Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

what does PPA stand for?

Power purchase agreement

1 Like

Do yo anticipate the share price to rise already before Q1 (06.05.2022) or only some time after Q1? The price is quite low right now!

Yes it is. I think it will rise tomorrow :rocket:

1 Like

how did yoy know? are you an x-ray :smile:

I am an Operator :sunglasses:

1 Like

Scatec ASA: First quarter impacted by Ukraine

Scatec tar nedskrivning på 770 millioner kroner i Ukraina

So instead of 6-7 mio just 1 mio! I say – we are fcking soroses together with you my friend :smile:

17% ned
Er det brudd med lånebetingelsene som skremmer markedet såpass?

Scatec-aksjen stuper: – Hundre prosent feil å eie akkurat i dag

Scatec ASA: Mandatory notification of trade by primary insider

2 Likes

Det hjalp ingenting gitt. Her er det ikke lett å vite om det er fallende kniv en stund til eller om den snur igjen ganske raskt etter dette ekstreme fallet

Prøver meg på en swing her men vet ikke helt om jeg har troa.

Scatec-tallene begynner å gå på tilliten løs

Det er vel slik det gjerne er da med ny CEO etter en tid med gammel CEO. Alt av skjeletter skal ut av skapene så det kan gå bedre igjen etter en stund.

1 Like

Nye CEOen kan lite gjøre med situasjonen i Ukraina

Nå kjøpte han 30.000 aksjer !

https://newsweb.oslobors.no/message/561462

Respekt!

1 Like

Har nå kjøpt litt, syns at den har fallt mye.

Etter min mening er det to ting jeg som som drepte kursen i går. 1. nedskrivning i ukraina, og info om at ukraina kun betaler 15 %. (jeg er overasket over at dette ikke var forventet) 2. Lav produksjon på fillipinene og innkjøp av mye kraft i markedet til høye priser. Muligens investorer som her er redd for at mangel på nedbør er et varig problem og ikke bare forbigående. Disse tingene burde ikke sende kursen ned 17 %.

Det underliggende problem til scatec er at inflasjonen gjør både foretningsmodellen med at prisen på panel synker fra de skriver PPAen til de kjøper inn panelet er avleggs og verdien av de lange innlåste kontantstrømmene synker. Disse to faktum har jo vært kjent lenge og fører til at mange investorer er skeptiske. Så så når noen først skal ut, var det rett og slett ingen til å ta imot.

Hva er riktig pris for scatec? Summen av delene kan vel regnes hjem med dagens pris. Men så er jo ikke markedet spesielt rasjonelt uansett. Grønt er ut; det samme er emerging markets.

Vi kan håpe på at Equinor forbarmer seg over slitne aksjonærer. De er jo strengt tatt største aksjonær og tjener hele Scatecs markedsverdi hver uke på sokkelen. Vi får se.

2 Likes