Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

6.45 nå da… har fått lastet opp greit nedover så hyggelig om det blir litt kursoppgang her fremover.

Dette ukeschartet som jeg maser om er veldig viktig, se SMA20, har fått en intrauke dipp ned (under SMA20), men så lenge den stenger med hvit candle så er mitt scenario fortsatt intakt

Sjekk også volum, det var noen som var veldig desperate etter å sikre seg mange aksjer den uken som vi fikk nyheten om masterpass.

1 Like

Kraftig vekst i antall terminaler som støtter kontaktløs betaling er ventet i Sverige i år.

Fra 19% utgangen av 2016 til 67% utgangen av 2017.

http://contactless.se/bild-ett/

1 Like

Virker som masterpass vokser, nå også i Norge

[quote]I Norge kan løsningen benyttes på blant annet Nordisk Film Kino, FlySmarter og Flattered, og flere norske aktører knytter seg til fortløpende, opplyses det.

Noen av aktørene som i løpet av kort tid vil tilby betaling med Masterpass er BliVakker, Ruter, Lindex, Norgesbuss Ekspress, Bubbleroom og Askeladden navnelapper.[/quote]

Fra tidligere vet vi

1 Like

Veldig interessant!

I SpareBank 1 er vi opptatt av å gjøre hverdagsøkonomi enklere for folk flest. Masterpass gjør det enda enklere å betale sikkert på nett. Kortinformasjonen din forblir mellom deg, kortutsteder og betalingsnettverket, og lagres ikke av nettbutikken. I Masterpass er leveringsinformasjon og kortinformasjon også utfylt på forhånd slik at du slipper å legge inn kortdetaljer når du skal handle. Vi har stor tro på at dette vil oppleves som enkelt og trygt for kunder som skal betale på nett, sier Kristian Woll, systemeier for kort- og betalingsprodukter i SpareBank 1 Banksamarbeidet DA i en kommentar.

Sånt liker jeg :slight_smile:

Mobilbetaling er veldig egnet for betaling på nettet, og da er jeg glad for at seqr er med på MasterCard sin løsning

1 Like

Jepp, de trenger noe som gjør at de blir en global spiller.

Med et sterkt voksende marked for mobilbetaling både i butikk og på nettet er det ikke rare prosenten de skal ta før det blir veldig bra. Med sin egen infrastruktur i butikk og på nettet som de hadde tidligere ville de blitt konkurrert ut, derfor veldig bra at de har løst grensesnitt mot kontaktløs betalingsterminaler, og forhåpentligvis kan masterpass etterhvert bli en enda mer etablert løsning for netthandel.

1 Like

Fem siste reviews i Frankrike har alle 5 stjerner, spennende om flere land kunne få samme utvikling som Tyskland, første tegn til interesse i Frankrike selv om det begynner i liten skala.

Til engelsk via Google translate

SEAMLESS
AVSER NOTERA SDS PÅ FIRST NORTH INNEVARANDE KVARTAL (Direkt)
2017-05-16 08:57
STOCKHOLM (Direkt) Seamless har för avsikt att notera dotterbolaget Seamless Distribution Systems, SDS, på First North under innevarande kvartal.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Noteringen av SDS kommer ske genom tilldelning av inköpsrätter till per avstämningsdagen existerande aktieägare, som därmed ges en förköpsrätt vid börsintroduktionen.

Seamless avser att kvarstå som ägare av 15 procent i SDS.

Med anledning av noteringen har styrelsen för SDS antagit nya långsiktiga finansiella mål om att bolaget ska växa med 20 procent per år med en ebit-marginal på 20-30 procent.

Styrelsen i SDS skall vidare löpande utvärdera bolagets kapitalbehov med målsättningen att bli ett utdelande bolag, uppger Seamless.

Albin Rännar, som tidigare i år tillträdde som vice vd, ersätter Tommy Eriksson som vd för SDS. Tommy Eriksson fortsätter inom SDS som operativ chef, COO.

1 Like

Tror faktisk SDS kan bli en fin aksje å eie også hvis de får til disse målene, et lønnsomt selskap som vokser med 20% og betaler utbytte.

Det som er uklart for meg i den sammeheng er hvor stor del av de felles kostnadene som faktisk er deres. Inntil videre kan man bare gjette.

Vi får vel en indikasjon i prospektet

1 Like

Jeg har ikke fulgt med på Seamless i det siste - betyr dette at jeg kan bruke SEQR til å få 2 for 1 på kinobilletter?

Hvordan fungerer egentlig dette samarbeidet?

Ja, dette er vel ikke rullet ut enda, men når det er lansert så vil det bety det. Altså for en svenske, tysker, belgier osv som besøker Norge.

1 Like

Masterpass er kommet til norge, mener det kom denne uken.

Det stemmer, men SEQR skal rulle ut dette i løpet av Q2 så for SEQR brukere så er det ikke mulig å bruke masterpass enda.

1 Like

Nærmer seg 50 dagers gjennom 200

1 Like

Ofte lavt volum i aksjen og så gjerne noen som kliner til

ENS ENS 128 138 6,90 12:57:22

Seqr™ signs deal with iGaming Cloud

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170524.Cision.20170524:BIT:6406:0

2 Likes

wohoo :slight_smile:

Liker at man kan både sette inn og ta ut penger via SEQR. Den første avtalen gikk bare på å sette inn, men det at man også kan ta ut penger gjør det veldig attraktivt for kunden.

1 Like