Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

Scatec Solar ASA: Power production doubled - progressing large project opportunities

Scatec Solar ASA: Power production doubled - progressing large project opportunities

kl: 08:30 får vi presentasjon :smiley:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20200717_2

1 Like

Scatec Solar ASA: Ex. dividend NOK 0.95 today

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/07/22/7549725/silisiumprisen-stiger-20-prosent

:face_with_hand_over_mouth:

Derfor den ble trykket ned i dag? (Vet at det var ex utbytte i dag)

aksjen har da gått noe voldsomt de siste ukene,så det kan være en “normal” teknisk gevinstsikring,i tillegg til ex-utbytte,pluss litt ekstra snacks som ny covid-bølge i tillegg til høyere scilisium pris,…yeah :sweat_smile:

men utbyggingen forblir og fortsetter de neste 20 årene,tror jeg :face_with_hand_over_mouth: :crossed_fingers: :smirk:

1 Like
2 Likes

Renteregulering

Oppkjøp på gang…Bare lurer?

Ser topp50 fortsetter å øke, og Equinor har passert 15% nå, så det skaper jo kjøpspress i alle fall.

Noen som har teorier eller tanker om fredagens fall?

Tror det bare var gevinstsikring. Jeg vurderte å selge på starten av dagen dersom kursen var over 185, men det ble ikke noe av. Kun for å ha litt cash til høsten. Det er greit at det ikke ble noe av. Tror denne vil få en fin utvikling også til neste år spesielt dersom de dobler utbytte.

1 Like

Jeg synes fredagens fall vitner om at aksjen er sterkt avhengig av makro og knyttet til de amerikanske indeksene. Jeg er ekstra forsiktig med SSO så lenge det ser ut til å være rocky over dammen.

2 Likes

Konklusjonen min er: Faller SSO ca 5% ,så kjøper jeg mer,har funka bra så langt.
For de som fikk med seg kvartalframleggelsen,så er det mye og glede seg til!

1 Like

Disclosure of Significant Shareholding under the Norwegian Securities Trading Act

Spennende! Man må jo lure på hva som gjorde at de fikk lyst til å legge til en relativt liten andel aksjer som fikk dem til å legge seg akkurat på 5%.

En mulig konspirasjonsteori er at dette er en del av en større transaksjon, hvor de først legger seg akkurat på 5%, hvorpå de kan akkumulere videre uten å måtte flagge det før de kommer til 10%.

1 Like
1 Like

Mye cash som skal inn i ESG.Scatec er nok ønskedrømmen for mange fond

Opp ca 80% på 12mnd