Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scatec (SCATC)

Correction: Scatec ASA first quarter 2021 report

Ja ja en milliard her og en milliard der

2 Likes

Var gjelden samme i Q4 rapporten eller har det endret seg fra Q4 til Q1?


Spetten trader litt (fra dagens lister)

Kjøpt 50.000? Hvor fant du det? Listene her viser bare topp 50

Har insider pluss: Nyhet: Insider Pluss: Topp 50 kjøp og salg, 22 000+ investorprofiler og handelsvarsel 🚀

Der ser man de største handlene (også blant de som er under topp-50-aksjonærer). Han var blant de største handlene på listene som kom i dag (men forsatt under top 50 på aksjonærlisten)

1 Like

Må vurderes !
Tipper han ser for seg en bra rekyl da. 10 kr opp er neppe ikke nok for Spettet når han går inn med såpass lite

Ny rente

Det var da voldsomt til fall…ser bare ut til å fortsette. Må ha vært fantasiprising før

Tjener ikke scatec på de sinnssyke strømpriser som bare går opp i verden? eller er det andre variabler som bestemmer inntekter til scatec?

Target omtrent nådd nå tenker jeg, mulig rom for videre fall til ca 150kr uten å ødelegge bildet. Men ca her bør fallet stoppe opp syntes jeg.

2 Likes

Støttes av RSI som ble oversolgt og nå er tilbake i normalområdet igjen. Ser omtrent det samme på VOW - er fallet i grønne aksjer over?

1 Like

Nå kan det være lurt å satse på at Scatec innfrir

Bra!

2 Likes

Jeg skulle ønske man bare kunne få det lesbart med referanser, ikke barne-tv på 21 minutter… Men men, ty.

1 Like

Enig, men jeg tror dette er eneste måten å få amerikanere til å skjønne på.
Som å pakke medisin inn i godteri for å gi det til ett barn.

1 Like

Så lenge selskapet ikke viser at de klarer å generere avkastning på sine prosjekter, og holde risikoprofilen lavere enn hva den er i dag, så er dette overhodet ikke et selskap verdt 25mrd kroner. De er priset langt over hva andre energiaksjer er priset til, dette kun fordi de er et grønt energiselskap. Aktører som Equinor kan finansiere en transformasjon til grønn energi ved å følge takten i markedet og finansierer prosessen over drifta. Mens Scatec må ta opp gjeld eller utstede nye aksjer for å finansiere nyutbygginger.

Hvordan i all verden kunne denne da for litt siden koste 420 kr ?

Nei det er godt spørsmål? Hvordan klarte Oslo å prise alle «grønne» aksjer til skyhøye verdsettelser? Det var jo halleluja-stemning og en drøss med selskaper uten inntjening men en «bærekraftig, grønn fremtid» var likevel priset til milliarder. Scatec har vell attpåtil vist dårlig management ift flere nyheter siste året, spesielt vannkraft-oppkjøpet som hadde skjelett i skapet. Mr. Market (les Oslo Børs, Wall street etc.) er en spinnvill og bipolar person som går fra himmel-helvete og tilbake igjen på kort tid, uten noen grunn. Beste du kan gjøre er å kjøpe selskaper som tjener penger på kapitalen de investerer og som er priset lavt ift nettopp dette - og her kommer Scatec veldig dårlig ut. Eneste muligheten er at de klarer å være mye mer effektive fremover og tjene mer penger på sine prosjekt, noe de enda ikke har vist, har bare vist lovnader om økende produksjon år etter år. Beste håpet er vell at Equinor kjøper opp selskapet for å rettferdiggjøre navnebyttet fra Statoil. Og det sier sitt om Scatec-aksjen.

1 Like

Huff av meg Selskapet som ble skrytt opp i skyene og dro inn kontrakt etter kontrakt har havnet i et skikkelig uføre. Kanskje bare å komme seg ut
Sett i etterpåklokskapens lys skulle man kjøpt Hydro for alle penga på 28 kr under korona, men det er litt sent å tenke på nå