Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Synes det er greit å sikre litt når vi er opp over 10% på en melding ( kjøpte tilbake igjen litt nå så får vi se hva som skjer framover ).

1 Like

Ser ut som du tok en smart beslutning der. Ser jo at denne aksjen oppfører seg som Funcom og burde nok trades til en hvis grad.

3 Likes

Man kunne tjent mye på å trade denne. Kjøp på 8-9 i rolige tider, selg 50% ved nyheter.

2 Likes

Akkurat det jeg tenkte på. Mye av kursen avhenger fortsatt av forventninger, SEQR-delen drar fortsatt inn veldig lite penger.

Hvordan er nedesiden i denne aksjen?

Ca 9.4kr :wink:

2 Likes

Fin aksje å trade, men jeg har ikke tid til å følge med intradag, men det går så klart an å selge litt på gode dager og kjøpe litt på dårlige. Uansett har jeg en grei inngangskurs her. En veldig volatil aksje, som har svingt mellom 7.5 og 11 den siste tiden, men jeg tror på litt sikt at vi kan få en kraftigere bevegelse opp som jeg vil være med på. Doblet forøvrig pengene i fjor og tok da gevinst, men synes det fundamentale ser bedre ut nå. Et spørsmål som gjenstår er fortsatt finansiering / partner, eller om de vil fortsette med mindre emisjoner som kan legge en viss demper på oppgangen.

1 Like

Kjøpte du igjen på 9,20 da?

Nei jeg treffer aldri bunner/topper :slight_smile:

1 Like

Skal prøve meg med denne taktikken i seam fremover. Et Klarere eksempel på sell on news-aksje har jeg aldri sett.

1 Like

Det er litt samme tendens i Funcom i død perioder, en liten nyhet gir en kortvarig spike, men de store prosentene kommer med reprising. Men det er mulig å tjene mye på begge strategiene, eller en kombinasjon.

1 Like

Fikk noen aksjer til på 8.85

1 Like

Jeg kjøpte også litt i dag på 8.95

1 Like

Nærmer oss gulvet, positivt hvis kursen holder seg over denne linjen og at vi får en reaksjon opp dersom den kommer ned dit.

1 Like

Virker som det er en rettsak på gang mot Meawallet, kanskje derfor de solgte så “billig”.

3 Likes

Liker ikke helt denne…

1 Like

30/08-2016 08:50:00: (SEAM.ST) Seamless styrelse har beslutat att genomföra en riktad emission av konvertibler
Styrelsen för Seamless Distribution AB (publ) (“Seamless”) har, med stöd av det bemyndigande som styrelsen erhöll vid senaste årsstämma, beslutat att genomföra en riktad emission av konvertibler. Erbjudandet var fulltecknat och Seamless har med anledning därav emitterat konvertibler om 42 miljoner kronor till privata och institutionella investerare vilka har identifierats av Evli Bank Plc.

Det konvertibla lånet uppgår till nominellt 42 miljoner kronor, och löper med en årlig ränta om 7 procent som ska utbetalas kvartalsvis. Konvertiblerna har tecknats till 100 procent av nominellt värde och konverteringskursen har fastställts till 9 kronor baserat på en book building-process riktad till privata och institutionella investerare som genomfördes av Evli Bank Plc i augusti 2016.

  • Den här konvertibeln refinansierar ett tidigare konvertibelt förlagslån som ej konverterats till aktier, säger Peter Fredell, koncernchef för Seamless.

Emissionen har genomförts med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och rätt att teckna konvertiblerna tillkom endast ett begränsat antal privata och institutionella investerare vilka har identifierats genom en book building-process, arrangerad av Evli Bank Plc. Syftet med att avvika från aktieägarnas företrädesrätt var huvudsakligen att bolaget är i behov av finansiering av rörelsen och att en riktad emission av en konvertibel har bedömts vara det snabbaste, och för bolaget mest gynnsamma sättet, att erhålla sådan finansiering. Lånet förfaller till betalning 364 dagar från dagen för emissionen i den mån det inte har konverterats eller återbetalats dessförinnan. Emissionen har tillfört Seamless 42 miljoner kronor. Betalningen för konvertiblerna ska erläggas kontant i samband med teckningen eller sådant senare datum som styrelsen bestämmer.

2 Likes

Meh… Konvertible obligasjoner er vesentlig dårligere enn en ren emisjon.

Ja, men det er en refinansiering av en konvertibel på lavere kurs (8.55) så sånn sett positivt

2 Likes

SEAM er gode på å hente inn penger til liten rabatt. Mange selskaper jeg følger sliter med dette.

1 Like