Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

All PR er god PR :grinning_face_with_smiling_eyes:

“Scatecvarianten”

2 Likes

Release by Scatec to provide reliable and affordable clean power in Central Africa - 36 MW solar and 19 MWh storage for ENEO in Cameroon and 7.7 MW solar in Chad

Var ikke dette en positiv melding ??

Flott. Litt små avtaler for tiden, men alle monner drar.

Tja. Bringer nok penger inn i kassa, men vær obs på;

• Små prosjekter kan fort ha høyere enhetskostnader pga lave(re) skalafordeler
  • Små prosjekter kan antyde at de blir utkonkurrert på de store, mest attraktive prosjektene
1 Like
1 Like

Scatec ASA: Long term incentive programme

Scatec ASA: Attachment to previous notification of long term incentive programme

Her var det jo begrenset aktivitet!

Har nå nettopp tatt mitt først bet innenfor solindustrien, og endte da opp med Scatec som nå virker å være fornuftig priset ift. fremtidige muligheter i dette markedet. Det skal bli spennende å følge selskapet og den videre utviklingen av dette markedet som tillegg til min interesse- og forkjærlighet for “offshore”. Da gjenstår bare å finne noe innenfor fisk/oppdrett/laks så tenker jeg fondsforvalterne skal få ta ta seg av resten.

Noen som har spennende nyheter/signaler/rykter om selskapet som er verdt å informere om?

Tja. Er ikke investert i Scatec nå, men har vært det før.

Antar at du har gjort en vurdering sett opp mot hva du tror fremtidige rentebaner og tiåringen har og si opp mot hvor mye av verdsettingen til Scatec er basert på forventninger om inntjening i fremtiden

Altså hvor mye avkastningen reelt sett blir på den lånte kapitalen gitt en viss renteutvikling.

" Vekstselskaper prises i forhold til hva de skal tjene i fremtiden, og dette vil bli påvirket av renten som er i dag. Når den amerikanske sentralbanken varsler at de vil øke renten raskere enn det som først var forventet, så vil jo det påvirke."

Som da vel igjen koker ned til om man anser Scatec i dag å være en verdiaksje eller en vekstaksje eller noe i en transisjonsfase midt imellom…

Det kan bli en god investering. Jeg har troen på at den negative trenden snur i år. Det er primært økende inntekter fra D & C (development og construction) som kan bidra til at resultatet får seg et skikkelig løft, som igjen fyrer opp aksjekursen.

Når det gjelder stigende renter så tjener Scatec penger allerede i dag så det bør ha mindre å si enn for andre selskaper som er tidligere i utviklingsfasen. For øvrig tror jeg ikke inflasjonen vil holde seg høy over flere år og at vekstaskjer kommer sterkt tilbake når den avtar.

Hei, og jo da. Ser at fremtiden- og fundamentet ikke er helt uten risiko/usikkerhetsparametre, men er ikke tolkning & flaks knyttet til dette litt av poenget, spenningen og bakgrunn for evt. avkastning på sparepengene utover rentenivået?

Posten er kjøpt med plan for langsiktig eierskap.

@Moose Jeg er helt enig, hvilket er blant hovedgrunnene til at jeg gikk inn i denne nå. Ser derimot ikke bort fra at vi kanskje skal litt mer ned (Tekniske forutsetninger) før man retter nesen oppover igjen ved neste positive signal. Jeg turte derimot ikke vente lenger- og var dessuten redd for at også denne “potten” skulle bli dyttet inn i offshore dersom de ble stående lengre på konto.

:+1:Var ikke ment som kritikk. Undertegnede rotet dette helt til ift den vurderingen. Flakser derfor videre i annen næring :thinking::grin:

Jeg tolket det heller ikke slik
God helg! :wine_glass:

1 Like

125 kr. Splitte mine bramseil

1 Like