Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

SEB på kjøpern i dag

Lusker seg videre opp, nå nærmer vi oss SMA50 gjennom 300

Og etablert oss over 55 ukers snitt

Volumet her er vel egentlig for lavt for teknisk analyse. Jeg har sett noen som bruker AVA kjøp 50 aksjer som siste handel for dagen kjøre opp kursen 25 øre.

Ja, du kan ikke bruke det helt presist, men de større bevegelsene fanges opp. Men om noe går litt over eller under en støtte / motstand / snitt osv skal man ikke legge alt for stor vekt på det. Uansett det jeg ser på er en større bevegelse som jeg tror vil komme det nærmeste året (jeg tror det vil komme før, men er ikke noe problem om den ligger her et år heller). Det man må huske på er også at fundamentale nyheter trumfer teknisk analyse som vi så i Funcom.

Ser ut som det var ok å kjøpe seg en liten post på 8,90 forrige uke.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160610.Cision.20160610:BIT:7152:0

Nasdaq Stockholm-noterade Seamless har tecknat avtal med snabbväxande
Storbritannien-baserade betalnings-nätverket GoCardless, som erbjuder
direktbetalning från bankkontot. Samarbetet med GoCardless gör det
möjligt för SEQR-kunder att koppla sitt bankkonto till Seamless
betallösning för mobilen, SEQR, oavsett kundens. Överenskommelsen
ger SEQR:s kunder tillgång till clearingsystemet UK Bacs via GoCardless
plattform. UK Bacs hanterade över 6 miljarder banktransaktioner i
Storbritannien 2015.

  • Samarbetet med GoCardless är ett genombrott för oss på den brittiska
    marknaden. Det möjliggör för SEQR-användare att enkelt och snabbt koppla
    sitt bankkonto till vår plattform. GoCardless är den ledande aktören
    för direktbetalningar via bankkonto i Storbritannien, som används av
    över 20 000 kunder för att hantera transaktioner för mer än 1,5
    miljarder brittiska pund, säger Peter Fredell, koncernchef för Seamless.

Samarbetet med GoCardless kombinerat med SEQR:s nära förestående så
kallade contactless-lösning innebär att vem som helst i Storbritannien
lätt kan koppla sitt bankkonto och betala vid någon av de cirka 500 000
terminaler i landet som i dag tillåter contactless-betalningar.

  • Vi är nöjda att samarbeta med Seamless, ett innovativt bolag som
    hjälper till att driva på betalningsrevolutionen. SEQR är redan Europas
    mest använda mobila plånbok och jag är upphetsad över att GoCardless
    blir en del av denna framtida utveckling. Både GoCardless och Seamless
    delar åsikten att teknologi kan ersätta gamla strukturer och drastiskt
    sänka kostnader och bidra till ökad effektivitet. Den här
    överenskommelsen är ett bevis på detta. Nära samarbeten mellan ledande
    teknologileverantörer där deras system kopplas samman, är bara ett av
    skälen till att GoCardless har knutits till några av Europas ledande
    bolag, och varför vi fortsätter att växa, säger Nicola Anderson, Vice
    President Marketing på GoCardless.
2 Likes

@holmes hvis Seamless ikke får inn en større partner for SEQR, hva tenker du om utviklingen framover da?

Underskuddene er på vei nedover, men såvidt jeg kan se men det er fortsatt 2-3 år med denne utviklingen som skal til før de går i null. Et annet scenario er at avtalen som de fikk i dag og andre tilsvarende avtaler gjør at de går i null hurtigere.

Hva tenker du om de tre scenarioene jeg har skissert her, og sannsynligheten for dem?

  • Partner for SEQR
  • Hurtigere utvikling mot et null-resultat enn 2-3 år
  • 2-3 år før de når et null-resultat
1 Like

Jeg regner med en partner eller annen oppdeling av selskapet (f.eks selge transaksjonsswitchen). Alternativet blir å hente kapital blant aksjonærene (men det er noe selskapet ønsker å unngå). Kommer til å ta tid før de går i pluss, og fokus ligger nok på å ta markedsandeler og bygge opp tjenester som tilbys til kundene fremfor lønnsomhet på kort sikt.

