Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Tror det er veldig dumt å selge Natto aksjer her.

Fra placera. Det virker som egen SEQR konto har kommet i gang nå.

[quote]Seamless Distribution / lagom till julhandeln / Re: lagom till julhandeln
I dag 14:48 IP: M7+6jzpdW
Samma här. SEQR konto aktiverad. Tror att någon här på forumet skrev för länge sedan “prepaid konto” och där är vi nu. Själv ser jag den som den mest optimala lösningen för min skull. Ingen kredit och lättare ha koll på då man ser saldo att handla för. Har i för sig inte använt det ännu men är ganska säker på att teknisk sett kommer den att fungera finfin precis som collector kredit med faktura eller dra från bankkonto. Tror att Seamless tjänar själv mest på SEQR konto då de inte behöver betala något jämfört med collector fakturalösning eller när pengarna dras från bankkonto.

själv ligger jag runt 40 transaktioner/mån i och med Blippa och Betala kommit igång. Handlar för ca 8 000 kr/mån med SEQR.[/quote]

Mer info her

https://seqraccount.seqr.com/en/

Veldig viktig funksjon!

2 Likes

Remium analytiker kommentar etter Q3

http://introduce.se/foretag/seamless/analys/2016/11/seamless---analytikerkommentar-pa-q3-rapporten/

1 Like

Syk disconnect mellom aksje og selskap her. Men har for meg at rettsaken starter på mandag, så det er kanskje grunnen.

1 Like

Så det du sier er at det burde bli et godt kjøpstidspunkt, hvis man antar rettsaken ikke får noe særlig utslag?

Det som har holdt meg tilbake fra å kjøpe er den svake utviklingen som SEQR har hatt. Veksten er lineær, ikke eksponentiell, og selv den koster penger. SEQR prepaid-konto kan nok muligens løse litt opp i den floken, selv om jeg ikke er helt sikker på hvordan man får penger inn på den? Via kort koblet mot SEQR?

1 Like

Autogiro (bankoverføring) eller kreditt som du får faktura på.

Men det må gjøres fra appen. Positivt hvis de legger til bankoverføring med KID fra banken

1 Like

Det hørtes ut som en god løsning!

Når tror du neste emisjon kommer? De brenner jo fortsatt bra med cash.

1 Like

Det mest positive jeg fant i Q3 var økningen i inntekt fra SEQR fra 2015 på ca. 40%. Selvsagt langt å gå der, men potensialet ligger der selvsagt. Bare man finner riktig måte å tjene inn på. Samme problem som Vipps og mcash har antar jeg.

Mea Wallet er jo veldig spennende helt for seg selv om de klarer å lage en så god tjeneste at mange utviklere foretrekker dem når de skal integrere payments i apps. Det er jo en startup med mange muligheter foran seg.

1 Like

Eneste problem jeg kan se her er at avdelingen i India har store øl til lunsj:
http://www.meawallet.com/about-meawallet.html

Det er ikke feil, men urettferdig ovenfor de andre avdelingene.

1 Like

Pleier å hente inn litt hvert kvartal, hvis ikke de gjør et større grep. Ser de lyset i tunnelen så kanskje de fortsetter med mindre emisjoner.

Ja, og nei vil jeg si. Vipps og lignende løsninger har en fordel med at de allerede har identifisert kunden som bankkunde og kan bygge ut fra samme infrastruktur (nettbank, bankID osv). Det er derfor mulig å gjøre selve vervingen av hver kunde veldig enkelt. Det er snakk om å øke tjenestetilbudet fremfor å verve en helt ny kunde.

Vipps fungerer veldig greit til vennebetaling og finn.no osv da er det lite problem å oppgi telefonnummer. Det kan også fungere greit til netthandel tror jeg.

Men når det gjelder betaling i butikk er jeg fortsatt veldig skeptisk til denne løsningen. Da butikken må be om telefonnummeret til hver kunde for å gjennomføre betalingen.

Dersom Vipps går for en lisens fra MeaWallet så vil det kunne bli en god totalløsning på grunn av enkel verving gjennom bankens egne system og så ferdig grensesnitt mot NFC som ventes å bli standard teknologi i alle terminaler over hele verden. Men det er fortsatt et problem at Apple ikke vil åpne NFC grensesnitt i sine telefoner og de vil dermed kunne få monopol på NFC på IPhone betalinger med Apple Pay.

1 Like

Problemet til Vipps etat de har 500-1000k kunder og taper penger på appen. Dvs de mangler fremdeles løsningen.

1 Like

Ja, det er fordi den tjenesten er et lag over kortteknologien visa/master, dermed må de betale tredjepart for å utføre Peer-to-Peer overføringer/betalinger. De kutter heller ikke ut noen fordyrende mellomledd ved butikksbetaling. Her ligger seqr noen hestehoder foran. Men seqr trenger flere brukere, noe som forhåpentligvis kommer nå som de har bygget ut tjenestetilbudet betraktelig med sanntidsoverføring og nfc betaling nasjonalt og internasjonalt.

1 Like

Husk at det kommer ny EU lov snart, som tvinger bankene til å åpne opp API som gjør at man kan gjøre konto til konto overføring som 3jde part :wink:

1 Like

Ja, det kan man allerede til en viss del (Vha bankens sdk). Men det blir samme treghet som vanlig bankoverføring med bankens mobilapp, hva er fordelen?

Det jeg tenker er at med den negative reaksjonen på Q3 tallene, og fallende kurs over flere måneder, så ser aksjen teknisk veldig svak ut. Velbegrunnet, eller kjøpsanledning?

Sektoren er definitivt spennende, men kommer SEQR til å bli en vinner? Eller kommer de til å fortsette å brenne pengene fra transaksjonsdelen av selskapet, samtidig som de kjører emisjoner?

Nfc rulles ut

Jeg er enig i at det ikke ser sterkt ut teknisk, eneste indikator som kan støtte kjøp er rsi, og at vi har en lang konsollidering bak oss før nedgangen de siste ukene og at dette muligens kan være en bear trap før en større oppgang.

Men som selskapet selv skrev i rapporten så er det veldig store verdier i selskapet som ikke reflekteres i kursen, men med tiden skal dette rette til seg.

Jeg mener det er et veldig godt kjøpstidspunkt, men det er jo høy risiko og ønsker ikke noe særlig høyere eksponering i porteføljen.

3 Likes

Ny analyse ute

http://introduce.se/foretag/seamless/analys/2016/11/seamless---stark-trend-i-sds/

1 Like

Mulig bunnen settes her, det er i hvert fall på tide :slight_smile:

Rettsaken mot Meawallet skulle begynne i dag i Asker og Bærum tingrett, noen som vet om det finnes noen oversikt på nettet (som vi fant for Funcom)?

Kan jo være at større selger ville ut før dette. Har ikke sett noen salg fra denne i dag.

1 Like