Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Mer detaljer her som kan være verdt å sette seg inn i hvis man har aksjer her:

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/06/20/seamless-distribution-ab-seamless-offentliggor-erbjudande-till-sina-aktieagare-att-forvarva-aktier-i-dotterbolaget-seamless-distribution-systems-ab.html

Svenskene feirer midsommar i morgen så da er det i dag og mandag som den handles inklusive SDS retter

Preliminär tidsplan

  • 26 juni 2017
    • Sista dag för handel i Seamless aktie inklusive rätt
      till tilldelning av inköpsrätter i Erbjudandet
  • 27 juni 2017
    • Första dag för handel i Seamless aktie exklusive rätt
      till tilldelning av inköpsrätter i Erbjudandet
  • 28 juni 2017
    • Avstämningsdag, det vill säga aktieägare som är
      registrerade i aktieboken denna dag kommer att erhålla
      inköpsrätter som medför rätt att delta i Erbjudandet
  • 27 juni 2017
    • Beräknad dag för offentliggörande av prospekt
  • 29 juni – 12 juli 2017
    • Handel i inköpsrätter på Mangoldlistan
  • 29 juni – 14 juli 2017
    • Anmälningsperiod
  • 21 juli 2017
    • Beräknad dag för offentliggörande av utfall i
      Erbjudandet
  • 21 juli 2017
    • Handel i SDS-aktierna på First North Premier påbörjas

Rettene handles på Mangold, som ikke er så lett tilgjengelig. Kan derfor være lurt å sitte på det antallet aksjer man ønsker å tegne seg for (man kan også overtegne seg).

1 Like

Begynner å se noen små tendenser til at det er økende interesse i Frankrike også, håper de kan få til noe av den samme utviklingen der som de har på gang i Tyskland.

2 Likes

Litt sent inn på kontoret i dag så fikk ikke med meg denne voldsomme dippen. Virker som mange ikke forstår helt transaksjonen siden Seamless fikk en såpass voldsom dipp. Seamless får jo cash fra salget så skal bare falle tilsvarende verdien av kjøpsretten. Slik Seamless ble priset her helt ned til 4.30 kroner var jo market cap 58765305* 4.30 = 252 millioner som man da får :

  • 15% SDS = minimum 15%* 249 = 37 msek.
  • Cash fra SDS = 211 msek
  • Meawallet, ble kjøpt for 43 millioner
  • eProducts: gratis
  • SEQR 252 - 211-43 -37 = MINUS 39 millioner

Jeg hadde tenkt å selge meg ned i Seamless, mye fordi jeg har sett at den får slike uforklarlige dipper og fordi jeg jaggu ikke er sikker på hvordan de skal tjene penger. Jeg er helt enig i regnestykket ditt over, og kommer bare til å sitte videre.

Jeg ser du tar det for gitt at 85% av SDS vil gi 211 MSEK, men det er da ingen som har garantert for den børsnoteringen?

Sist men ikke minst, et spørsmål ettersom jeg ikke følger så bra med når skal SDS bli splittet ut osv? Når kan man tegne seg?

EDIT leste meg opp litt mer:

· The sale of the SDS shares included in the Offering will bring at least SEK 120.0 million and up to SEK 211.6 million to Seamless, before deduction of expenses related to the Offering.

Dvs at hvis du putter inn 120 MSEK inn i regnestykket ditt, så går det litt mer opp? :slight_smile:

Last day of trading in the Seamless share including rights to allotment of purchase rights in the Offering is June 26, 2017.

Denne rettigheten ser ut til å bli verdsatt til ca 1,25kr, eller dagens fall?

Det er et scenario, et annet scenario er at de vil selge 57% av SDS, og i så fall vil du sitte på 43% av SDS og 120 msek i cash

Da beholder seamless en større del av sds, så regnestykket blir det samme, eller hvis man mener at sds er verdt mindre enn tegningskursen burde seamless steget i dag.

1 Like

Prospektet er ute nå

https://investor.sds.seamless.se/ipo/

2 Likes

Emisjon i Seamless?

På en måte, men ikke helt. De selger en bit av selskapet.

Til hvilken pris får man disse emisjons aksjene da? Og hvem får de?

Den ene delen noteres på first north og de som eide aksjer her i går har forkjøpsrett, men alle kan tegne seg.

Resultatet etter skatt var i 2016 i følge prospektet: 25 096 TSEK (og med bedre resultat Q1 17 målt mot 16) da synes jeg ikke prislappen er så dyr.

Da kalles vel dette for en emisjon ? Eller? @Christian ?

Det kalles IPO som er en form for emisjon dersom man trykker opp nye aksjer.

3 Likes

Vet du når det går an å handle tegningsrettighetene? Hvis det skal være mulig i det hele tatt?

1 Like

Jeg har noe som heter Seamless Distribution Systems Inkö, som ikke kan handles enda. Tipper det er tegningsretter…?

1 Like

Det kan handles på mangold (OTC), men man må ringe nettmegler som får handle for deg

Ligger kjøp 0.60 og selg 0.80

https://www.bequoted.com/otc-listan/kurser/

Sjekk min post over om dette

2 Likes

Men hva faaan :stuck_out_tongue:

Argh at jeg ikke leste det innlegget ditt nøyere! Ser også at jeg da hadde fått 7kr aksjen mot 5,20+0,80 = 6kr aksjen nå. Jeg var egentlig klar for å selge meg ut for å unngå rotet som gjerne blir i en aksje i situasjoner som dette. Som småsparer, så er det rett og slett ikke verdt ekstraarbeidet.

De tjente 25 millioner i 2016 og skal vokse med 20% årlig, så det trenger ikke være så dumt å tegne seg.

Jeg har nordnet zero-konto og fikk mail nå:
Siste svardato på dette tilbudet 2017-07-13.

Du får denne meldingen fordi du har et tilbud som gjelder en av investeringene dine.

Logg inn på www.nordnet.no og gå til Min konto og Mine Corporate Actions for å lese vilkårene og svare på tilbudet.

Hvis du svarer på en annen måte enn gjennom Mine Corporate Actions, kommer det et administrasjonsgebyr i tillegg.

Har du spørsmål kan du svare på denne meldingen eller ringe oss på 03023.

Hilsen Nordnet Kundeservice

1 Like

er det noen som er interessert gjøres det slik på zero-kontoen min:

1 Like

Seamless Distribution / Värdering 500-600mkr / Värdering 500-600mkr
I går 20:00 IP: Txq5wkOum
Intressant presentation av SDS:

I presentationen nämns en analys där värderingen sätts till 500-600mkr.
Någon som vet vilka som gjort analysen om den finns tillgänglig någonstans?, vore intressant att se vilka prognoser man räknat på.

2 Likes