Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Det er jo en rettssak mot Meawallet pågående. Kan ha noe med dette å gjøre? Foreløpig så vet vi jo ingenting som helst om hva som har hendt i rettssaken. Må si jeg er nysgjerrig på hvordan utfallet blir der.

1 Like

Mulig, en annen ting som kan legge et visst press på aksjen er at det er i kategorien aksjer som har gått dårlig i år og der investorer velger å realisere tap før nyttår for å få med seg litt ekstra tilbake på skatten. Kan potensielt kvalifisere inn i en sånn taperportefølje som man sitter på over nyttår på grunn av denne effekten.

Og så klart avklaring på finansiering som Christian tok opp.

2 Likes

:slight_smile: :gun:

1 Like

Retten opplyser at hovedforhandlingen er utsatt. Det er foreløpig usikkert når den vil starte.

2 Likes

Interessant. Hvor fant du dette?

Edit: hvis dette stemmer så er det kanskje forhandlinger på gang for å prøve å få til et oppgjør utenfor rettsalen?

1 Like

Informasjonen kommer fra en journalist i TU.no

3 Likes

Slutt 5.15 :see_no_evil: :slight_smile:

1 Like

hva i all verden er det som foregår i seam for tida. den synker jo bare?
emisjonsfrykt, rettssak?

1 Like

Har ikke sett noe spesielt, men litt surt hvis de må hente penger her, eller med rabatt her. Med innsidekjøp på 8, og mye spennende på gang fortoner det hele seg ganske spesielt.

En fin parallell til emisjon i NattoPharma på 14kr med innsidekjøp og så fall til 6-7kr?

Jeg tror folk sitter på gjerdet inntil de får orden på emisjon og rettssak. Burde ha gjort det selv, som først planlagt, men ble grådig.

2 Likes

Om ikke det hadde gått over all forventning i andre aksjer i år hadde jeg nok vært mer nervøs for aksjene jeg eier i Seamless. Heftig minusprosjekt så langt.

Fra siste kvartalsrapport:

Gruppens underkoncerner representerar i dag väsentliga värden för våra aktieägare. Då aktiemarknaden över tid tenderar att justera sig mot rimliga värderingsnivåer ser vi med tillförsikt fram mot aktiens utveckling framgent.

Bolaget har ett mål: Att skapa värde för sina aktieägare.

Får stole på at de får til en bra emisjon og at rettstvisten etter hvert løser seg på en rimelig måte.[quote=“holmes, post:461, topic:152”]
Faktisk tror jeg Meawallet i seg selv kunne verdsettes til et par hundre millioner på børsen.
[/quote]

Om ikke de regelrett har gått på tryne med Meawallet… Hva annet kan det være? Eller er Seamless den mest undervurderte aksjen på børsen?

2 Likes

Seamless er verdt 302 641 320 atm.

20+ mill på bok.

I don’t get it.

In other news: Meawallet har fått ny nettside. http://www.meawallet.com

1 Like

De brenner mer enn 20 mill i kvartalet, så jeg tror du er inne på noe der.

2 Likes

Nå har jeg funnet en pen trend kanal :joy:

Er det noe vi ikke har fått med oss? 4 millioner omsatt med snitt 4.55

1 Like

Merkelige greier, får jo håpe det snur, elllers kan dette fort bli et eksempel på hvor farlig det kan være å snitte ned gang på gang. Men noen verdier må vel dette selskapet ha?

1 Like

Man kunne jo snitte seg opp i Funcom opp før emisjonen, diverse biotek aksjer før de presenterte dårlige resultater, eller Opera før de fikk en dårlig rapport, så hva har risiko å gjøre med å snitte opp eller ned ? Men at Seamless har høy risiko har jeg aldri sagt imot, derfor er har jeg ikke kjøpt mer enn jeg har.

Noe må ligge bak den nedgangen vi ser, kan det være noen større som vil ut for enhver pris? Kanskje denne aktøren ikke vil være med på en emisjon? Blir bare spekulasjoner.

Tok selv et lite tap i denne på rundt 6kr. Har mistet grunnleggende troen på selskapets muligheter fremover og går ikke inn igjen med mindre det er en ren teknisk trade. Stort sett fordi jeg ikke kan se noe interesse for Mea Wallet i markedet og at SEQR app er lite nedlastet så jeg tror de taper konkurransen for jeg ser ingen tegn til bedring her.

1 Like

Ja, vi vet ikke fasit her enda og jeg sier ikke at det ikke er risiko, jeg bare ser ikke hva det har å gjøre med å snitte ned å gjøre. De som snittet ned i Funcom og PCIB gjorde jo greit? Eller er det andre regler her?