Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Burde kunne karre seg opp til 11 i første omgang. Jeg syntes jo aksjen var billig på 11 kroner og det var før den fine utviklingen i Tyskland for SEQR, og nye spennende ordre for Meawallet.

2 Likes

Seamless Distribution / Nfc betalning / Nfc betalning
I går 21:12 IP: xFM+jHCud
Hej
Har just kommit hem från semester på Gran Canaria, blev positivt överraskad va många ställe man kunde betala med mobilen . Alla affärer jag va och handlade i gick det att betala med Seqr contactles ,det funkade perfekt, jag pekade bara på terminalen att jag ville betala med kort , kassörskan tryckte in beloppet i terminalen, när det var färdigt så la öppnade jag appen och tryckte att jag ville blippa , la telefonen på terminalen direkt fick jag upp summan i mobilen tog någon sekund sen va betalningen registrerad i kassan så fick jag ett kvitto på att jag betalt contactles, efter någon halv minut hade jag kvittot i appen vad jag betalt i svenska kronor respektive i euro ,där stod också vad jag fått för kurs, tex9.65, Jag betalade också på resturanger där har nästan alla contactles terminaler, där funkade det lika bra där kom det ut med en trådlös terminal till bordet, och där gjorde vi på samma vis, fick kvittot på betalningen direkt vid bordet, de va väldigt imponerade av hur snabbt det gick och att man använde mobilen. det va som en sa till mig magic phone!!. Man kan nästan säga att jag kunde klarat mig med mobilen som betalningsmedel hela semestern, taxi bilarna hade inte terminaler. så taxi måste man ha cash till.

2 Likes

Svært lovende utvikling for SEQR på Android, husk at februar er en del kortere enn januar, og januar overrasket veldig positivt.

2 Likes

Dette vil bare fungere i Norge såvidt jeg har forstått, egen løsning via bankaxept. Hvis de vil støtte mastercard / visa og kjøp i utlandet kan de jo kjøpe en lisens fra MeaWallet.

1 Like

Nå ser det ut som om vi får flere reviews hver eneste måned, februar høyere enn januar som var høyere enn desember osv. Men hvis vi ser for oss at dette stabiliseres og antall reviews holder seg på samme nivå som jan-feb ut resten av året ser det likevel ganske bra ut year over year.

3 Likes

Seamless aksjekurs vs SEQR Trend

2 Likes

Jeg tror SEQR har en hard kamp foran seg, og er langt fra sikker på om de kommer til å lykkes. Det er vel den aksjen, sammen med Photocure som jeg sterkest vurderer å selge meg ut av.

Samtidig synes jeg dette ser interessant ut:

Edit: sjekket avanza-forumet også, og hva finner jeg der?


Ser ut som det er flere som ser ting her

3 Likes

Forhåpentligvis støtte her da!

Når det gjelder Seamless så er det jo mer enn bare SEQR appen. Det er egentlig 4 deler, SDS som er en lønnsom del som også vokser, SEQR appen som tross alt viser positive taker i Tyskland, MeaWallet som er en spennende joker som har en god løsning å tilby bankene, eProducts som jeg er minst interessert i. Uansett i hvert fall 3 spennende “selskaper” til en svært lav pris.

1 Like

Kjedelig utvikling her i dag da NON og AVA tradere har mistet tålmodigheten.

Støtte på 5,35 i følge TA fra idag

http://www.introduce.se/foretag/seamless/teknisk-analys/2017/3/seamless---ta-negativ-korsning-i-macd/

1 Like

Årsrapporten

SEAMLESS DISTRIBUTION AB
Seqr™ launches Seqr Go!™ an app for teenagers (Cision)
2017-03-16 08:50

Stockholm, 16 March 2017

Seqr™ announces the launch of Seqr Go!™, the first of its kind prepaid mobile payment app designed mainly for teenagers. As we move gradually to a cashless society, introducing an accessible mobile payment solution for teenagers is both an innovative and logical next step. Thanks to Seqr Go!, there is no need for youths to carry cash or cards anymore: all they need is their smartphone, making it a safe and secure alternative for handling money.

“Seqr Go! represents a major leap forward for Seqr and the mobile payment market in general. For the first time someone (Seqr) has provided a safe, smart, and youth friendly mobile payment technology. The youth segment is a large group of consumers that has effectively been shut out of this market and capabilities until now.”, says Peter Fredell, CEO of Seamless. “It replaces the need for a wallet or to carry pockets full of cash making it safer for teens when out and about. It also enables teenagers to send money to or receive money in real time from other Seqr users whether home or abroad, anywhere in the world, free of charge.” The application is easy to manage and helps teenagers responsibly manage their finances. The in-app payments activity log gathers all purchases and receipts so Seqr Go! users (and their parents) can keep track of their spending in real time.

The application provides a secure alternative to carrying cash and/or cards and is quick and easy to get up and running with the only thing being required is a name, date of birth, email address and telephone number - in comparison to the more complicated and often lengthy process of getting a bank account. Seqr Go! also provides a smart way to help teens to manage their spending and learn more about budgets and finances.

