Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Jeg påpekte bare den generelle faren med å snitte ned flere ganger. snur det går det jo bra, går det rett ned for alltid øker man bare tapene. Jeg lurte selv på forrige gang jeg solgte meg ut av seam om jeg skulle selge eller snitte ned. Valgte selge.

Man burde ikke snitte seg ned så mye at man sitter med mer enn det man ønsker å eie. Som kanskje er en vanlig feil, men jeg pleier å gå inn relativt lett (ikke ta alt jeg ønsker når jeg går inn i aksjen) og så øke forsiktig derfra og hele tiden ikke eie mer enn jeg ønsker utifra risikoprofilen til aksjen.

Man kan jo også tåle å noen ganger tape på en aksje hvis man tar fundamentalt feil, derfor viktig å diversifisere og ikke satse alt på et kort. Men vi vet fortsatt ikke hva resultatet her blir.

1 Like

tok meg en liten mini-lyttepost her. I tilfelle det snur… Jeg har vel bedre snitt enn samtlige som sitter i aksjen her i alle fall.

1 Like

Jeg sitter stille, men ville kjøpt hvis jeg ikke hadde aksjer.

Jeg skrev en mail til IR og spurte om de kunne øke kommunikasjonen med markedet siden handelen nå tyder på at den tilgjengelige informasjonen ikke er symmetrisk. Får se jeg om får noe svar.

4 Likes

Jeg har kanskje lagt for lite vekt på den skuffende utviklingen for SEQR. Resten av selskapet går bra.

1 Like

Ser noen spekulerer på Placera at det kan være CEO, det vil si tvangssalg av aksjer med belåning. Det er ren spekulasjon og ingenting som er bekreftet.

Vi har sett lang nedgang på lavt volum og nå i dag høyt volum og kraftig ras i kursen. Det passer forsåvidt med denne teorien.

Fikk svar nå

“No company specific info that we have not communicate so my guess is that some shareholders sell out before year end.”

1 Like

Ja, og det man skal huske på er at ingen har enda lykkes fullt ut med mobilbetaling i butikk, dette vil skje de neste årene. MasterPass f.eks har startet dårlig, men det betyr ikke at mastercard ikke vil spille en rolle her. Vipps i butikk har begynt katastrofalt, men det betyr ikke at bankene ikke vil spille en rolle her. SEQR går også treigt, men den teknologien har en del fordeler som konkurrentene mangler. Det som går hittils bra er vel Apple Pay og Android Pay, men vi vet enda ikke hvor dette slutter.

Sikkert en del skattemotiverte salg i flere aksjer for tiden :slight_smile:

2 Likes

Tok en liten post til :slight_smile: Så får dere heller le av min evige nedsnitting, men beløpet hver gang er jo en liten prosent.

Men får jo litt flere aksjer nå for samme beløp enn da jeg snittet ned på 7 tallet

2 Likes

Med “Black thursday” fortsatt ferskt i minnet så er jeg en smule redd for finansieringen av Seamless… Snart må noe skje.

Mangold Fondkommission AB har solgt mye både i går og i dag. I PCIB så vi jo at Storebrand solgte seg ned, og med det holdt kvelertak på kursen i forkant av oppgangen. De kan jo ikke ha vist hva som foregikk i PCIB på det tidspunktet. Håper noe lignende skjer her.

2 Likes

257 millioner SEK nå, 236 nok :slight_smile:

1 Like

Trenger ikke være samme aktør, men største meglerhus på selg i går er størst på kjøp i dag

MGF 4,56 57 520

Det støtter teorien om skattemotivert handel.

2 Likes

Ganske lav RSI nå 16. Contrarians siste halmstrå :smiley:

1 Like

Skal denne opp igjen? Hadde hjulpet på min portefølje :slight_smile:

2 Likes

Market Outlook
Alarm bells are ringing for those holding short positions. We are on the verge of telling an end to the bearish phase in the market and acknowledge the ascendancy of the bulls.

3 Likes

Tenker vi må opp til nesten 6kr på kort sikt før Seamless er friskmeldt. Det kan skje fort ved positive nyheter, eller ferden kan fortsette videre ned ved negative nyheter.

Må slutte å kjøpe aksjer i negative trender. Tror det blir nyttårsforsettet mitt.

2 Likes

SEQR: Ser ut som trenden med flere positive reviews på google play fortsetter. Allerede ny ATH hvis jeg tar bort en stjerner og desember er ikke over. Det er fortsatt “lavt”, men liker trenden, og det er viktig å huske på at støtte for kontaktløse betalinger rulles ut gradvis i butikkene, og at det gjerne er lurt å også øke markedsføringen gradvis så man kan løse problemer underveis.

3 Likes

Selv dersom bankene vinner kampen om mobilbetalingene så kan Seamless / Meawallet gjøre det godt gjennom B2B. Fra februar så det er ikke helt ferskt, men verdt å høre på.

1 Like