Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Blei ingen rec på meg, her tørr eg ikke ta den

Og så har han de finansielle musklene til å ta grep. F.eks ferdigstille oppgraderingen av ML til mono-kvalitet uten en lang og smertefull finansieringsprosess dersom ting skulle løse seg.

Men når det er sagt, så har Røkke en veldig dårlig track-record på å behandle medaksjonærer ålreit.

Lurer på hva som kommer til å skje med Butte nå

“Til TDN Direkt sier Kigen at de må komme tilbake til om dette er en finansiell eller strategisk investeringer, men at det er naturlig at de ber om en plass i styret.”

Ingen lovnader der altså. Men hadde det vært en finansiell investering, så hadde Røkke kjøpt det alene gjennom sitt holdingselskap.

Liten en på 2,50

Jensen er selvsagt ute å strør salt i såret :joy::joy::joy::joy::joy::joy::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Jensen går etter de som ligger nede, så jeg har på følelsen at JUM kommer til å få kjørt seg skikkelig framover :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Som jeg skrev tidligere: Karma is a bitch.

Jens Ulltveit-Moe har hypet klimahysteri og naturødeleggelser i flere år nå, kun fordi han ønsker å cashe inn på sine feilslåtte investeringer.

Mer usympatisk type skal man lete lenge etter.

2 Likes

Ja enig. Han var jo en skikkelig klima-fornekter. Så kjøpe seg inn i et selskap etter kursfall og så hausse som om det var for å redde klimaet :sweat_smile:

Han tippet riktig sekor da, men gamblet på feil selskap. Så må være surt.

Har han blitt millionær nå eller?

Røkke blir rik, JUM klør seg i hode, eg har realisert 5k i gevinst på en liten trade fra 2,5, nok til å sikre juleribba å noe å svelle den ned med

1 Like

Sitter inne fra 2,5 selv. Ble sittende. Hvor høyt skal denne gå nå egentlig? Noen som har noen tanker?

1 Like

Sykt at den er mer enn 2kr over der stakkars JUM måtte selge, helt vill oppgang idag, er vel inndekning av short sansynligvis, spørs hva som skjer når kjøpepresset fra svortsleiren avtar

2 Likes

REC Silicon - Manufacturers of U.S.-Made Polysilicon Praise Purchase Commitments in Phase 1 of U.S.-China Trade Deal

1 Like

Da blir det fullt kjør i ML! Emisjon først, og så oppgradering til mono. Og det blir fint å være med på!

1 Like

Synes denne fra brukeren Techsmith på Shareville var så god at jeg kopierer den inn her:

“Nå har du vært en vaskeball på sentrifugering og fått rundjuling av roboter, shortere og humørsyke tradere i månedsvis, ja kanskje til og med åresvis. Du har snittet ned og posisjonert deg for at dette skal spille seg ut. Nå skjer det. Da er det forferdelig dumt å ikke holde hodet kaldt og ta seg betalt for risikoen man har tatt på seg. Markedet behøver tid nå til å regne og se at ting skjer før reprisingen er ferdig.”

1 Like

Og … der… var vi opp 50% :grinning:

1 Like

Kunne vert interesant å sett hva JUM gjør på på en sånn dag, må da være noenergelig for han dette

Altså. Tenker du at a han er den deppa typen eller fyker mobiler bord og glass i veggen tenker du ?

2 Likes

Koser seg med partiprogrammet til MDG?

1 Like

Tror ikke han gjør noen av delene men at han klør seg noe ekstra i hodet etter at avtalen ble signert gjør han nok, det er ille når man må velge hvilken del av porteføljen han må selge for å redde noe annet, for så senere å oppleve at noen av triggeren slår inn der det ble solgt, i dette tilfelle handelsavtalen

1 Like

Da har Reka karret seg opp til en markedsverdi på 1,4 milliarder. Hva får man for prisen av et kvartal leiligheter på Grünerløkka? Jo, en av verdens største, og absolutt beste fabrikk for produksjon av råvaren som er grunnlaget for den pågående transformeringen av energimarkedet. Og verdens største og beste fabrikk for produksjon av råvaren som er grunnlaget for all halvlederproduksjon. Og skarve USD 100 mill i netto gjeld da.

4 Likes