Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Vil tro det er positivt siden bankene nå har mye enklere tilgang til kundenes konto, og det er der de har hatt en fordel mot SEQR og andre tredjeparter. Dette vil gjøre det enklere å få penger inn og ut av SEQR systemet.

Det skal også sies at de fleste bankene har SDKer allerede nå som gjør at tredjeparter kan få tilgang, men APIene skiller seg noe fra hverandre, så dersom dette vil gjøre at det blir etablert en felles standard gjør jo det livet lettere for tredjeparter.

Her er et eksempel på en app som bruker dette: https://www.tinkapp.com/ (oversikt over forbruk og alle kontoene, men kan også godkjenne og utføre transaksjoner)

1 Like

Jeg liker Seamless veldig godt, men har ikke lyst å selge meg ned i noen andre beholdninger og liker Stillfront bedre og kjører inn mer der.

Trenden i aksjekurs er negativ nå, og jeg tror ikke det kommer noen store meldinger før neste kvartalstall. Det kommer jo også en emisjon ettersom de brenner rundt 20MSEK i kvartalet.

@holmes jeg prøvde å lese Q3-tallene men jeg klarte ikke finne hvor mye cash de sitter på? Lyst til å gi meg et hint? :blush:

1 Like

29.2 millioner på bok

Med tanke på at Seamless må ha endel cash på bok pga finansreguleringer osv, så blir det mao emisjon før neste kvartal hvis cash burn blir den samme?

Sannsynligvis noe rundt slutten av Q4 eller begynnelsen av Q1, om det blir emisjon eller noe annet gjenstår å se, det kan også være de selger en del, tar inn partner osv eller så fortsetter de med “mindre” emisjoner hvis de ser lyset i tunnelen.

Hvis man tenker partner, kan det bli aktuelt først etter rettsaken vil jeg tro, kan tenke meg at en større aktør gjerne vil ha det overstått før det blir aktuelt. Hvis jeg skal spekulere i en grunn til at det er såpass stille nå.

2 Likes

Tror du de har penger helt til Q1?

The company needs a liquidity fund of 2 MSEK in the Swedish operations to maintain its money transmitter license from the Financial Supervisory Authority. Corresponding liquidity base for the US market is appr. $ 1 million when starting up the business, a total of appr. 8.5 MSEK.

Egenkapitalen med samme cash-burn blir fortsatt positiv ved slutten av Q4, men de vil mangle 2,5MSEK for å lovpålagt likviditet. (29,2 MSEK -8,5 MSEK -2 MSEK -21,2 MSEK = -2,5MSEK)

Det høres ut som en naturlig forklaring.

Jeg tror ikke det er lurt av Seamless å presse på for en større avtale nå. De har relativt lite cash og en rettssak hengende over seg. Da er det bedre å se om de klarer å få til en emisjon igjen tror jeg.

1 Like

Nedetid er noe Vipps også er godt kjent med :smile:

1 Like

Hadde de klart å få på plass lisensiering av teknologi, så tror jeg de kunne klart seg, men jeg tror det skjøl holde hardt.

1 Like

Oppsiden her er i mine øyne SEQR og MEA Wallet lisens/apibruk. Spent på hvor mye inntekter som kommer fra Mea Wallet i Q4.

2 Likes

Det er vanskelig å spå det er flere faktorer som spiller inn blant annet working capital, men det som ble sagt i rapporten var at de trengte å hente penger i “året som kommer”

“The board continually assesses the funding situation for the group and can use various methods for financing the current negative cash flow. Although the cash flow is continually improving, the group will be in need of further funding during the year ahead”

1 Like

Tast inn 8 sifret kode, hold telefonen inntil bluetooth boksen, godkjenn betalingen i appen. Og VIPPS så har du betalt for kaffen :slight_smile:

Aner jeg et snev av sarkasme her? :smiley:

Ja, denne løsningen tror jeg ikke noen ønsker, men på nettet så kan det fungere. Tross alt enklere å taste inn telefonnummer enn alle detaljer.

2 Likes

Jeg testet dette på elkjop.no og må si at jeg foretrakk Vipps foran Visa. Veldig, veldig mye mindre punching. Telefonnummeret mitt kan jeg i hodet. Det samme kan ikke sies om kredittkortnummeret mitt. :smiley:

Sammenlignet med NFC betalingen til SEQR, så var dette ganske håpløst. :wink:

2 Likes

Tror også de må forenkle løsningen før dette vil kunne ta av. Ser for meg at koordinater og listing av betalingsmuligheter automatisk i appen etter lokasjon kan være en løsning som kan forenkle dette. Barcode til å hente inn tallet direkte burde også være mulig. Blir spennende å se hvordan løsningen vil se ut og eventuelt utvikle seg.

1 Like

De kan kjøre samme løsning som SEQR, de bruker kameraet. :slight_smile:

1 Like

Det går i riktig retning, 7 land på topp 100 innen finansapper på Android.

Siste 3 måneder

Det som er mest spennende er UK, der er infrastrukturen bygget ut, men også Android Pay tilgjengelig. Så får vi se om noen synes det er interessant med de ekstra tjenestene SEQR kan tilby (og cash back programmet). Fint om SEQR kunne smyge seg opp til topp 10 i hvert fall der.

1 Like

Er det den pågående rettssaken mot Meawallet som ligger som et tåketeppe over aksjekursen til Seamless? Synd vi ikke har fått noe informasjon om hvordan det har gått. Rettssaken startet i Asker og Bærum tingrett 21 nov.

1 Like

Mulig, men også finansering vil jeg tro, det er ventet at de må hente ny kapital i løpet av ca 1 måned.

3 Likes

Ja, trolig, men det kan ikke se vanvittig dårlig ut mtp at sjefen sjøl kjøpte for 500 k på 8 kroner.

(Rettet til 8 kr)

2 Likes