Mitt case her er at den underliggende verdien er mye større enn markedsverdien og jeg tror derfor de vil løse dette på en god måte. CEO er 5te største eier og jobber nok for at dette skal bli best mulig for aksjonærene. Det er også kommet en ny stor eier inn i år “Tikvah Management Llc” man kan jo spørre seg om dette er en strategisk posisjonering (spekulasjon)

https://seamless.se/investors/shareholders/

2 Likes

SEAMLESS DISTRIBUTION AB
Wayne’s Coffee lanserar SEQR i Sverige (Cision)
2016-06-13 08:50
Nasdaq Stockholm-noterade Seamless har via dotterbolaget SEQR tecknat avtal med Wayne´s Coffee. Avtalet innebär att Wayne´s Coffees kunder i Sverige kan använda SEQR för att betala med mobilen.

Wayne’s Coffee, som grundades 1994 i Sverige, är en av de ledande kafékedjorna i Norden. Närvaron är mycket stark i Sverige, Norge och Finland genom en kombination av egenägda kaféer, franchisetagare, och licensierade regionala partnerskap.

– Avtalet med Wayne´s Coffee kommer att erbjuda deras kunder att inom de närmaste månaderna ta del av de många fördelar som SEQR:s mobila betallösning erbjuder. Vår lösning är idealisk för snabbrörliga konsumentvaror då SEQR:s snabbhet och bekvämlighet ligger i linje med den urbana livsstilen genom att den gör köpupplevelsen snabbare och mer njutbar, säger Peter Fredell, koncernchef för Seamless.

SEQR har vuxit rejält sedan lanseringen i Sverige 2012 med ett allt större genomslag på hemmamarknaden. I dag går det att betala med SEQR på till exempel McDonald´s, Axfood och Jysk. Det går redan att betala med SEQR på flera tusen ställen – både i butik och på nätet. Antalet handlare som kommer att ta emot betalning med SEQR kommer att öka dramatiskt den här sommaren då NFC-tekniken – så kallad contactless – får ett allt större genomslag.

– Vi ser fram emot vårt samarbete med SEQR. Det ger våra gäster en möjlighet att få en ännu större kaféupplevelse genom ytterligare möjligheter att själv välja betalmedel. SEQR’s betallösning passar vår bransch och våra gäster perfekt, säger Mats Hörnell, vice VD på Wayne’s Coffee.

2 Likes

Timber Hill kjøpte aksjer for nesten 1.5 millioner sek i et jafs, NON og AVA selger.

1 Like

Både Vipps i Norge og Swish i Sverige har litt problemer med nedetid, SEQR sin løsning virker veldig stabil.

1 Like

SEQR sin løsning hadde nok også sluttet å fungere hvis en av partnere deres gjorde en udokumentert endring som gjorde løsningen deres inkompatibel. De er vel også avhengig av 3. parter også?

1 Like

Ja, det er jo alltid noen grensesnitt mot tredjeparter, men det er jo litt som når Star skyldte på XBox, dersom man har god kommunikasjon og testing så burde det kunne unngås.

Mine taperaksjer holder seg ganske bra, noen dumpet ned mot 8 kr, men kursen kom fort tilbake. Årets sommeraksje?

Satser på det, men det mangler vel en melding eller to til for at det skal skje. :wink:

1 Like

TMB tok en stor post for ca 2 millioner sek, 9.20 kroner per aksje.

2 Likes

Grei bekreftelse på at 9,20 er en grei pris.

1 Like

Mulig brudd opp, hvis dette holder seg

Har du sett på volumet? Dette er handler på 10-50 aksjer. Her er det noen som leker seg. :wink:

1 Like

Volumet viser også fravær av selgere, men enig i at det bør øke. Derfor min disclaimer over.

Uansett et veldig spennende punkt for aksjen.

1 Like

Hvor lang tid tenker dere det kan ta før vi kan se en partner for SEQR? Kan det skje når som helst?

Jeg tok litt Seam i går. Har vært en kort tur innom denne tidligere, men kan tenke meg å sitte en stund med den lille potten jeg tok denne gangen. Spennende selskap :slight_smile: