Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Hatt et dårlig REC år, og realisert tap. Kjøpte og solgte litt i dag, men økte totalt antall aksjer. Slitsomt fordi jeg føler jeg fikk fornyet tillit til selskapet etter dagens presentasjon, men samtidig så vant til at aksjen gruses igjen etter hver minste oppgang og følte jeg satt på kanten av stolen og ventet på det mesteparten av dagen😉

Skjønner. Og det er jo minst 169 millioner aksjer som er uenige med oss, så man kan jo bli litt sliten av å være long ja. But every dog has it’s day - de fire millionene f.eks. Marshall Wace økte med i går på +/-0,52 kan vi jo godte oss over i dag :grin:

Det batterisporet tenker jeg er veldig positivt, særlig fordi det gjør dem til et mye mere sannsynlig oppkjøpsobjekt. Tesla? :wink:

Edit: Tar gjerne litt kudos for å ha nevnt Tesla før FA :wink:

1 Like

Og i går økte faktisk synlig short med 11 mill aksjer- ganske nærme det JUM kjøpte. Man kan sånn sett hevde at det var resten av markedet som ga rallyet på 20%. Noen er åpenbart veldig uenige her.

PS. Sitter her og skriver for meg selv jeg, så kanskje det kommer noen å slenger seg på etterhvert :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Enda 19% opp, til 0,77. BlackRock og Marshall Wace ligger veldig dårlig an her nå. Og det gir meg nesten like stor glede som bidraget denne oppgangen gir til egen portefølje :grin:

2 Likes

24% opp, 40 mill omsatt på 28 minutter. Vi har offisielt en short squeeze folkens!

3 Likes

Nå ryker ørene i forrykende tempo! 30% og 0,839! Hvor mange titalls millioner aksjer kommer noen til å ønske seg i sluttaksjonen?

1 Like

Nå er hele tilbudssiden en robot som desperat prøver å forbedre utgangspunktet for sluttauksjonen. Dette er gøy!

1 Like

Ja, da er vi på vei opp igjen… det var det jo ingen i markedet som trodde for kort tid siden :wink:

Du får leve på suppe ei måned Poly slik at du kan støvsuge flest mulig aksjer nå som det stadig er lavt priset. Får med deg mest mulig avkastningen på vei oppover. Hver eneste aksje teller.

Ja, at disse signalene fra Kina om økt installasjonstakt skal bety mye ser jeg ikke. Økte installasjoner globalt er et godstog drevet av lavere kostnader som er umulig å stoppe uansett politikk. Dippen nå vil uansett gå over relativt raskt. Slik jeg ser det var kursøkningen i går mest en forsinket reaksjon på Q3 og bekreftelsen av det faktum at REC ikke kommer til å trenge penger i år, og mest sannsynligvis ikke neste år heller - selv om tollen ikke forsvinner. At kursen gikk ned fra 0,7 til 0,5 igjen etter Q3 var et resultat av to etterhvert veldig store shorteres veldig høye spill - et spill som de i øyeblikket ser ut til å tape. Men vi får se hva dagen bringer…

Etter litt desperat oppdemming i åpningsminuttene nå, så fosser vi nå videre oppover.

Edit: Nja… …Uansett veldig uinteressant sånne kommentarer til kursen uten noe mer, men dette er spesielle dager :wink:

Jeg laget meg et regneark hvor jeg sammenstilte dagskursene (sluttkursene) med historiske shortposisjoner. Ut i fra dette har jeg regnet snittkursen dagens shortposisjoner er solgt for. Dette er selvfølgelig ikke HELT korrekt, spesielt påvirket av dager med store endringer i shortposisjon og kurs, men det vil likevel være ganske nærme sannheten. Snittkurs for beholdningen som gikk over 0,5% terskelen er satt til sluttkurs på den aktuelle dagen. Status pr. i dag (sluttkurs 0,7945) er som følger:

BLACKROCK INVESTMENT MANAGEMENT (UK) LIMITED:
73 834 159 aksjer til snittkurs 0,732 som gir et tap på kr. 4,62 millioner

MARSHALL WACE LLP
48 750 351 aksjer til snittkurs 0,833 som gir en gevinst på 1,86 millioner

Til sammenligning var status 23.10 (sluttkurs 0,519)

BLACKROCK INVESTMENT MANAGEMENT (UK) LIMITED:
69 405 932 til snittkurs 0,739 som ga en gevinst på 15,26 millioner

MARSHALL WACE LLP
54 351 991 til snittkurs 0,909 som ga en gevinst på 28,21 millioner

Veldig bra poly, her er det fornuftig å kjøpe og holde. Ser ut som vi er i positiv terreng nå. Artig med fortjent oppgang

Da dumpet altså Marshall Wace 7,5 mill aksjer til i går, så da er det jo ikke rart at kursen gikk sørover. Det kostet dem et senket snitt på omlag et halvt øre. Status med dagens sluttkurs er:

BLACKROCK INVESTMENT MANAGEMENT (UK) LIMITED:

73 834 159 aksjer til snittkurs 0,732 som gir en gevinst på kr. 0,58 millioner

MARSHALL WACE LLP

56 205 091 aksjer til snittkurs 0,828 som gir en gevinst på 5,82 millioner

Det er nærliggende å tenke at Marshall Wace solgte ytterligere i dag.

Ny liten økning fra Marshall Wace i forigårs med 1,8 mill aksjer, og dermed litt lavere snitt. Status nå er:

BLACKROCK INVESTMENT MANAGEMENT (UK) LIMITED
73 834 159 aksjer til snittkurs 0,732

MARSHALL WACE LLP
58 819 954 aksjer til snittkurs 0,822

1 Like

Marshall Wace har dekket seg inn litt foregående uke, og synlig short med snitt pr. nå er som følger:

BLACKROCK INVESTMENT MANAGEMENT (UK) LIMITED
73 834 159 aksjer til snittkurs 0,732

MARSHALL WACE LLP
50 622 444 aksjer til snittkurs 0,854

Men det ble handlet ganske heftige 37 mill i sluttauksjonen på fredag som ikke er rapportert ennå, og jeg vil tippe at en god del var en av disse to. Uansett kan det bli spennede på mandag. Gode sjanser for at i hvert fall BlackRock havner i minus igjen.

Søndag 20. januar nærmer seg. 57% tolltariffen utløper, og med kommunikasjonen kring handelskrigen i det siste kan det virke som at denne tariffen ikkje blir fornyet. Det ville så være et veldig fiendtlig signal til USA. Blir det REC rally på mandag tru?

Trur eg tar en trade på denne :slight_smile:

2 Likes

Tar en sjanse her eg og tenker eg, men helst litt ned da i dag :wink:

sånn, 500k holder til start portis, så får vi se om vi får litt lavere videre utover uken.

Fjernet

17/01-2019 13:40:25: (REC) REC Silicon - Presentation at the Pareto Securities Power and Renewable Energy Conference 2019