Ser ut som om ønsket gik i opfyldelse. Gode folk på HO fant ut at Sila Nano kjøpte nabotomten.
Rent Bull
Ser ut som om ønsket gik i opfyldelse. Gode folk på HO fant ut at Sila Nano kjøpte nabotomten.
Rent Bull
Wow!
Er det en mulighet for at dette IKKE meldes? Ville jo være helt sinnsykt i så fall. Men samtidig er det litt vanskelig for dem å skrive en melding på dette før de går ut med en avtale. Det kan bli spesielt dette i morgen, merker jeg.
Tror det blir offentliggjort fra Sila Nano ila få dager, som jeg forstår det. Det var hvist ejendomsmæglere som oplyste dette til en deltager på HO.
Men om aksjen blir handlet uten at hele markedet vet om det i morgen tidlig, så blir det en veldig uheldig situasjon.
Ja, men REC kan jo ikke melde dette da de ikke har købt tomten.
Men det er jo ingen tvivl om at Sila kjøper tomten for å komme tett på REC ML som dermed bare kan levere silangas via en pipeline rett over vejen til Sila Nano. Genialt.
Jeg tenker det kan bli særdeles lønsomt å kjøpe i morgen. Vi ligger jo stadig 3-4 kroner under den pris som Hanwha betalte. Hvilket i mine øjne var billigt.
Røkke vil ikke kunne sælge så store poster uten å gi en fornuftig rabatt.
Kursmål blandt flere analytikere er jo 25-30 kroner.
Men veldig spesielt om bare de som leser HO og TI vet dette i morgen tidlig. Det er av MASSIV betydning for riktig prising av selskapet!
Du har rett, og riktig prising skal nok komme nu.
Og riktig prising kan fort føre til at Røkke blir gjort til narr nå. Plager ikke meg det heller, kjenner jeg
Jeg orker ikke å tråle alle trådene på HO. Vet du om noen har informert selskapet om at denne infoen er ute nå?
Syntes egentlig at Røkke gjorde det helt fint. Og salget til Hanwha var det helt rigtige valg.
Man må jo sige at han har tjent ganske godt på så kort tid.
Røkke har fått fin avkastning på å gjøre minimalt han ja - ingen tvil om det. Også enig i at Hanwha er en riktigere hovedeier enn ham. Men han solgte nå kanskje litt for billig var bare mitt poeng.
Det er jo stakkars, stakkars JUM som er den store taperen i REC. Ja - og omtrent ti tusen små private aksjonærer da.
Utrolig bra funn!
Da skal vel antagelig ca 15-20 millioner (synlige og usynlige) shorta aksjer dekkes inn samtidig som de sittende aksjonærene er megabull
Det skal bli spennende å følge kursutviklingen her de neste dagene.
Ser sånn ut ja
Herlige news FiloD! Blir spennende om det ticker inn en børsmelding på dette ja. Ville vært rart hvis ikke. Forøvrig rart at kursen er under 20 enda syns vel de fleste av oss også, så her kan alt skje
After years of challenges due to the solar trade war between the US and China, REC Silicon is positioned to turn around the battery industry and become the leading provider of silane gas to the producers of silicon anodes for battery application. A market that is set to grow exponentially as EV manufactures and battery producers scramble to increase efficiency and longevity while at the same time as cutting costs and weight. Some customers of REC today (Sila Nano and Group 14) have managed to overcome this issue by replacing anodes in Lithium-Ion batteries made from graphite carbon with silicon. This improves energy density as silicon can store 10x lithium vs carbon. High purity Silane is the most efficient way of making silicon anodes.
Dette blir stort som helst
Fra 2021
Ingen melding. Stakkars de som selger i dag uten å vite dette.
Ikke bli sjokkert om noen legger lokk på kursen og den faller som en stein.
Er vel det de fleste forventer, meg selv inkludert
Spot on fra FA
Det er greit å være klar over at dette verken er børsmeldt eller har blitt noen sak enda. Foreløpig har Rec ikke sagt noe som helst som antyder at de har inngått en avtale med SilaN. Markedet er merkelig sånn, det må inn med te-skje. At vi er i grønt på negativ børs er i seg selv en seier.
02.05.2022 08:15:35
BØRS: PARETO TAR INN 5 AKSJER I MAI-PORTEFØLJE, 5 GÅR UT
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities opplyser at
Austevoll, Gjensidige Forsikring, Hafnia, REC Silicon og Wallenius Wilhelmsen går inn i meglerhusets modellportefølje for mai.
Det fremkommer av en oppdatering fra meglerhuset mandag.
Cool Company, Elkem, Gram Car Carriers, Grieg Seafood og Sparebank 1 SMN går ut av porteføljen, mens Aker BP, Bonheur, Norske Skog, Subsea 7 og Vår Energi beholdes.
TDN Direkt finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
“Som en av svært få aksjer stiger REC Silicon 0,30 prosent til 16,50 kroner, som foreløpig nest mest omsatte aksje. Oppgangen kommer etter at nabotomten til solselskapet i Moses Lake nå er solgt.”
Tik tak tik tak…