Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Group14 sin CEO snakker om deres nye fabrikk som skal bygges “in Washington”. Han sier også en del om skalering og hvordan silisium vil dominere batterier i fremtiden.

Check, check aaaaaand . … … … . check!!

4 Likes

Hvordan ligger Rec ann teknisk nå? Når man ser på de lange linjene så virker det som denne er klar for betydelig oppgang, noe som også samsvarer med de fundamentale tankene jeg har

2 Likes
3 Likes

Denne som trakk opp Rec i dag, kapasiteten til Rec og Hanwha kommer til å sprenges: EU vil investere 300 milliarder euro i energi innen 2030 | Finansavisen

2 Likes

Denne skal inn i den langsiktige porteføljen etterhvert men er et par år til det starter opp her da…batteri produksjon vel å merke!

5 Likes

REC Silicon - Invitation to first quarter 2022 results

Ser bra ut i Rec om dagen. Meget sterk utviklig på relativt lavt volum (til Rec å være) med ose ned nesten 2%. Møtet i Korea med Biden (Hanwha deltar) som kan bli spennende. I tillegg så er det få dager til q1 hvor man venter på annonsering av ML med avtaler.

3 Likes

Profit jeg klarer ikke og forstå hvordan du venter noen annonsering av ML og noen avtaler ved Q1… Mulig noe mere guiding…Men that’s it… Q1 da legger de fram Q1 tall ikke noe annet… Børsmeldinger på åpning av ML og framtidig kontrakter på levering av silisium og silan gas… Kan komme snart eller i desember… Så tror du kan bli skuffet til Q1 om det er de du tror skal komme den 27 mai …

Hvis du ser hva som er annonsert av batteriselskaper som slår seg ned på nabotomtene til Rec i ML så forventer markedet oppstartsmelding fra Rec med inngått avtaler med disse batteriprodusentene. Jeg tror det kan komme en melding om dette imorgen (før møtet med Biden) eller i løpet av dagene før q1 (eventuelt 27/5 q1). Det er ikke uvanlig at selskapene krydrer en kvartalspresentasjon med noen nyheter. Hvis du ser på kursen så er det store forventninger i markedet og det lønner seg å ri den bølgen.

2 Likes

Det må børsmeldes med engang det er klart, kan ikke vente med kurssensitiv info når det passer dem

2 Likes

Håper du har rett… Det jeg har ventet på i over 2 år nu :blush:

Har vært aksjonær her siden 2015, og erfaringsmessig er det ikke noen grunn til å håpe på kunngjøringer om noe som helst ifm. en kvartalspresentasjon. Vil anbefale sterkt å ikke knytte noen forhåpninger til annet enn evt. oppdatert guiding som nevnt av Anordam.

Mange nye fjes med korte briller å se for tiden.

1 Like

Dere som skriver her. Prøver dere å være vanskelige? Les hva jeg skriver så får dere det sikkert med dere hvis dere prøver hardt.

1 Like

Nå har både Group14 og Sila publisert litt av sine fremtidige planer i Moses Lake. Neste fredag er det klart for Q1. Spent på om Rec da vil lette litt på sløret, eller om de fortsatt vil være tilnærmet tause helt til melding om åpning av ML og avtaler med kommende kunder. Blir meldt. Ny stillingsannonse.

3 Likes

Stadig mer behov rec sine råvarer :blush:

2 Likes

Analytikere før Rec Silicon-tall: – En klar trigger for aksjen

2 Likes

REC Silicon - First quarter 2022 results

Rec Silicon kunngjør planer om å starte opp produksjonen i Moses Lake fjerde kvartal 2023

3 Likes