Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

REC Silicon (RECSI)

Den meldingen ga meg årntli déjà vu a la «INITIUM endpoint not met» :cold_face:

3 Likes

Blir en grisete børsdag imorra, Initium 2.0

1 Like

Er jo ingen grenser for hvor mye motvind dette stakkars selskapet skal ha! Er nesten så jeg mistenker at det hele er en slu plan fra Hanwha for å nå ta REC av børs for en billig penge.

7 Likes

Hvordan greier de å sende fra seg dette uten å være 100% sikre på at det ikke går igjennom? Omdømmemessig er dette krise.

1 Like

Testen er gjort i Kina, RECs huvudkonkurent, kan man si.
Hva som sies fra kineene trenger ikke å ha noe med den virklige kvaliteten at gjøre.

Nytteløst å sette sin lit til den konspiratoriske stien

Hvorfor mener du det?

“Kunden” er altså Hanwha Q Cells i Georgia. Og så måtte liksom testen utføres i Kina fordi det der finnes produksjonslinjer med granulært silisium som input? Jeg synes bare det er litt søkt. Og altså disse evige forsinkelsene og småproblemene som kverner kursen nedover over måneder. Og nå dette negative crescendoet som sikkert halverer kursen i morgen? Er jo et ypperlig oppsett for Hanwha å få kjøpt resten av REC til 1/10 av hva de betalte for aksjene til Røkke spør du meg.

5 Likes

Alt av det du skriver gir utmerket mening. Samtidig har den menneskelige hjernen gjerne et behov for å finne sammenhenger. Som et stjernebilde på himmelen. Hvor man tyr til det lille som har kommet frem i offentligheten for å prøve å forstå. Litt som i Ulti hvor det ble kokt ganske så finurlige konspi-supper om jeg husker rett (har prøvd å fortrengt mest mulig). Som hjelper fint lite. Især om man blir sittende i håp om en plutselig twist.

Mer plausibelt er det vel gjerne at de evige forsinkelsene og småproblemene har vært tegn på større utfordringer…?

2 Likes

Hører bare denne sangen når jeg ser på kursen…

bloodbath-realz

2 Likes

Financial calendar

REC Silicon - Ceasing of Production at Moses Lake, Washington Facility, Transitioning to Pure-Play Silicon Gas Producer

Det var mye penger rett i toalettet! De klarte altså å bygge en velfungerende fabrikk til kineserne for fem år siden, og så klarer de ikke bygge opp igjen en fungerende fabrikk til seg selv nå :roll_eyes:

Edit:
Til dem som poster oppkast-emojier: det er overhodet ikke sånn at jeg er skadefro her nå, men “it is what it is”. Og det er rart. Og mest sannsynlig et resultat av grov inkopetanse på et eller flere nivåer i organisasjonen. Enten det eller en nå veldig elaborert og usannsynlig konspi

7 Likes

Blir iallefall en sinnsyk stygg dag imorgen kursmessig, -50%++ så muligens den kommer seg litt etterhvert er mitt bet

Pressemeldingene fra ledelsen de siste 3-4 mnd er av den bipolare sorten, alt på skinner den ene dagen, så “oppstår” problemene rett etterpå

2 Likes

Skjønner det faktisk ikke. Måtte man sende varene helt til kina for å finne ut om dette kom til å gå? At de hadde urenheter måtte de jo vite på forhånd og målt disse mot kundens akseptkriterier. I meldingene i November/ Desember tolket iallefall jeg det dithen at testene var en formalitet.

Det står ikke i meldingen nå, men jeg tolker det slik at FBR teknologien rett og slett er utdatert.

Plutselig har Qcell også dårlig tid? Rec har vel ventet på Qcell i lang tid nå?

1 Like

Nei. Det er bløff. Dessuten påstås det at kineiske tullen hadde varorna i nesten en månad på en egen test.
Så tullen har utstyr før at teste polysilisium? Masspektrometer eller noe da, og en svært nøyaktig da… Og helt sikkert at de ikke skiftet ut prøvene mot noe annet, eller kontaminerte det? Ikke å stole på før 5 øre.
Uansett hvordan det er med det, så er det mest sannsynlig konk. Kassen tom i slutten av februar, 250M i tap hvert kvartal og 4 Mdr i gjeld. Hva kan gå feil?

Hele grejen er tragisk.

3 Likes

NOTIFICATION OF MAJOR HOLDINGS

Var jo en ekstemt dårlig timing av den MSI-kontoen å øke fra 3% til 5% da?

Isn’t the current course an overreaction or we are really moving towards bankruptcy?

In short; They are bankrupt. It is just that the paperwork is not done yet.

3 Likes

De går kanskje ikke konkurs, men det skal er mirakel til for at ikke dagens aksjonærer skal bli nullet i en restrukturering av egenkapitalen

4 Likes