Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Saga Pure ASA, tidligere Saga Tankers

Ta dette med en klype salt, men tror dem monitorer og effektiviserer strømnettet. Men utover det henger jeg ikke med.
De var nettopp i dn med en deal med Elvia… Hmm

Sjekket de raskt nå, du er inne på noen.

Ser de taper greit med penger og i dagen børsklima, vil vel markedsverdien skrives ned om de må hente mer kapital. Vet alt for lite om hvor mye penger de har, så bare på proff at tapene har økt år for år.

Kan man lese seg frem i kvartalsrapporter til Saga hva saga verdsetter dem til?

Ja, det mener jeg.

Finner investments pr juni, og da på ca 136mnok
675mnok i cash
Så med den tradingen i fisk og vistin, så er kanskje Heimdal priset 110-115ish?
De har 22%
Mulig jeg tenker helt feil her.

De eide ikke Lerøy og Vistin i juni, så da er vel det meste Heimdal

Aha, smart.
Så kanskje det kan være en oppside i Heimdal om det blir stang inn på masse salg av løsninger og kunder all over… Skal forsøke å lese meg mer opp på hva dem driver med.

Ja, men tror egentlig planen med Heimdal var å notere de og tjente grovt rett etter notering. Noe som har blitt satt på vent, så er vel i grunn bare å håpe at de klarer å levere.

:crossed_fingers::crossed_fingers: Tjene grovt. Nice

Kan noen peke meg i riktig retning for å dypdykk i Heimdal power? Ser de fikk en utvidelse av noe samarbeid med noe tyske tennet ett eller annet. Virker positivt, men ikke lett å samle info/data om den investeringen til Saga. Har blitt fanget i denne rabatten, og vil heller eie denne enn fond. Håper det kan materialisere seg til noe.

1 Like

Saga Pure: Third quarter 2023 financial results

31% rabatt til Cash og likvide posisjoner pr end av Q3 + 22% eierandel i Heimdall Power. Spetalen og co er klar for å hugge til om mulighetene skulle by seg

1 Like

Det er vel bare snakk om tid før denne skyter opp…31% rabatt begynner nok å bli fristende for noen. Det beste hadde vært om selskapet kjøpte tilbake aksjer!!

Financial calendar

Saga Pure: Fourth quarter 2023 financial results

Saga Pure: Financial update

Saga Pure: Annual report 2023

Financial calendar