Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Invuo Technologies (INVUO)

3 Likes

Prisen kan se lav ut, men den er ikke det. Kursen til Seamless er altfor lav og vi fÄr oppgjÞret i Seamless-aksjer samt et kontantbelÞp som skal holde oss levende. Den stÞrste investoren vÄr sier at dette er en «nobrainer», forteller Sandtorv.

4 Likes

Han sier at de regner med at kursen skal opp til det firedobbelte i lÞpet av 24 mÄneder.
− Seamless ligger pĂ„ 10 kroner i dag, den burde ligge pĂ„ 40. Det kan jeg nesten love. Vekstpotensialet er sĂ„ stort. Vi snakker om et marked pĂ„ trillioner av dollar, sier Sandtorv.

MÄ si jeg liker Ä lese sÄnt. :slight_smile:

2 Likes

Jobber hardt som ny aksjonÊr med Ä Þke verdien pÄ investeringen.

2 Likes

Sant det, men han byttet jo aksjene sine i MeaWallet i aksjer i Seamless, sÄ han var vel troa? :wink:

2 Likes

Q2 rapport

2 Likes

To punkter jeg synes var interessante:

Kanskje blir emisjonen de nettopp kjĂžrte en av de siste?

Samtidigt minskar förlusten rejÀlt och vi rör oss mot break-even. I Är backade vi med drygt 17 Mkr under andra kvartalet, vilket Àr 30 procent mindre Àn motsvarande kvartal 2015. OcksÄ kassaflödet förbÀttras i snabb takt vilket gör vÄrt finansieringsbehov mindre.

Dette sÄ jo ut som et marked svÊrt modent for SEQR:

Ett annat viktigt omrÄde för SEQR Àr överföringar. Det kan ske pÄ tvÄ sÀtt. Dels mellan SEQR-anvÀndare, sÄ kallad peer-to-peer, vilket vi redan erbjuder. Dels genom överföringar frÄn de som anvÀnder SEQR till icke-anvÀndare, ofta över landgrÀnser, sÄ kallad remittance. Under andra kvartalet har vi fÀrdigutvecklat vÄr remittance-tjÀnst, vilket öppnar en ny marknad för oss. Marknaden för remittance Àr mycket stor och omsÀtter Ärligen motsvarande cirka 600 miljarder USD. Kostnaden för remittance-tjÀnster Àr i genomsnitt 7,5 procent pÄ det överförda beloppet. HÀr finns goda möjligheter för oss, eftersom kunderna pÄ den hÀr marknaden Àr kostnadsmedvetna och ofta skickar förhÄllandevis smÄ belopp. Men de har fram tills nu fÄtt hÄlla tillgodo med betydligt dyrare alternativ via det traditionella banksystemet

1 Like

SEAM skal betale lĂžnna til de som jobber i MeaWallet fremover, men det utgjĂžr kanskje ikke sĂ„ mange millionene. Rapporten var god synes jeg. En gang fĂ„r de tolmodige aksjonĂŠrene betalt i SEAM og ikke bare traderne. Det er min spĂ„dom, men jeg tror ikke pĂ„ 4-ganger’n de neste 24 mĂ„nedene.

2 Likes

Som jeg ser det, sÄ er det tre scenarioer videre:

  1. De gÄr tom for penger fÞr de kommer i land pga for lav vekst
  2. Veksten er god nok til Ă„ holde dem flytende, men stĂžrre konkurrenter gjĂžr at videre vekst blir for dyr
  3. De opprettholder veksten og blir en stor internasjonal aktĂžr

Jeg tror Seamless fint kan gÄ 4x de neste 24 mÄnedene, men da mÄ markedet vÊre overbevist om at vi er pÄ vei mot scenario #3. De trenger ikke ha kommet dit, men indikasjonene mÄ vÊre klare. Jeg tror vi vil ende et sted mellom scenario #2 og #3, men jeg er helt klart i aksjen for scenario #3.

I motsetning til endel selskaper med slikt potensiale, sÄ synes jeg ikke det ser ut som det kun er et vinn-eller-forsvinn scenario for Seamless. Som med Photocure, de har noe Ä falle tilbake pÄ.

2 Likes

Akkurat for SEAM sÄ er det ogsÄ en oppkjÞpsrisiko som er stÞrre enn vanlig.
Jeg lurer litt pÄ om planen til ledelsen egentlig er Ä selge hele greia til god pris. OPERA prÞvde i mange Är Ä selge alt sa tidligere CEO i et intervju for en tid siden, men lyktes ikke da. Jeg ser ogsÄ parallellen til PHO her og det gjÞr meg enda mer interessert i denne.

2 Likes

MÄ si meg enig der, spÞrsmÄlet er hva de stÞrre investorene i SEAM er interessert i Ä godta. Forventningene tror jeg er ganske hÞye.

