Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Virker ikke som MGF var helt ferdige, men de står også på kjøpsiden her, det var snakk om at CEO brukte MGF ved siste innsidekjøp tror jeg, så det er en liten sjanse for at det kan være nytt innsidekjøp. Vi får se.

MGF MGF 200 000 6,30 13:20:47

Fra placera

[quote]Seamless Distribution / Blippa / SEQR på regeringsnivå
I dag 14:41 IP: g23dX7oJP
Användningen av SEQR går numera ända upp på regeringsnivå. Se Per Bolunds anförande, längre ner i länken. Klippte också ut den delen där han nämner SEQR.

It is in my view both a responsibility and an opportunity for a government to support and promote this development; nationally, in the EU and globally. I can today in Singapore with my cellphone pay my bills in Sweden and I can even send some money to my child via SEQR without any additional cost using only my cellphone. The opportunities are vast[/quote]

2 Likes

Jeg gjorde min første contactless betaling med vanlig plastkort i dag. Utrolig enkelt, bare holde kort over, blipp og så var det betalt uten kode eller noe. Føles ikke helt sikkert men for større innkjøp må du vel ut med koden :slight_smile:

NFC contactless vil ta over helt. Det var litt samme følelse som da jeg fikk min første iPhone. Så er spørsmålet om det er like smidig på mobilen, men jeg er veldig glad for at SEQR/Meawallet er med her.

1 Like

Jeg tror den foreløpige grensa før du må taste kode er 300 kr som standard. Kan sikkert økes.

1 Like

Kjøpte 1500 aksjer i dag :slight_smile: Ikke mye, men men nærmer meg 45k aksjer totalt her nå.

2 Likes

Trodde ikke du var såpass til storfisk :smiley:

1 Like

Han brukte alle penga i funcom idag ;D

1 Like

Satser på at det blir et bra kjøp! Jeg har 9k og er fornøyd med den beholdningen per nå. Er ca 20% i minus, så det frister selvsagt å øke litt.

1 Like

Eksempler på kontaktløs betaling med SEQR på Android (i London)

2 Likes

Slår meg at når de nye eu reglene kommer for åpne APIer for konto til konto overføring som bankene blir tvunget til å innføre, kan dette eksplodere :wink:

1 Like

Når du betaler med visa i utlandet så tar banken rundt 2% valutapåslag. Jeg fant ingenting om noe slikt på SEQR-sidene?

… jeg fant egentlig ikke noe om hvordan Seamless tjener penger på SEQR (at det koster noe å bruke på noe vis), men det gjør de kanskje ikke enda?

1 Like

De tjener penger gjennom avgiften butikken betaler per kjøp. Dersom seqr er integrert i kassasystemet betaler de halvparten av en vanlig visa/mc transaksjon, og med nfc kontaktløsbetaling ser ikke butikken forskjell og betaler det samme som ved en vanlig mastercard transaksjon.

Her har SEQR en stor forskjell mot andre løsninger som bygger på å legge inn dine eksisterende bankkort, da skal disse ha sine gebyrer som vanlig, og det er vanskelig for Vipps og lignende aktører å ta betalt utover dette.

Kundene betaler til slutt gjennom høyere priser på varer og tjenester, men ser “gratis” ut.

1 Like

Alle tjenester som vipps og co posisjonerer seg for det nye EU direktivet. Når det kommer trenger man ikke MC,Visa,Amex lengre. og da kan hele gebyret tilfallet Vipps/m venner.

Hvordan vil dette fungere? Vipps er bankens løsning og de har allerede tilgang til sine API er, eller?

Vipps har tilgang til DNB sine APIer men ikke Nordea eller andre banker sine.

Eu direktivet tvinger bankene til å dele sikre APIer med alle som vil. Som betyr at konto til konto blir en muligeht for 3dje part.

Dette er også grunnen til at Apple og Google har satset hardt i dette markedet, da det fort kan endre veldig mye.

De må uansett løse infrastruktur for transaksjoner. API er jo bare at du får tilgang til funksjonene i mobil/nettbanken.

Swish (tilsvarer Vipps i Sverige) har løst dette utenfor kortselskapene, men den løsningen de har for betaling er nede på grunn av tekniske problemer og tror ikke dette kan komme i gang før eventuelt neste år.

Mulig de kan lisensiere transaksjon-løsningen til Seamless :slight_smile:

1 Like

Ja det er opp til hver bank. Eu tvinger dem bare til å lage åpne APIer.

Info om Eu direktivet.

http://tsys.com/ngenuity-journal/how-europes-psd2-regulation-could-spark-a-banking-revolution.html

https://www.abe-eba.eu/downloads/knowledge-and-research/EBA_May2016_eAPWG_Understanding_the_business_relevance_of_Open_APIs_and_Open_Banking_for_banks.pdf

2 Likes

Hvordan tenker du det vil påvirke SEQR?

Jeg tror brukermasse er nøkkelen, og det er jo derfor dnb pumper millioner inn i markedsføring av vipps, for å få massen.

Dette er teoretisk en kjempemulighet for smarte løsninger. Alle er enige om at Betaling idag er en “event” og at målet er å gjøre betaling til så smertefri event som mulig. helst noe som bare skjer i bakgrunnen. Ref uber kontra tradisjonell taxi.

1 Like