I den planlagte innspillingen på fredag har vi @saga_pure_asa sin CEO @bjornsimonsen som gjest :) Og vi tar gjerne imot spørsmål til Bjørn fra lytterne - post gjerne her eller til info@xtrainvestor.com @selaco @XtraInvestorcom @ErlArnoy @renudfirst @InQrate #saga #aksjesladder
— AksjeSladder (@AksjeSladder) September 7, 2021
Bjørn Simonsen i Saga Pure holder en live investor Q&A på i morgen kl. 19:00 på Aksjeforum Facebook-side. Hvis du har spørsmål så kan du sende til os@investorweb.no.
Spennende selskaps.portefølje!
Bergen carbon er rosinen i pølsa, men alle selskapene er meeeget spennende og fremtidsrettet.
Saga Pure har eierinteresser i: sånn ca. Ikke sikkert det er helt korrekt
Greenstat 1,03%
Hyon 29%
Heimdall Power 16,5%
Pryme 4%
Bergen Carbon 25%
Horisont energi 11,7%
IC Technology (ICT) 33% + Cash 750 mil?
Hentet fra xi
Utroligt at Saga Pure stadig skal handles UNDER nav. Selskabet har vist, at de rammer plet på investeringerne hver gang.
Når hele cashbeholdningen er investeret i grønne unicorns, bør denne aktie ikke handles under 10 kr.
Hva er nav? Er jo ikke mange investerings selskaper som handles til en premium, så hvorfor skal denne det?
Nav = Net Asset Value
Det vet jeg, hva er verdiene her siden du mener den er lavt priset?
NAV er vel omkring 3,7 efter Horisonts stigning.
Saga Pure er jo ikke et normalt investeringsselskab, da de også handler i unoterede selskaber. Derfor mener jeg at deres cashbeholdning på rundt 800 mio. NOK burde handles med premium på minimum 30 %
Det er jo fortsatt en svært god premium opp til 10kr pr aksje, langt mer enn 30% som du nevner nå.
Nu er de 800mio NOK heller ikke ude at arbejde endnu.
Bergen Carbon købte de til 6 NOK Per share. Aktuel kurs omkring 75 NOK.
800 mio vil derfor investeret ifølge min overbevisning kunne blive til 2,5 - 3 milliard NOK indenfor relativt kort tid. Dersom nuværende investeringer ligger på samme niveau som nu, vil mine udregninger give en NAV på 8,5 - 10 NOK.
Samtidig er der store forventninger til Heimdal Powers fremtidige notering. Jeg tror derudover at der er kæmpe upside i Pryme og Horisont.
Derfor tror jeg ikke at kurs 10 er umuligt. Men hvor lang tid der går før de 800 Mio er investeret, er det store spørgsmål.
Det eskalerte fort.
30 % premium er hvad jeg mener den burde stå i nu, hvor de 800 mio. stadig er i cash
Hvorfor ikke mer? Når du er overbevist om at de 800 mill innenfor relativt rask tid blir 2,5-3 milliarder?