Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

Scatec reaches financial close for its Grootfontein solar projects in South Africa and prepares for construction start

Scatec sells Mozambique solar power plant to Globeleq for USD 8.5 million in line with strategy

Release by Scatec raises USD 102 million to accelerate growth ambitions

Invitation to presentation of Scatec ASA’s second quarter results 2023

President Abdel Fatah al-Sisi announced in November at COP 27 in Sharm El Sheikh the operation of the first phase of Egypt’s hydrogen plant, which had been established in partnership with Norway’s Scatec. The plant is located in Ain Sokhna, and the capacity of its first phase is 100 megawatts.

In a meeting with President Abdel Fatal al-Sisi, Head of Maersk, Søren Skou, discussed in September the updates of a plan to establish a project for producing clean marine fuel in Egypt with investments worth $15 billion. And, it is estimated to create more than 100,000 job opportunities in various specialties.

4 Likes

Ny rente

image

https://twitter.com/BrianGitt/status/1691436498800017410

Delivering on strategy and strong progression of construction activities

1 Like

Resultathopp for fornybarselskapet Scatec

Hvis ikke dette resultatet blir tatt godt i mot skjønner jeg ingenting

2 Likes

Fylte på med 35% etter fallet til 77 tallet. Syns åpningen på dagen, opp 5-6% var ganske riktig av markedet, men skjønner ingenting av fallet etter det. Forventer derfor at den vil stige herfra, kanskje allerede i løpet av dagen, men hvert fall i løpet av neste uke, for resultatene var jo langt over forventning.

Er visst nedskrivning i Argentina som er djevelen i detaljene

Det burde ikke bety så mye vel? De sier at de er i samtaler om salg der. Jeg tror vi ender dagen +/- 82 kr.

Det går den veien høna sparker
Får vurdere å gå over til rentefond eller noe sånt, aksjer forstår jeg meg tydeligvis ikke på

Markedet kollapser litt i dag, da drar tidevannet med seg alt…skulle holdt kruttet tørt litt lengre ass, men blir nok bra på sikt. :blush:

1 Like

Med omstillingen fra kun sol er scatec posisjonert for denne utviklingen og tjener allerede godt nok til at man har tillit nok i markedet og unngår kriseemisjon tross 80% fall fra topp, nedskrivning av argentina og økte kapitalkostnader med normalisering av renten.
Equinor vil nok holde godt i denne, da de har mye å gå på med sin omstilling/grønne portefølje, noe de signaliserer med å ha kjøpt deg opp nylig. Man kan si hva man vil om ESG-bølgen grønnvasking og energipolitikk, men internasjonalt er vi nå forbi retoriske øvelser og over i en fase der myndigheter vil tilrettelegge for omstilling. Jeg tror vi vil se en lang positiv reise i scatec i årene som kommer.

1 Like

Det tror jeg også. Men alt innen grønn vekst med masse gjeld får hammeren så det holder for tiden. Tipper vi ca er på bunn her på 60 tallet, men noe som kan minne om gamle høyder skjer ikke før rentene går ned kraftig
Men Q resultatene skulle uansett bety høyere kurs enn nå

2 Likes

Voldsomt så denne skulle ned i dag?

Har det skjedd noe? ( annet en rente oppgang)