Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Når jeg først ser på kvartalstallene:

Så må jeg jo si at jeg ikke helt blir klok på hvor fra f.eks. SDS/Transaction Switch delen av Seamless faktisk går. Hvor stor del av “Group functions” utgiftene hører egentlig hjemme der?

Forsåvidt også interessant at eProducts står for størsteparten av omsetningen i Seamless, men går i minus (såvidt). Det skal ikke store marginforbedringen til der før den kan bidra bra positivt.

2 Likes

Et utgangspunkt kan være å dele på 3, da får du ebit 20msek på sds. Du kan jo sammenligne med feks link mobility som hadde ebit 13mnok 2016.

Eproducts har også hatt en god utvikling og kan se for meg at den i hvertfall snart kan betale for seg selv og sin andel av group functions.

1 Like

@Larsen meawallet er også med

https://www.mobileworldcongress.com/exhibitor/meawallet/

Hall 6 er samme hall som Thin Film også er i. En haaaaug med små selskaper der. Overrasket over at Thin har fått en så dårlig plass. IDEX er i både Hall 1 og Hall 2.

http://www.innovasjonnorge.no/no/pressemeldinger/store-forventinger-til-mobile-world-congress/

Hvorfor nevner de ikke Thin Film Electronics og IDEX?

Fordi de er selskaper som egentlig ikke har noe å si :wink: ( ok det er den stygge sannheten.

Ok. Rart de i det hele tatt får lov å være med på den messen da.

Alle kan delta så lenge man betaler :wink:

Er ikke så mye verre enn det.

Har du aksjer i noen av selskapene vi nå diskuterer?

Kanskje, har det noe å si?

Tipper IDEX og THIN ikke er en av dem :wink:

Thin styrer jeg ekstremt langt unna, men dette er Seamless tråden. Ikke Thin eller idex.

1 Like

Say no more :smiley:

Seamless er dødfødt. Der er vel ganske selvsagt at Google, apple eller paypal tar over dette? Dere kan sikkert gjøre en trade her men ikke kjøp på tro og håp.

Det skal ikke rare markedsandelen til før det blir ganske bra når mobilbetaling tar av

@tswbeta har jo et godt poeng, hvis SEQR bare klarer å få en liten markedsandel, hvorfor vil de ikke bare dø ut? Hvorfor gidde å integrere med dem når du kan integrere med de få dominerende på markedet?

Svaret på dette er muligens at det vil være lokale markeder. F.eks. i Norge har vi Vipps, men det er nok flere land hvor bankene henger etter i utviklingen av egne produkter. I stedet for at de starter fra scratch, så kan de bruke produkter levert av Seamless. Med f.eks. Facebook eller google, så tror jeg ikke bankene klarer å gjøre avtaler hvor de beholder endel av kontrollen. Det får de nok til med Seamless.

… alternativt, hvis SEQR og Meawallet er bra nok produkter, så vil kanskje en eller flere av de store til å komme inn som partner?`

Men ja, Seamless er i en skikkelig presset situasjon, men hvis de lykkes så tror jeg det fint kan gi 10-20x kursøkning. Fordi situasjonen er såpass presset, så er posten min i Seamless relativt liten (10%).

For Seamless, så har de forsåvidt også flere ben å stå på en SEQR:

Hvis man gjør som @holmes foreslo over, og sprer Group Functions sitt Operating Result 33% på hver av de tre andre gruppene, og så tar vekk SEQR, så får man et Operating Result på 7 MSEK. Hvis man bare ser på SDS/Transaction Switch, så blir Operating Result på 21 MSEK. Market cap-en til Seamless er på 361 MSEK.

1 Like

Jeg er enig når det gjelder qr betaling i butikk eller på nettet, men med nfc/kontaktløs betaling så er det ikke nødvendig med noen integrasjon.

Men ja han har et poeng, slik jeg ser det er det tre typer av aktører som vil sloss om markedsandelene. Google, Apple, Samsung etc store multinasjonale selskaper som har fordelen av å ha kunden inne i sitt økosystem allerede (bare se hvordan Apple holder på), bankene og fintech tredjeparts utfordrere.

Bankene har fordelen av å ha kundeforhold og identifikasjonen av kunden allerede. Samt at de har en infrastruktur som de kontrollerer. Nå vil denne bli mer åpen som @Evilfreud har påpekt, og da er det lettere for tredjeparter.

Tredjeparter som SEQR. Har fordelen av å gå utenom dyre konvensjonelle løsninger, men problem med grensesnitt mot eksisterende infrastruktur og må sette opp helt nye kundeforhold.

Nå synes jeg Seamless er i en god posisjon når det gjelder å få en bit av både kakestykket som bankene vinner (gjennom Meawallet), og det er også en av de sterkeste tredjepartsutfordrere gjennom SEQR. Men tar Android Pay hele kaka så ser det ikke så bra for SEQR og Meawallet, men jeg personlig tror markedet vil bli mer fragmentert enn dette.

Dersom vi går utifra at alle jobber mot samme standard NFC kontaktløse terminaler, så er det heller ingen nettverkseffekt å snakke om. Det er ikke som med vennebetaling at du er avhengig av en viss kundebase for at det skal fungere.

Det som taler til Seamless fordel er at de utvikler løsninger som trimmer bort mellomledd i verdikjeden, de kan dermed dele verdien som spares med kunden gjennom å tilby lukrative cash back insentiver.

Spennende dag her om vi kan stenge over SMA100 6.17

RT 6.35

Jobber seg oppover

1 Like