folk kjøper fordi de håper på børsmeldinger under CES, eller fordi de skal ta et bet på en nyttårsrakett. Selskapet er akkurat det samme som det var for en måned siden. Kursen kan gå til 1 kroner aksjen eller til 10, teknologien er klin lik.

1 Like