2 Likes

Pen oppgang, 9% til 11kr pÄ relativt hÞyt volum (hÞyeste siden januar). Jeg spekulerte i at den siste emisjonen blir den siste, evt. den nest siste, og jeg tror det er flere som begynner Ä tenke i de baner. Finansieringen ser nÄ bedre ut enn pÄ lenge, og underskuddet har krympet kraftig.

Synes aksjen ser veldig interessant ut, litt synd jeg ikke har mer enn en lyttepost her. FÄr satse pÄ at det blir en 100bagger. :smile: Godt tips @holmes og @Alex!

2 Likes

Telegram
Pressmeddelanden
SEAMLESS
JARNHEIMER HAR GÅTT IN I AKTIEN 2 KV - HOLDINGS (Direkt)
2016-07-18 15:15
STOCKHOLM (Direkt) Lars-Johan Jarnheimer, tidigare vd för Tele2, har under det andra kvartalet köpt 110.000 aktier i Seamlesss som Àr verksamt inom mobila betalningslösningar.

Det framgÄr av ÀgardatatjÀnsten Holdings statistik per den 30 juni.

Snittkursen i Seamless har varit drygt 9 kronor under vÄren. Lars-Johan Jarnheimers investering uppgick sÄledes till cirka 1 miljon kronor. Han Àgde inte nÄgra aktier sedan tidigare, enligt Holdings.

Lars-Johan Jarnheimer har haft flera uppdrag inom KinneviksfÀren. Just Kinnevik Àr nÀst största Àgare i Seamless med 8,7 procent av kapital och röster.

För nÀrvarande Àr Lars-Johan Jarnheimer bland annat ordförande i Ikeas moderbolag Ingka Holding och ordförande i e-handelsföretaget Qliro.

Martin HĂ€vner +46 8 5191 7919
NyhetsbyrÄn Direkt

2 Likes

Jeg kjĂžpte en liten lyttepost ( 2k aksjer ) i sist uke og hadde planer om Ă„ kjĂžpe mer etter ferien


1 Like

H&M konkurrenter lanserer mobilbetaling, nÄr kommer svenskene etter? Og nÄr kommer IKEA ?

[quote]INDITEX
LANSERAR BETALNINGSTJÄNST I MOBILEN (Direkt)
2016-07-19 15:11
STOCKHOLM (Direkt) Den spanska textiljÀtten Inditex, som bland annat Àger Zara och Massimo Dutti och som konkurrerar med H&M, lanserar en mobilapplikation för betalning direkt i butik. Det kommer Àven vara möjligt att betala direkt via de olika butikkedjornas egna applikationer.

Detta skriver spanska El Mundo.

Applikationen kommer heta In Wallet och kommer i första hand bara fungera i textilbolagets spanska butiker. Kunder kommer kunna betala via applikationen med start i september.

Nikolai Skorpen Andersson + 46 8 5191 7911
NyhetsbyrÄn Direkt[/quote]

1 Like

Grei stĂžtte her forelĂžpig

SEAMLESS DISTRIBUTION AB
Seamless fĂ„r genombrottsorder i Amerika – Order för system för pĂ„fyllnad av kontantkort vĂ€rd 5 Mkr (Cision)
2016-08-17 08:50
Nasdaq Stockholm-noterade Seamless har fÄtt sin första order pÄ den amerikanska kontinenten. Det Àr en teleoperatör som köper standardsystemet ERS360, som gör det möjligt att elektroniskt distribuera pÄfyllnad av kontantkort för mobiltelefoner. I ett första skede uppgÄr ordervÀrdet till motsvarande 5 Mkr.

Seamless Àr via affÀrsomrÄdet SDS en av vÀrldens ledande aktörer nÀr det gÀller system för att hantera pÄfyllnad av kontantkort. Hittills har bolaget framför allt sÄlt den hÀr typen av lösningar till teleoperatörer verksamma i Afrika och Asien.

– Ordern Ă€r ytterligare en bekrĂ€ftelse att vĂ„r lösning för pĂ„fyllnad av kontantkort Ă€r en av vĂ€rldens ledande. Vi kommer nu att arbeta för en starkare nĂ€rvaro pĂ„ den amerikanska kontinenten. FörutsĂ€ttningarna finns att vi blir starkt etablerade pĂ„ den hĂ€r kontinenten som vi Ă€r i Afrika och Asien, sĂ€ger Peter Fredell, koncernchef för Seamless.

2 Likes

For en auksjon :slight_smile:

1 Like

Jeg solgte pÄ 10.10kr
 ( sikkert for tidlig men :wink: )

3 Likes

Sikkert lurt! Jeg har beholdt mine inntil videre