Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SaltX Technology (SALT-B)

Noen andre som vurderer inngang? Legger meg på 25kr, da har vi hatt ca 50% retractment fra topp.

Undervurderte dippen i dag, men kjøpte meg inn 29.60. Lest meg opp på selskapet de siste ukene, og ting virker lovende!

Det ble SaltX i dag, inn på 26,3kr

1 Like

Noen som følger denne? Regner med det er nyheten om Goldwind som skaper action?
Tok et lite jafs på 27,6, so far so good

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170825.Cision.20170825:BIT:6904:0

Følger med på denne. Spennende selskap / teknologi med høy risk / reward. Kommer nok ikke til å kjøpe enda, synes q-tallene ikke forsvarer prisingen pr.d.d. men så er det vel forventet vekst som styrer denne :wink:

SUPERspennende selskap :slight_smile: Men når den går over 30% på èn melding, OG det er nesten utelukkende Avanza og Nordnet som kjøper/selger - da tenker jeg at det lukter en liten korreksjon over helgen? Trooor jeg? :thinking:

Jeg benytta muligheten til å selge meg helt ut, og HÅPER det skjer en korreksjon så jeg kan kjøpe meg billigere inn igjen - tok noen EKSTREMT dårlige trades tidligere i år som økte kostprisen min fra omtrent slikk-og-ingenting til over 30kr… :skull_crossbones:

Tenker det samme! Ville vært litt typisk hvertfall

Få Outlook for iOShttps://aka.ms/o0ukef

Er selv inne i denne. Den kan nok korrigere ned litt. Men det kommer rapport vedr. Suncool i september. Og inntektene derfra kommer fra slutten i 2017. Det er forventningene om som styrer kursen nå. Den har gått fra 50 - 24 uten noen fundamental endring. Jeg tror vi kommer til å gå betraktelig over dagens kurs i slutten av 2017.

Dette er et mega spennende selskap. Jeg tror de har god sjangs for å lykkes. Vi snakker da om spennende kurser. Q4 i 19 da regner jeg med at de fleste prosjektene er kommersialisert . Så vi snakker litt fram i tid.

Jeg synes denne er skummel å trade. Mange som solgte ut til Q2 rapporten og vipps så kom LOI nyheten samtidig og kursen var opp 33,36 prosent.

Man vet ikke når nyhetene kommer og når de kommer så går kursen betraktelig opp. Vanskelige å treffe topp og bunn. Er selv long. Tør ikke å trade her. De fleste vanlig småsparere lykkes jo heller ikke med det. Stort sett bare tap.

1 Like

@Rockstock er det noen som har dekning på denne? Hva er kursmål i si 2019?

Om du teoretisk sett skulle inn, hvilken kurs ville du kjøpt på med dagens forutsetninger, @Nocturne?

Må ærlig innrømme jeg kan for lite om selskapet til å objektivt vurdere det. Vurderte å gå inn når den var +10% i går men slo det fra meg for jeg tenkte å lese meg litt mer opp først. Virker som det er mye hype rundt selskapet nå og den kan være velbegrunnet, men jeg vil gjerne vite litt mer før jeg går inn.

Skummet regnskapstallene og det var ikke allverdens å skrive hjem om så mye av prisingen antar jeg nå er basert på høye forventninger.

Rent teknisk virker likevel 50% retrace som den hadde nå fra 50-25 kr som et OK nivå for inngang.

Stort sett bare tap på trading ja, ref mine idiotiske trades tidligere før fallet til 25ish. Derfor jeg solgte meg ut nå, i håp om at den faller ned til under 30 tallet igjen, for da kan jeg laste opp litt :slight_smile:

Selskapet står nok i ganske pen kurs slutten 2017, det mener jeg også :slight_smile:

Det er megahøye forventninger til selskapet, de har avtaler på løpende bånd :slight_smile: Håper den dupper under 30-tallet igjen, da kan jeg kjøpe meg opp videre :slight_smile:

Jepp, ser frem til NÅR du kjøper deg inn :wink:

2 Likes

Nocturne: Ingen meglerhus som følger denne ennå. Ble notert 16.05.16 på nasdaq first north.

Denne er fra 2016 : https://www.redeye.se/arena/posts/saltx-technology-saltx-technology-en-tio-baggare

Jeg har selv troa på teknologien og tror på en kurs rundt 90 kr i starten av 18. Kanskje litt hårete, men tror flere får opp øynene de neste månedene.

100 mill sek hentet inn ved emisjon mai 17 så det er godt med penger på bok. Nye kloke hoder er hentet inn og flere på vei.

Forventningene som priser aksjen nå, men slik er det i slike aksjer.

Hm. Jeg er skeptisk til å kjøpe aksjer bare på Hype. Da kan det fort rase motsatt vei også. Mener du de innen 2018 bør ha nok kontrakter / inntjening til å forsvare en pris på 90 kr aksjen @Rockstock?

Selv har jeg en så lav Gav at jeg følger ikke stort med på daglig svingninger. Aksjene er lagt i skuffen til Q4 i 2019. Det er nok ikke sikkert at alle avtalene talt opp kan forsvare en kurs på 90 kr allerede da. Men i en aksje som denne med så store muligheter og så stort marked ligger det mye psykologi bak. Mange som vil inn før de skyter ordentlig fart og da kan det bli dyrt å vente for lenge.

Med et slikt markedspotensiale tror jeg kursen kan gå mange ganger 90 kr fra 2019 hvis alt klaffer.

Selve teknologien har de jobbet med siden tidlig 2000 og de har en rekke patenter. Teknologien fungerer og det er nå jobben har begynt etter litt over ett år på børs. De har nok penger på bok og nå skal de begynne å tjene penger.

Selv er jeg inne i aksjer som de i Sverige kaller forhåpningsbolag. Er inne iløpet av de første to årene på børs.

Et firma som dette kan ikke prissettes i denne fasen som man gjør med etablerte selskap. Mange vil være inne tidlig og forventninger om fremtidig potensiale styrer. Slike aksjer er ikke for alle. Noen bør styre unna. Her kan store penger tjenes - og tapes på kort tid.

1 Like

Neste uke blir spennende. Hva tror dere kursen står i fredag ved stengning?

Ifølge noen brukere på fanbaserte FBsida til SaltX, så sa Karl Bohman at de er i samtaler med Google om deres løsning. SaltX var de som kontaktet Google først da, men TENK om de får med Google på laget :grinning:
SaltX har en pågående webmeeting nå :slight_smile: