Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SEA1 Offshore (tidligere Siem offshore)

Den går upp bra nyhet

Kjapp oversikt båtene Siem får med seg ut:

Siem Stingray fin subseabåt, 250t kran 2014 bygd - ettertrakjtet størrelse

Siem Barracuds fin subseabåt 250t krane 2013 bygd- ettertraktet størrelse

, Siem Opal, stor ahts 2011 bygd stor nok til turbiner med god margin

Siem Pearl, stor ahts 2009 bygd stor nok til turbiner med god margin

Siem Topaz, stor ahts 2010 bygd stor nok til turbiner med god margin

Siem Pilot, 900kvm dekk psv 2010

Siem Pride, 825kvm dekk psv 2014 bygd

Siem Symphony 900kvm dekk psv 2014 bygd

Siem Thiima 900kvm dekk psv 2016 bygd

1 Like

Hva er det som er opplegget? Kristian Siem skal overføre disse 9 skipene i et datterselskap? Som en slags kopi av strukteren i Solstad med Maritime + Newco

Nei disse 9 overtas av et selskap som Siem eier utenom Sioff-sfæren, så er ikke samme som Soff-dealen, i Soff-dealen er alt under samme paraply fortsatt. Sioff forsvinner fra Siems-paraply nå.

“Siem-selskapene vil ta over 117,5 millioner dollar i skipsgjeld som en del av transaksjonen.”

Ca 1.2mrd i gjeld på de skipene er ikke mye, synes det virker sterkt. Når det er sagt blir jeg overrasket om Siem skal drive dette videre som et frittstående nytt rederi med de 9 skipene.

Men det skal han da kanskje?:face_with_monocle:

Kanskje- men jeg vet ikke, blir litt å starte på nytt etter 30 år og han er da oppi årene-og ikke minst har han Subsea7… jeg er fristet til å tenke at han har en plan videre for skipene allerede men vi får se…spennende utvikling. Litt usikker på kursen mandag.

MEN- spennende tanke: Dette betyr vel at lån osv skal reforhandles/endres og det åpner da for utbytte i 2024 vel???

Sioff+VSSAB blir fryktelig ahts tungt- jeg holder untem helixskipene/de andre:

6 psver blir 1 (5 til Siem)

5 Subsea blir 3

10 ahts blir først 8 mens så kommer da formodentlig 6 inn fra Viking-

1psv

14 ahts

3 subsea

  • de 2Helixene og et par spesialbåter til- vet ikke helt jeg… blir jo en stor fordel for Viking å få managementet til Siem så de kan operer globalt, tenker spesielt på de to fra OPceanYield(fra Soff) som ikke bør inn i NS (ene skalveltil Australia hvor Siem er godt på plass) men disse isbryter-ahtsene er det kanskje et ekstra marked for i Canada og hvor Siem har kontor og aktivitet?

Analytikere etter Siem-exit: – Spennende, nytt kapittel

Feranleys øker kursmål fra 39kr til 47kr.

PAreto opprettholder 36kr kursmål, med sannsynlig fusjon/oppkjøp.

Annual Report 2023

Notice of 2024 Annual General Meeting

Siems exit fra eget rederi: Midelfart med på avtalen

Bra for Sioff imho, ville blitt veeeldig ahts-tungt

https://www.dn.no/oljeservice/christen-sveaas/kristian-siem/siem-offshore/christen-sveaas-tar-kontrollen-i-siem-offshore-avviser-fusjonsplaner/2-1-1640059?abtest=b

SIOFF – Annual General Meeting held on 7 May 2024

Election of Chairman

Change of company name

@pdx tickerbytte

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/618722

Financial calendar