Money can be transferred instantly to a Seqr Go! account via person-to-person transfer by another Seqr user. Seqr Go! users don’t need to link a bank account because the funds are transferred to their prepaid Seqr Go! account. Thanks to the prepaid technology Seqr Go! users can only spend what is in their account, so there is no risk of teens being overdrawn.

As with the classic Seqr application, contactless is enabled for faster and more convenient payments. This is possible wherever contactless payments are accepted, currently around 30 million point-of-sales worldwide. The Seqr Go! user simply holds his or her phone up to the contactless card terminal in every shop where a contactless card terminal is installed. For low value transactions, there’s no need to enter a PIN code, making it a quick and easy alternative to cash and/or cards. The smart technology of Seqr uses encrypted payments so personal details are secure at all times.

Seqr Go! will be available to download in the Google Play Store on the 16th March 2017.


Invitation to live broadcast about Seqr Go!

We are delighted to invite you to our live broadcast on the 16th March 2017 at 2 PM (CET). Our CEO, Peter Fredell, will introduce to you our new app, Seqr Go!.

Please click the here to watch the live broadcast. (https://www.youtube.com/watch?v=9r88SAqNKZo)

We look forward to welcoming you!

3 Likes

Liker dette, tilbyr tjenester som faller utenfor det android pay og andre konkurrenter kan tilby

1 Like

Nice! Blir spennende å se om de klarer å få det til å slå igjennom

Jeg lurer på om SEAM sin beste mulighet i et knalltøft marked er et oppkjøp av en større aktør som ser potensialet i de innovative produktene/ideene SEQR består av. Masse gode ideer her, men for få kunder og/eller for små inntekter.

Jeg tror det jeg også, men samme hva et bra tillegg, også for en evt oppkjøper eller samarbeidspartner.

SEAMLESS
Seamless - Analytikerkommentar på bolagets lansering av Seqr Go! (Introduce)
2017-03-16 13:22
Seamless meddelade i morse att bolaget lanserar Seqr Go! - SEQR för minderåriga, läs pressmeddelandet här. Nedan följer en kort analyskommentar på nyheten.

Seqr Go! är en nerskalad variant av Seqr särskilt anpassad för personer under 18 år, en grupp som annars är svår att nå med finans-appar. Då mobila betalningar (via NFC) och överföringar via appen endast är möjliga med förbetalda medel, genom ett pre-paid-konto som är inkluderat i Seqr Go!, är det möjligt för minderåriga att ladda ned och använda appen utan godkännande från målsman. Pre-paid-lösningen medför således även att den minderåriga enbart kan göra av med de pengar som sats ni på det förbetalda kontot, vilket ger föräldrar god kontroll. Appen lanserades i idag och är i nuläget tillgänglig i 15 länder. Enligt Seamless är Seqr Go! för närvarande unik i sitt erbjudande mot minderåriga.

Liksom vid tidigare lanseringar från SEQR är vår bedömning att produkten i sig är konkurrenskraftig, och i detta fall unik, och därigenom torde attrahera användare. Historiken visar dock att bolaget har haft svårt att attrahera användare trots ovanstående. Vår bedömning är dock att förutsättningarna för ett starkare användarintag är bättre denna gång. Seqr Go! erbjuder 30 SEK till nya användare vilket, för denna mobilvana och i regel resurssvaga grupp, torde vara en tillräcklig morot för att börja använda Seqr Go!. Därtill är vår bedömning att målgruppen har en större förmåga att snabbt sprida ny teknik relativt befolkningen i stort.

Vi räknar inte med några betydande intäkter från lanseringen i närtid men ser potential för ett stort marknadsföringsvärde givet att appen slår igenom, vilket vi tror skulle vara mycket välkommet för SEQR.

Analytiker
Fredrik Nilsson
[email protected]

I utgangspunktet enig, men med sterk vekst i Tyskland i det siste har jeg blitt litt mer positiv til at de kan dra i land dette på egenhånd (SEQR app for kontaktløs betaling). Spennende å se om denne trenden fortsetter. Det blir stadig flere kontaktløse terminaler som bør støtte vekst i andre land også. Om jeg skal dra frem noe negativt er vel at UK ikke ser så sterkt ut. Håper at de kan komme i igang der også som vi har sett i Tyskland. Dessuten må det som kjent hentes inn penger på en eller annen måte snart.

Grunnen til at jeg ikke er veldig bekymret for at inntektene relativt sett er ganske lave fortsatt er fordi selve markedet for betaling med mobilen i butikk fortsatt er svært ungt, og det er ventet å vokse sterkt de neste årene og da tror jeg også SEQR vil vokse med det underliggende markedet. Det blir også spennende å se hvordan SEQR leverer i Q1 da det har vært mye høyere aktivitet på Google Play dette kvartalet.

1 Like

Litt mer om den nye tjenesten her

Vil legge til muligheten å toppe opp med kredittkort senere (mot en avgift), men det er og vil være gratis å overføre fra en vanlig SEQR brukere, eller mellom SEQR Go brukere.

Ingen cashback, men 3 EUR bonus for å begynne å bruke tjenesten.

Vil legge til QR kode for å kunne brukes til netthandel “soon”.

1 Like
1 Like