Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Realfiction (REALFI.ST)

Har solgt en del av posisjonen min, men har kvar huvud innehavet. Forventer meg en liten rekyl her da vi slog i trend tak. Ellers har det vært en meget aktiv dag.

17

1 Like

Gratulerer med gevinst så langt! Ser ut til at du har gjort det meget godt i denne :+1:

Aksjen begynner å få ett parabolisk mønster. Klassiskt har det 4 baser med en topp på våg 5. Akkurat nå er vi nær bas 2/3.

Får vi ett parabolisk mønster har aksjen minimum 200-400% igjen å gå, om ikke mye mere.

3 Likes

sitter lastet ennå, blir med til topps i denne :slight_smile:

1 Like

Samme her.

@babyrage, når du snakker om et parabolsk mønster, er det parabolic SAR du snakker om?

1 Like

Nei, Parabolic pattern. Visst det stemmer i daglig chart er vi nær en bas 2 med en begynnende bull flagge (derfor jag solgt av en del idag) med breakout mot en bas 3. Etter en Bas 3 dobbler seg aksjen på kort tid og går mot en bas 4 eller climax. Sjansene att den får ett parabolic pattern er ju små, men det er hver investors drøm. Det skjedde i SaltX i 2016, och Hansa Medical. SaltX gav 37 ggr pengerne, og Hansa gav 50x pengerne. Forskjellen fra de to selskapene er at Realfiction tjener penger og har ekstremt mye på gang, så sjansene finnes der, men det er ju ikke sikkert alls. Men man må følge momentum.
parabolic_curve

htm_txt_lwin-para

7 Likes

Takk for forklaring!

Jeg har fortsatt til gode å forstå hvordan man tolker og bruker moment til trading, men der prøver jeg å lese litt rundt omkring.

Det kommer med tiden, tid foran skjermen. Aksje handel/trading er ikke noe du kan lese deg til.

Man må gjøre nok mange feil, lære av de og prøve igjen. Jag ser folk hver dag på forumet som kjøper aksjer uten en anelse om hva de driver med, eller gjennom hype fra andre. Samtidigt sitter de og eier aksjer -10, 20, 40, 60% på vei nedover. Det er ikke måten man blir rik på. Det tar lang tid å mange prosent for å ta igjen en -30/60% nedgang.

Alle dine kjøp skal slutte på 4 måter:

Liten vinst
Stor vinst
Liten tap
Break even

Aldri ett stort tap.

6 Likes

gode råd babyrage. Viktig å selge når tapet er lite, i steden for å vente å håpe på det snur; for som oftest synker den videre og man mister enda mer penger. Man kan ikke vinne hver eneste trade, men vinner du mer en 50% av gangene og tjener penger så er det bra.

Jag prater fra ett trader perspektiv. Jag eier lange aksjer og, men all min tid på børsen brukes som trading. Finnes mange måter å investere på, value, swing, trading, whatever. Men jag er heller utenfor markedet enn inne visst jag ikke finner noe å eie. Det er også på den måten jag klarer prestere 20-100% hver måned, men det er også fordi jag har lang erfarenhet av trading. Men believe me, jag har hatt mina ups and downs. Men det er også dem som har gjort meg bedre. Jag ser ingen grunn til å eie en aksje som faller. Hvorfor? Jag blir lei meg når jag ser folk sitter og venter i månedsvis på en nyhet som aldri kommer, som skal ta aksjen 500% opp. Det er gambling på høy nivå. Det er ikke måten man burde gjøre det på om du spør meg. Heller 10% gevinst enn -10% tap. Men driver man med aksjer må man lære den harde veien.

6 Likes

Helt riktig, et krav til å bli flink til trading er at du må gå på en smell rett og slett. Da skjønner du raskt hva som er verdt å satse på og ikke, og mest viktig hvor mye som er verdt å satse på hver enkelt. Å skjønne når man skal ta et tap er veldig viktig om man skal drive med aksjer. Sitter du på 50% tap må du ha 100% oppgang for å gå i null.

I forhold til Realfi er dette en spennende aksje og det skal bli gøy å se hva de faktisk leverer.

jeg gikk på et tap i IOX for mange år siden, de ventet på en dom som hadde blitt lekket ut i avisen noen dager før. Stupte 25% på avisartikkelen pga de hadde tapt rettsaken. solgte meg ut da så fort jeg kunne. IOX benektet at dommen hadde falt, par dager senere kom dommen og de tapte. kursen raste nye 50 %. Tapet kunne vært mye større om jeg hadde sittet rolig.

Solgte en god del av beholdningen i dag på 25,20, kjøpte tilbake alt og mer til på 22,40. Ser det ligger store kjøp nedover.

3 Likes

Japp, aksjen går som ventet. Denne dippen kjøpes opp med fullt kapital :slight_smile:

Prøver en trade jeg også :slight_smile:

Rent teknisk legger jeg inn kjøp på rett under 20 kr-ish.

19-20 kr kmr ikke. Blir ikke forvånet om vi stenger pluss idag.

Misset tradingmuligheten, la meg for høyt på salg… men fikk jammen meg fylt på på 23 :slight_smile:

Ja, traden min ser ikke så bra ut nå, men stoler blindt på det tekniske her. Overrasket over kjøpersiden men blir heller ikke forvånet om vi stenger i pluss.

1 Like

… Og der blev det blå.

Tenkte å fylle på i dag tidlig, fekk smertelig erfare at eg ikkje kan handle aksjen gjennom nordea :weary: