Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Realfiction (REALFI.ST)

Satt en stop-loss tidligere i dag, og nå mot slutten virket det som om den kom til å gå gjennom. Hadde stoppen på 26.40, men den gikk ikke igjennom, selv om kursen sluttet på 26.20. Noen som vet hvorfor?

Hva var din trigger for stop-lossen? Aksjen blev dumped av en aktør i callen, aksjen hoppet fra 26.60 - 26.20 i callen.

Trigger var 26.40, selg var 26.30. Står på ordren at den ble avvist av markedsplassen.

Japp da ble den aldri aktivert då kursen aldrig nådde 26.40.

Angående Realfiction, meget kjedelig dag. Jag kvittet meg med en del over 27 for å sikre gevinst. Men har fortsatt ett innehav gående med 12% gevinst akkurat nå. Resten selges med trigger på rundt 5% gevinst og sista 1/4 på break-even.

Tekniskt har vi noen støtten på nedsiden, får se om man får mulighet til å handle nedre trendkanal igjen. Meget kjedelig utvikling. Eneste positive er att det er relativt lav volum, og det ser ut til å være en eller ett mindre antall som dumper aksjer. Det er det negative i aksjer med lav free-float, det er meget enkelt å manipulere aksjen.

Mot neste uke friends!

2 Likes

Aha, så hvis kursen “hopper over” triggerpris vil ikke stoppen gå gjennom? Lesson learnt.

Ja, dette var en kjedlig avsluttning på uken. Kjøpte meg inn på 22,90 og vurderte i går å selga unna litt og kjøpe inn på lavere kurs. Men så kom grådigheten og tok meg og jeg trodde den kanskje ville øke enda litt! Men håper den stiger igjen snart. Kanskje dette kan bli den neste lille oppturen: https://www.realfiction.com/solutions/dreamoc-coming-soon

Nei, tror vi ser en helt vanlig korreksjon, aksjen må ta igjen divergensen fra MA 20. Har sett det under hele året.

Gjelder fortsatt denne etter fredag? I så fall, vil vi måtte close rundt MA20, eller på et eller annet tidspunkt teste den som nå i børsåpningen?

Trend bunn her, den må holde. Har vært fin kjøp mulighet siste månedene, kjøperne kommer tilbake. Men med det sagt, bryter vi ned kan det brune. Jag har kjøpt tillbake noen aksjer idag som ble utstoppet, stopp under kanalen.

1 Like

Voldsomt fall på to dager, men volumet og det faktum at en nordnet kunde klarte å sende kursen ned 4% med underkant av 70000kr er dette en fin kjøpsmulighet mener jeg.

Det er min mening og. Helt normalt i Realfiction med andre ord! :stuck_out_tongue:

1 Like

VD/CEO i Realfiction har også kommunisert at Julehøytiden er da etterspørselen er størst.
Jeg tror at vi vil få gode nyheter i løpet av den kommende måneden, han snakker blandet om leasing muligheter av produktene , tenk alle butikkene som kunne hatt interesse nå før jul vedr leasing av mixed reality. (se slutten av interjuvet når spm kommer)

Fått festet et realt lodd rundt foten denne nå.

Kjedelig :frowning: hadde så trua etter sist uke.

Her er vi inne på årsaken til at jeg har tro på selskapet men ikke aksjen. Lav freefloat betyr at spreaden blir ganske stor. Sjekk volumet. Det skal veldig få aksjer til for å flytte kursen 5-10%. Jeg slet som sagt med å komme meg ut med 2k aksjer og måtte selge i 4 omganger. På papiret kan det se ut som crackalicious men volumet stemmer ikke…

image

Ja, den blir grusa nå, men er endel støtte i området den ligger nå. Går den videre ned nå, har jeg en følelse det kan det bli stygt.

Dette var litt av et fall! Men får håpe den får et løft igjen etter regnskapstallene som kommer 29.11. Men hva er grunnen til at aksjen synker så mye på kort tid og lavt volum?

Hadde jeg hatt penger tilgjengelig hadde jeg kjøpt flere akjser til denne prisen, har så klokketro på aksjen da de har ett knallbra produkt :grinning: Black Friday kom tidlig iår.:joy:

1 Like

Lav freefloat betyr at spreaden blir ganske stor. Sjekk volumet. Det skal veldig få aksjer til for å flytte kursen 5-10%. Jeg slet som sagt med å komme meg ut med 2k aksjer og måtte selge i 4 omganger. På papiret kan det se ut som crackalicious men volumet stemmer ikke…

Viktig å forstå diskusjonen rundt position size som jeg hadde med @babyrage i helgen. Derfor passer ikke strategien til min måte å handle på. Lav free float er både en fordel og en ulempe. Stor fordel når det går opp, stor ulempe når det går ned.

Lav free-float betyr ikke nødvendig stor spread, og spreaden er ikke stor i Realfiction. Men lav-free float betyr dog att visst en større aktør vill ut så er det enkelt å manipulere kursen nedover forutsatt ikke det finnes nok kjøpere.

Jag har solgt hele min swing, men jag er redo å kjøpe tilbake om 23.50 holder. Tidligere en tripple bunn.

Får se close ikveld.

Personligen har jag ikke noe emot att kursen går ned, det åpner opp muligheter for lange eiere å øke posisjonen, og selgerne kommer tilbake på høyre kurser. Det positive er att når utsalget skjer, er att free-float minker mere.

Sitter du fremdeles med en langsiktig posisjon her?