Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Beste analyse noen sinne utført på saelskapet RECSI. Se link.

6 Likes

Verkar vare mange kortsiktige i denne askjen. Eller så der mange som renger bort seg eller tror på finansavisens pub-snakk.

Selv tror jeg denne snart er nede under 15 igjen. Omfordelning fra kortsiktige til langsiktige till veldig god pris før de langsiktige.

Kor lang tid tar det før shorte posisjon blir oppdatert?
Spendt på kor masse dei har redusert eller ikkje.

Vi får se. Tror ikke rallyet stopper her. Pent nasse rally i kveld, så tror ferden fortsetter opp i morgen.

Tipper kursen dipper i det røde den første timen for så å klatre videre opp utover dagen.

Har observert må jeg kalle d. Tenkte å skrive lært, men d stemmer ikke. Ved 35-40% oppgang så selg og plukk opp igjen 10-15% lengre ned.
Men sitter helt paralysert og ser d skjer denne gangen med REC uten å foreta meg en dritt.
Snakk om amatør :slight_smile:

1 Like

GSA har økt shorten faktisk

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010112675

Ingen skvis i denne omgang

Ser ut som du får rett :man_shrugging:

1 Like

Ser ikke ut som denne har blitt delt tidligere her inne.

3 Likes

ASP fortsetter å trade med seg selv hvertfall.

1,3 mill aksjer solgt privat og 783k kjøpt gjennom dichesbuen ifølge dagens lister

4 Likes

Vi er vel inne i en " kjøp på 14, selg på 17" periode igjen.

3 Likes

mye side kjøring og for min del håper den kan synke litt igjen :wink: selv om en sitter godt i det. Mistet mye på Swing Traiding som denne har vært sykt lenge :roll_eyes:


2 Likes

Stemmer ikkje denne da?

Har ikkje redusert posisjon.
Tidligere stod det at dei hadde satt posisjon den 01.02 nå står den er satt den 08.02.
Kjenner ikkje til korleis dette fungerer. Men trodde at når det kommer ny dato at det er satt ny posisjon. Eller er det berre at den er oppdatert da?

Sikkert veldig dumt spørsmål :thinking::crazy_face:

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 6 756 286 1,60% 08.02.2023
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 2 994 212 0,71% 01.02.2023
ARROWSTREET CAPITAL, LIMITED PARTNERSHIP 2 933 623 0,69% 31.01.2023
WORLDQUANT LLC 2 407 332 0,57% 18.10.2022
SUM 15 091 453 3,57%

Historical Positions

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 6 417 402 1,52% 30.01.2023

Voleon har økt med ca 340 000 aksjer fra 30.1 til 8.2

Det er 4 forskjellige som har shortposisjon

Veldig misvisende. Står både at han flykter fra shortkjøret, har dekket in shorten. Mens han satser knallhardt på kursfall. :thinking::man_facepalming:t2:

vet ikke hvor stor short han hadde, men det er bare posisjoner større enn 0,5% som vises på lista, kan være mange mindre posisjoner som ikke vises

er det på grunn av det fundementale i aksjen som gjør at det er så mange shortere i Recsi ?

Jeg tror det er mest før at det er mange tradere inne i aksjen som gladligen selger til stadigt lavere pris. Hvis man ser på fundamenta mener jeg at ca 20NOK er en grei pris hvis man er langsiktig, men jeg kjøper litt av og til nede på 14-talet. Sikkert flere som er inne på 3-5 års sikt eller mer som passer på at bunkre opp på lave priser.

2 Likes

Nei. Fundamentet til rec er det mest solide det har vært på mange år.

To av de største short aktørene er kvantefond som bryr seg hetta om fundament.

2 Likes

Synes denne er spennende igjen etter godt og vel 20% dropp fra intrahøy på 19+ for et par uker siden. MA50 har tatt godt imot foreløpig og mye kan tyde på at evt. short som er satt nå har begynt å dekkes igjen (har ikke sjekket opp selv).

Jeg har gått inn igjen med ganske høy conviction med snitt på ca. 15,8. Forventning ligger på å ta exit rundt MA200 - ca. 17,50-18,00.

Risiko ligger primært i det fundamentale - dvs. nyheter rundt hvordan RECSI skal sikre finansiering for sine bondlån og oppstart ML. Oppsiden ligger i at de har sikret offtake avtale for ML så fremtidsbildet er vesentlig forbedret i mine øyne.

7 Likes