Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Realfiction (REALFI.ST)

Det blir jo en definisjonssak men hvis du ser på lille Ole her, som ønsker å selge 1000 aksjer i Realfiction, må han ned til 23.90 for å få solgt aksjene sine i one go. Han kan selvfølgelig selge litt av gangen, men legger han seg på best (24) sitter han fremdeles igjen med aksjer og har samtidig tapt nesten en krone på handelen.

image

Japp men det er den som blir solgt om vi får close under 23.50. Bryter vi venter jag på neste utbrott. Viktigt å sikre gevinster over tid, ikke bli gjerrig. Vi er langt ifra en topp i Realfiction, men som alle andre aksjer går ikke ting spikrakt.

2 Likes

Hva tenker folk om regnskaptallen som kommer om noen dagar?

Jeg forventer at tallene fra i år samsvarer ganske likt med fjorårets tall. Ledelsen i Realfiction har hatt mange baller i luften denne høsten med implementering av leasing, software for animasjoner og lansering av Deepframe. Selv om det er sannsynlig at disse faktorene vil gi stor verdi i fremtiden, bør man nok ikke forvente at dette har gitt noen finansielle utslag i Q3. Det som blir mer interessant er guidingen fremover. Personlig håper jeg de kommuniserer noen finansielle målsetninger for 2018.

Jeg håper også de deler produksjonstallene og økning i varelager. Syntes forretningsmodellen er svært spennende i og med at de besitter teknologien selv, og bruker et stort nettverk av partnere til å distribuere produktene. På den måten trenger de ikke å styrke organisasjonen lineært med at omsetning vokser. Dette kan være svært lukrativt om de får en skala i produksjonen.

3 Likes

Vi ska nok ikke regne med att noen DeepFrame sifrer kommer i Q3. Men enligt H1 fantes en del ordrar som var forsinket, som sikkert kommer til å slå igjennom i Q3 rapporten. Sen må man huske att H1 rapporten var preget av IPO kostnader m.m. Tror også på en fin rapport, og håper på litt guidning =)

Aksjen holdt 23.50 idag så plukket tilbake en del av swingen idag mellom 23.80 - 24 kr. Er litt i tvil om det var rett beslut, men vi får se imorgen =)

God kveld folkens!

1 Like

Jeg tolker at muligens en aktør som muligens var med på IPO`en solgte seg ut, har ikke fin regnet på det men muligens 15-20000 aksjer fra en enkelt aktør via nordnet, jeg ser selv med bare mitt innehav på 6000 aksjer kunne enkelt satt press på kursen hvis jeg skulle fått panikk og dumpet på best.

Ingenting av fundamentale forhold har endre seg siden aksjer stod i 29kr.

Til informasjon har jeg ett snitt på 25,5kr og tar det hele med knusende ro, som babyrage sa tidligere har reisen så vidt begynt.

1 Like

Jeg hadde snitt på 25 @Defender og kom meg ut på 26, litt tidlig men var lei av å vente etter å ha vært i minus store deler av tiden. Typisk å kjøpe inn i en konsolidering. Men likegreit, litt for utålmodig i denne aksjen og liker ikke at likviditeten er så lav, ref:

Melding. Får håpe denne kan roe ned fallet litt. Spennende å høre at store merkevarer vil benytte seg av produktene. Får et litt premium preg over seg.

      Today Realfiction Holding AB (Realfiction) announces that premium

car manufacturer Mercedes-Benz is using the companys mixed reality
display, the Dreamoc XL3, in a so-called pop-up store that opened for
visitors in central Stockholm yesterday.

We are truly excited that Mercedes-Benz is using our unique
glasses-free mixed reality displays, as a part of their pop-up store.
I think the shop is a great example of a successful balance between
showcasing the actual products and then creating an inviting and
stylish interior with relevant technology that adds meaningful
experiences, says Realfiction CEO Clas Dyrholm.

The pop-up store in central Stockholm is created as a temporary
showroom at the address Regeringsgatan 65 where customers can
experience selected Mercedes-Benz premium cars in two Dreamoc XL3
displays.

Realfiction sees car manufacturers as an important customer segment
during its ongoing global expansion, as mixed reality experiences are
well suited for visualizing one or several car models and their
unique features in a limited physical area. The Mercedes-Benz event
in Stockholm is a great example of this. Realfictions new product
line DeepFrame, a window-like display that allows digital objects to
interact over large floor spaces, will make it possible to take this
concept to an even higher level going forward.

Nok bare starten på deres samarbeide.

Som babyrage sier. Dette er nok bare et hint om at noe større er på gang. Men denne nyheten i seg selv om at de har solgt/leid ut 2 enheter kan vel ikke kalles en stornyhet! Men det er ihverfall ting på gang☺️

Skuffet over hvordan markedet tok meldingen, og spesielt volumet.

Håper selskapet kommer med noen som viser penger i kassa etterhvert.

1 Like

Er jo litt merkelig at den skal helt nedom 22,90 samme dag dom de kommer med en “nyhet”. Er vell cirka en måned siden den var nede i 22,90 sist! Etterpåklokskapen sier at jeg skulle ha solgt på 28 og kjøpt inn igjen idag. Får nå håpe den har solid støtte på denne lave kursen og at den ikke faller ytterligere…

Ja, det var surt. Den stengte under støtte, så er vell egentlig et brudd ned? Redd den kan falle videre nå. Men tror en nyhet vil dra oss raskt opp i andre enden, så velger å sitte.

1 Like

@babyrage var det du som sikret gevinst under 23.5.

Ett bevis på att man skal stole på mavefølelsen :stuck_out_tongue: Synes kanskje det var en urettferdig avslutting på ett spennende PM, om en jag ikke hadde noen større forventinger på dagens nyheter.

2 Likes

Da får vi håpe siste mann har tatt tapet slik at vi kan komme oss videre.
Aksjen stoppet på fibc 0,61 (21 kr)

1 Like

Kjøpssiden dukket i hvert fall opp.

1 Like

Dibbkøbeeereeen

1 Like

Gratulerer til løken som fikk 7 aksjer på 21 kr :joy:

Dette er vell det som kalles manipulering av kurs…Er det lov å håpe på at denne aksjen avslutter dagen på 24 tallet? Og at vi avslutter en dårlig trend. Hvordan ser dette ut rent teknisk?