Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

DETTE begynner å bli rart!

1 Like

Her har Hanwha full kontroll i praksis. Kommer det en elendig avtale for Rec på plass etterhvert?

1 Like

Ja, begynner å se noen “likhetstrekk” med et annet selskap som endte i asia.

1 Like

3 scenarier basert på siste tids utvikling. 1. Langtidsavtale med Hanwha på over 20$ som gir høy intjening. 2 . Langtidsavtale på under 20$ med lav intjening. 3. Bud på selskapet før langtidsavtale er på plass. 2/3 av disse vil gi en kraftig oppgang fra disse nivåene. Sannsynlighetsfordelingen her er jeg usikker på.

1 Like

Det mest ryddige vil definitivt være bud sånn som ting ser ut nå.

2 Likes

Tipper de går for å kjøpe selskapet under 20 kr. Trist og tragisk for aksjonærene. Funcom historien gjentar seg på en måte med minimal gevinst for aksjonærene.

Tror de sliter litt med det altså. Men de kan vel prøve seg på 20 ja.

Dårlig ML-avtale med påfølgende bud på 20kr virker som det mest sannsynlige nå. Eneste plausible forklaringen jeg har på tilsidesettelsen av eksisterende Rec ansatte vi har sett.

2 Likes

Er en god del amerikanske fond etc. som hadde stått klare med søksmål dersom ting blir for grelt.

Si avtalen kommer på offtake fra ml på 10-15$. Hva tenker du vil skje i praksis med aksjekurs og selskapet da? Vil noen gå til sak? Ml vil sikkert gå i pluss, men avtalen vil være enormt mye bedre for Hanwha enn Rec isolert sett.

1 Like

Da antar jeg konkurransetilsynet få en finger med i spillet?

Jeg bare spekulerer, og jeg håper og tror at en så skitten prosess ville blitt stoppet.

1 Like

REC Silicon - Presentation at the UEDA Conference

REC Silicon UEDA Presentation.pdf (5,6 MB)

Er det noe nytt og spennende her ? Trigger ?

Aksjonæropprør i Rec Silicon | Finansavisen

3 Likes

…eller engelske fond…

8 Likes

Det er godt å se rec fortsatt har igjen noen aksjonærer med litt tak i. Det gjør caset bittelitt mer interessant.

Lodbrok propose:

6 Likes

Rec Silicon-aksjonær truer med å stemme nei til alle forslag på generalforsamling

5 Likes

REC Silicon - Background information regarding the new board appointments at the extraordinary general meeting scheduled for 21 October 2022.

2 Likes